پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10870
  پرینتخانه » اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/ سراب قنبر1

معابر سراب قنبر کرمانشاه طعمه انحصارسازی صاحبان ثروت+فیلم

اعمال حصار در برخی معابر و کوچه های سراب قنبر و ظهور شهرک های لواسان عملا مانعی بر اشتغالزایی و جذب گردشگران شده است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سراب قنبر محله‌ای در جنوب غربی شهر کرمانشاه و در بافت منطقه چهار شهرداری قرار دارد، که این روزها طعمه انحصارسازی برخی سودجویان به ویژه در کوچه نرگس این محله شده و با ساخت و نصب درب بر سر این کوچه، گردشگران را از بازدید زیبایی های بکر محله محروم کرده‌اند.
عدم اقدام و برخورد اجراییات با اینگونه انحصارطلبی و تخلفات جای تامل و تاسف دارد در حالی که اخیر تابلوی برخی مشاغل به ویژه تابلوی نشریات را به بهانه زیباسازی تخریب می‌کند، اما از کنار هنجارشکنی برخی مدیران ساکن کوچه نرگس و حواشی پنهان آن و وجود صاحبان ثروت در منطقه به سادگی چشم پوشی می‌شود.


حال باید پرسید، آیا دلیل حمایت از ظهور شهرک های لواسان و تبعیض طبقاتی چیست و چرا نسبت به اشتغالزایی و زیباسازی فضای سراب و رفع آلودگی آبهای آن تلاشی انجام نمی‌دهند و حتی شاهد انحصارسازی معابر شهر هستیم؟!
کوچه‌ها، معابر و خیابان ها طبق مواد ۲۴ و ۲۵ قانون مدنی جزو اموال مشترک عمومی است، همچنین طبق تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری ها، هرگونه انحصارسازی آنها جرم بوده و مصداق تصور عدوانی است و باید دید شهرداری برای مقابله با این انحصارها چه برنامه‌ای دارد.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.