پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 10622
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ |
از سوی یکی از چهار خبرنگار کرمانشاهی مطرح شد

تکدیب خبر محکومیت ۴ خبرنگار کرمانشاهی در دفاع از انقلاب

مطلبی مبنی بر محکومیت چهار خبرنگار کرمانشاهی در دفاع از انقلاب از سوی یکی از خبرنگاران تکذیب و از طرف سایر خبرنگاران تایید شد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مطلبی مبنی بر ” چهار خبرنگار کرمانشاهی در دفاع از انقلاب محکوم شدند ” که دو سال پیش با اعتراض رسانه های استان و حضرت آیت الله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به مراسم “شب های فرهنگی” همراه شد و شکایت جلیل بالایی مدیرکل اسبق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از رسانه ها را در بر داشته، در خروجی این رسانه منتشر شد که از سوی یکی از چهار خبرنگار طی تماسی جزییات آن را تکذیب و مربوط به دو سال پیش دانست که طرح شکایت نیز پس گرفته شده است.

براساس این گزارش، جزییات این مطلب که اخیرا در فضای مجازی و صفحه اجتماعی و اینستاگرامی دو نفر از مدیرمسؤول رسانه ای استان به ویژه “ر.جلیلیان” با واکنش گسترده مواجه شده، قابل مشاهده و دسترسی است، همچنین مطلب فوق با درخواست یکی از همین چهار مدیران رسانه ای که مستندات آن موجود است به نمایندگی از دیگر همکاران از سوی این رسانه و با هدف شفافیت و حمایت از جامعه خبری منتشر شده و حاکی از صحت مطلب مذکور و جزییات آن را دارد، اما لحظاتی قبل طی تماسی از سوی “م. فولادی” مدیرمسؤول اسبق فارس تکذیب و جزییات این مطلب را مربوط به دو سال پیش دانست که طرح شکایت نیز پس گرفته شده است و جزییات را اعلام خواهد کرد.

مجموعه شهر روشن، طی تماس با سرپرست پایگاه خبری قلم در استان کرمانشاه صحت مطلب را جویا شد و ح. مسکنه با تایید جزییات خبر منتشر شده در این رسانه و در جریان بودن آن در حال حاضر نیز، خواستار حمایت از حقوق اصحاب رسانه استان شد و جزییات مطلب شهر روشن را منطبق با واقعیت خواند، همچنین به اطلاع رسانی بیشتر در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد.

ماجرا از آنجا است، که برگزاری مراسم سخیف “شب های فرهنگی” اداره میراث سبب اعتراض همه رسانه ها و شهروندان در واکنش به این اقدام غیراصولی و دور از فرهنگ غنی مردم فهیم و انقلابی کرمانشاه شده بود و برخی مدیران رسانه ای و اصحاب فرهنگ و هنر اعتراضات خود را در قالب گزارش و یادداشت به آن نشان می‌دهند که نهایتا مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اهالی فرهنگ و رسانه دلجویی کرده و پس از مدتی از سمت این اداره کل نیز برکنار می‌شود.

حال پس از گذشت قریب ۲ سال از آن ماجرا و در مورخ اردیبهشت سال ۹۹ یکی از خبرنگاران مطلع می‌شود که جلیل بالایی از آنان شکایت کرده و باید پرسید چرا چهار خبرنگار بعد از ۲ سال از آن ماجرا و حدود یک ماه پیش از این مسئله مطلع می‌شوند، همچنین مقرر بود طی یک ماه گذشته با واسطه برخی نمایندگان از این شکایت صرف نظر شود، اما به گفته یکی از چهار خبرنگار و مدیرمسؤولان فوق، از قرار مدیرکل اسبق میراث حاضر به پس گیری شکایت خود نشده و از آنجا که حکم به صورت غیابی صادر شده، قابل اعتراض است.

گفتنی است، از سوی مدیرکل اسبق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای چهار خبرنگار انقلابی کرمانشاه از جمله آقایان م. معین مدیر اسبق خبرگزاری مهر و مرصاد کرمانشاه و مسؤول فضای مجازی کشور، م. فولادی مدیر اسبق خبرگزاری فارس، ر. جلیلیان مدیرمسؤول خبرگزاری تابناک و ح. مسکنه خبرنگار اسبق تابناک و سرپرست پایگاه خبری قلم و سردبیر دیگر رسانه های استان محکوم و مورد شکایت واقع شده بودند و از آنجا که طی این مدت هیچگونه ابلاغیه ای برای آنان ارسال نشده و رای به صورت غیابی صادر شده، بنابراین قابل اعتراض و واخواهی خواهد بود.

انتهای پیام/ ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.