پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10835
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ |
در اقدامی مشترک انجام شد

بازرسی و جدیت در برخورد با تخلفات مسکن در کرمانشاه+فیلم

اکیپ مشترک بازرسی در برخورد جدی با مشاوران املاک متخلف و آشفتگی بازار مسکن و اجاره‌بهای سنگین پای کار آمدند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، اکیپ مشترک بازرسی فرمانداری، اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و… در راستای مصوبات اتحادیه مشاوران املاک و مبارزه با اجاره‌بها سنگین از بنگاه‌های سطح شهر بازدید به عمل آورند و اخطار پلمب به این واحدهای صنفی مسکن داده شد.
براساس این گزارش، برای دومین روز متوالی اکیپ مشترک نیروهای بازرسی از بنگاه های متخلف که اسناد معتبر ندارند و قراردادهای منتقد شده آنها هولوگرام نبوده و خارج از قوانین و مصوبات است، بازدید کرده و به بیش از ۲۰ بنگاه تاکنون اخطار پلمب صادر شده است.
تعدادی از بنگاه های معاملات ملکی شهرک کیهانشهر و پردیس امروز مورد بازرسی و اخطار قرار گرفت و برخی از آنها فاقد استاندارد اولیه و سیستم الکترونیک بودند، همچنین در مشاوران املاک جواز کسب ها تمدید نشده طبق قوانین با آنها برخورد خواهد شد.
شهروندان در جمع اصحاب رسانه استان از دغدغه و مشکلات خود در زمینه تهیه مسکن و تامین اجرا بها که نرخ های نجومی و سنگینی از سوی مالکان اعمال می‌شود، سخن گفتند و از مسؤولان تقاضای رسیدگی و رفع این معضلات را داشتند.


مالکان رهن و اجاره بهای غیرمتعارف را از مستاجران طلب می‌کنند و بسیاری از شهروندان که با مشکلات عدم اشتغال و درآمد ناچیز روزمزد مواجهه هستند توانایی پرداخت این مقادیر را ندارند و این عدم توازن و شفافیت سبب تبعات و آسیبهای بسیاری برای قشر متوسط و ضعیف جامعه شده است، که امیداریم مسؤولان استانی و کشوری در این راستا هرچه سریع تر چاره اندیشی کنند و جلوی این نابسامانی در بازار مسکن گرفته شود.
گفتنی است، طبق دستور به صورت مستمر و مداوم از مشاوران املاک استان کرمانشاه بازرسی به عمل خواهد آمد و آن دسته از بنگاه‌های که پروانه کسب داشته و اگر خلاف قرارداد کاری معاملاتی را انجام دهند برابر قانون ۲۷ و ۲۸ نظام اسلامی با مشاوران املاک متخلف و اجاره بهای سنگین و غیرمتعارف مقابله خواهد شد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.