پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 10940
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ |
امروز انجام گرفت

برگزاری جلسه هم اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمانشاه

جلسه هم اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با هدف همفکری و هم افزایی نهادهای فرهنگی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، افشین آزادی در جلسه هم اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، انجمن سینمایی و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ تحول رسانه‌ها با دفاع مقدس عجین شده است و باید در این راستا با استفاده از کتب و استناد معتبر به کار تولید بپردازیم

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به دلیل مبحث کرونا اگر مستندسازی نیت کند که از مراکز درمانی همچون گلستان مستند و اثر هنری تهیه کند، کدام سیستم اداری حمایت خواهد کرد؟ کجا باید تسهیلات فراهم شود، لذا همه دستگاه‌های فرهنگی و استانداری باید پای کار باشند تا هنرمند بتواند به این مسئله ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات هنری دفاع مقدس در آینده کشور، یادآور شد: برای کارگردان های علاقمند بایست کارگاه برگزار کرد تا به مناطق اعزام شوند و با مفاخر دفاع مقدس از جمله فرنگیس، دوشکاچی ها و… آشنایی پیدا کنند.

این مسؤول افزود: کار در زمینه فیلم سازی دفاع مقدس به ویژه در استان کرمانشاه بایست تقویت شود و اعتبارات نیز تخصیص و برای تهیه تجهیزات لازم صرف بشود.

آزادی یادآور شد: معتقدیم باید کارگردان های مطرح و بومی استان کرمانشاه برای تولید و معرفی آثار هنری دفاع مقدس پای کار بیایند تا اثر‌گذاری بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: گاهی بودجه نهار و شام یک جشنواره در تهران بیشتر از با بودجه یک سال یکی از دستگاه های اداری در استان ها است، حتی استانداری ها هزینه های محدود را هم صرف کار دفاع مقدس نمی‌کنند، که در این راستا باید از نمایندگان مجلس هم مطالبه صورت بگیرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یکی از کارگردان های بزرگ سینما را برای استارت کار تولید دفاع مقدس به استان کرمانشاه آوردیم که حتی حاضر بود همه هزینه ها را خودش متقبل شود، اما با بی مهری برای مسؤولان مواجه شد و با لبخند حاکی از تاثر از شهر رفتند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر گردهمایی بین دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود و هم افزایی شکل بگیرد تا هر کدام بخشی از هزینه های کار فرهنگی و هنری را تامین کنند، این اقدام موثر خواهد بود و از هنرمندان بهتر حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: به یاد دارم برای ساخت فیلم شهید حمزه کاظمی و تهیه مستند آن از یکی از نهادها فیلم لحظه شهادت ایشان را خواستیم که در اختیار قرار داده نشد و نهایتا آن را به نحو دیگری و از فضای مجازی تهیه کردیم.

این مسؤول تصریح کرد: اگر اکنون کانون دفاع مقدس در سوریه و عراق است، بنابراین باید زودتر کار مستندسازی انجام شود و اگر آن را به ۲۰ سال بعد موکول کنیم نمی‌تواند اثربخش باشد و حتی برای آن موانع تراشی ایجاد می‌کنند.

آزادی به ظرفیت حوزه هنری استان کرمانشاه در جشنواره فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: جلسه هم اندیشی در خصوص جشنواره فیلم مقاومت و ایثار انجام گرفته و ظاهرا با توجه به وضعیت موجود کشور در سال جاری جشنواره فیلم مقاومت به نحوی برگزار خواهد شد که استان ها نیز سهمی دارند.

وی عنوان کرد: کرمانشاه به دلیل اینکه سهم بسیاری در پایداری ملت ایران و استکبارستیزی دارد ما هم تمایل داریم با این جشنواره همکاری کنیم، یک نقدهای ماهیتی به این جشنواره داشتیم که هرچند خوب است کار به صورت پیرامون به مرکز نگاه شده، اما نیاز است که از هنرمندان به دلیل ویژه بودن موضوع مقاومت از نظر زمانی، حمایتی، هماهنگی و زیرساختی حمایت لازم اندیشیده شود که در این عرصه با دلگرمی کار کنند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: همه ما در این جلسه هم اندیشی متعهد و همفکر شدیم تا از این اقدام حمایت کنیم، تا سبب تقویت و غنای فرهنگ مقاومت در استان باشد.

همایون زین‌الدین در ادامه این جلسه اظهار داشت: نهادهای فرهنگی استان همگی انقلابی هستند، اما بودجه فرهنگی برای همه استعدادها کمتر هزینه می‌شود، در حالی که این پتانسیل های هنری باید تجمیع و حمایت شوند تا در طول سال کارهای مفیدی در فضای هنری انجام بشود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تاکید کرد: فیلم سازان استان باید در کارگاه های آموزشی و پیشرفته حضور پیدا کنند و الگوی خوبی برای جوانان باشند.

این مسؤول افزود: پیشنهاد خوبی است، اگر جشنواره های هنری را به صورت فصلی برگزار کنیم، اما باید با همکاری کامل و همه جانبه همه ارگان های متولی به ویژه حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، بنیاد حفظ آثار، اداره ارشاد و فرهنگی اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری و… باشد.

وی گفت: بودجه و اعتبارات برای بخش هنر و فرهنگ بسیار در استان کاهش یافته و باید راهکاری برای تامین آن با مشارکت همه ارگان های مرتبط اندیشیده شود.

آذر آزادی در این جلسه به لزوم اصلاح تفاهم نامه ها و افزایش همفکری و هم افزایی بین مدیران اجرایی امر فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در بحث پژوهش مقاومت قوی است و اسناد خوبی در اختیار داریم، لذا باید برنامه ریزی و تقسیم کار بشود.

مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار استان کرمانشاه ادامه داد: از طرف استانداری باید بودجه‌ای برای هنرمندان اختصاص داده شود و در ردیف اعتبارات قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تشکیل شورای راهبردی هنرمندان الزامی است تا همفکری و برنامه ریزی در راستای تدوین و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی ایجاد شود.

صابر سروش در این جلسه اظهار داشت: به لحاظ اشتراک گذاری بودجه ها ممکن است دور از ذهن و غیرعملی باشد، اما به یک الگوی خوبی در حوزه هنری دست یافته‌ایم و آن هم اینکه به عنوان مثال با فیلم سازها قرارداد بسته‌ایم که فیلم های تولیدی را در اختیار ما قرار دهند و آنها هم می‌توانند به عنوان تولید کننده آثار رات در جشنواره شرکت دهند و یا به اشتراک بگذارند و جوایز یا هزینه آن متعلق به خود هنرمند است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه تاکید کرد: همکاری مجموعه استانداری باید در زمینه تقویت حوزه پایداری، مقاومت و دفاع مقدس تقویت شود.

گفتنی است،جلسه مشترک و هم اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور رئیس حوزه هنری استان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار استان، معاون فرهنگی حوزه هنری، مسؤول انجمن سینمایی استان و جمعی از هنرمندان عرصه سینما و دفاع مقدس در حوزه هنری استان کرمانشاه برگزار شد و نیز هم‌افزایی و تبادل نظر در این راستا انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.