پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10701
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/ فدک6

درگیری و ضربات نیروهای اردوگاه بر پیکر پناهی/ با آسیه تشنه کام چه کردند!

اهالی شهرک فدک و شاهدان واقعه از درگیری و ضربات نیروهای اردوگاه چشمه سفید بر پیکر پناهی می‌گویند، آیا دقیقا با آسیه تشنه کام چه کردند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مورخ ۳۰ اردیبهشت سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام مهمانی خدا، اما به گفته اهالی منطقه شبیخون و اقدام اجرائیات شهرداری کرمانشاه به بیش از هفت خانوار کپرنشین که آلونک های ۲۴ الی ۴۰ متری ساخته بودند و مجوز آن را سال‌ها پیش از اداره اوقاف و انشعابات را از شهرداری داشتند، این ماه پر فیض و برکت را قبل از فرا رسیدن عید فطر بر آنان ناگوار و دلخراش کرد.
براساس این گزارش، خبرنگار شهر روشن به اهالی شهرک فدک و برای دلجویی از خانواده آنان به ویژه زنده یاد “آسیه پناهی” (که براثر حملات و هجوم اجراییات و با وجود بیماری آسم، جانش را از دست داده بود)، سری زد و پای سخنان آنان نشست که خانوارها سخنان قابل توجه و تاملی را بیان کردند که پرده های دیگری از این ماجرای هولناک و فاجعه عظیم برداشت و به مرحله جدیدی از این پرونده حیرت آور رسید.
طبق مقررات هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی بایست تخریب و با عوامل آن برخورد جدی شود، اما نه بدون مهلت حداقل با فاصله ۴۸ ساعته و حفظ امنیت جان شهروندان، یک شبه و در قالب تهاجمی عجیب با شیوه جدید و بی رحمانه، که طی آن یک نفر جان خود را بر اثر این خشونت‌ها از دست دهد و یا حتی با استفاده از افراد عجیر شده و متهاجر از اردوگاه چشمه سفید و… طبق اظهارات اهالی شهرک فدک که این مسئله نیازمند ورود جدی مقام معظم رهبری، امام جمعه کرمانشاه، دستگاه های قضایی کشور به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی مسؤول قوه قضائیه است تا به صورت ویژه بر این وقایع دلخراش رسیدگی کنند.
آنچه در این گزارش به همراه مستندات و با فایل صوتی و تصاویر اصلی و موثق از سوی این رسانه و با مراجعه به محله فدک کرمانشاه و گفت‌وگو با شهروندان میخوانید گوشه‌ای از ماجرای زمین خواری و نوع مقابله مسؤولان مربوطه و مدیران اجرایی با متصرفان است که بیانگر برخی مباحث مهم و پشت پرده از چنین ساختار غیرقانونی و برخوردهای تامل برانگیز متولیانی است که به جد می‌توان گفت محکوم اصلی ماجرا آنان هستند، اما قضاوت را به مخاطبان می‌سپاریم و منتظر پاسخگویی موثر و رفع مشکلات این منطقه از سوی مسؤولان اجرایی هستیم.


خبرنگار شهر روشن در گفت‌وگو با شاهدان ماجرا و اهالی شهرک فدک به همراه دیگر شهروندان که در اقدام اجرائیات شهرداری مورد آسیبهای جدی و تخریب ۱۰۰ درصدی منزل و وسایل زندگی خود قرار گرفته‌اند، نشست و سخنان و مطالبات جدی خود را مطرح کرد که در ادامه این مصاحبه تفصیلی به آن می‌پردازیم.
شهر روشن: از مورخ ۳۰ اردیبهشت بگویید ماجرا از چه قرار بود و در شهرک فدک کرمانشاه چه گذشت؟
اهالی و شاهدان ماجرای شهرک فدک کرمانشاه: اکنون قریب ۱۱ سال است که در این محل زندگی می‌کنیم، آن روز تا رسیدیم به محل زندگی زنده یاد “آسیه پناهی” به ما گفتند که پیرزن و دختر و نوه اش را اجراییات داخل خودرویی با خود بردند.
اهالی دیده بودند که اسپری فلفل به دهان و چشمانشان زدند و موهایش را کشیدند و بسیار کتک کاری کردند و برخورد شدیدی داشتند و آنها را داخل خودرو ون گذاشتند به اردوگاه بردند.
طبق سخنان دختر پناهی، آن ها را به اردوگاه چشمه سفید منتقل کردند و تا قبل از رسیدن به آنجا پیرزن بینوا در داخل خودرو ون (گفته بود: “کمی آب دهید، بخورم کمی آب دهید بخورم” و تمام کرده و جان باخته بود، دختر و نوه اش هم همراهش بودند و این ها را فرزند دخترش برای ما روایت کرده که چطور زنان اردوگاه با آن ها برخورد کردند.
فیلم را هم اگر مشاهده کرده باشد یکی از ماموران اجراییات خطاب به آنها (اهالی شهرک فدک و خانواده پناهی) می‌گوید زنانی را از اردوگاه چشمه سفید آورده‌ایم تا پیرزن کپرنشین و بقیه اهالی را بگیرند و ببرند (که هر کدوم از آن زمان نیز چند ماه از آزادی آنها از اردگاه مانده بود و برای بخشودگی از آنها استفاده کرده بودند)، آری این واقعیتی است که همه در فیلم منتشر شده از سوی خود اجراییات دیده‌اند و مطلع هستند.
به گزارش شهر روشن، انتشار اخبار ماجرای هولناک شهرک فدک کرمانشاه در رسانه های استان و کشور بازتاب گسترده ای داشته است و امیداریم مجریان قانون به این پرونده با جدیت بیشتری برای قطع ید متصرفان دانه درشت و نیز وقوع چنین صحنه های دلخراش وارد عمل شوند.
گفتنی است، امروز نیز با برکناری مدیراسبق اجراییات شهرداری کرمانشاه و روی کار آمدن مسؤول جدید، توقع می‌رود، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد مناسب و طبق قوانین با اینگونه تخلفات، ساماندهی حاشیه نشینی و رعایت حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.