پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 10615
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ |
در اقدام عجیب مدیراسبق میراث فرهنگی کرمانشاه:

۴ خبرنگار کرمانشاهی در دفاع از انقلاب محکوم شدند

چهار خبرنگار کرمانشاهی در دفاع از انقلاب و اعتراض به مراسم شب فرهنگی پس از گذشت 2 سال از آن با شکایت مدیرکل اسبق میراث فرهنگی استان محکوم شدند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، به دلیل برگزاری مراسم شب فرهنگی از سوی میراث فرهنگی کرمانشاه در اواسط سال ۹۷ و در برج میلاد تهران که با مراسماتی همچون رقص مختلط و تک خوانی زنان و… برگزار شده بود، آن زمان همه رسانه ها به آن واکنش نشان دادند و اعتراض کردند، که جلیل بالایی مدیرکل اسبق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از چهار خبرنگار انقلابی استان شکایت خود را تسلیم مراجع قضایی کرده است.
براساس این گزارش از سوی این مدیرکل اسبق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برای چهار خبرنگار انقلابی کرمانشاه از جمله آقایان م. معین مدیرمسؤول اسبق خبرگزاری مهر و مرصاد کرمانشاه و مسؤول فضای مجازی کشور، م. فولادی مدیرمسؤول اسبق خبرگزاری فارس، ر. جلیلیان مدیرمسؤول خبرگزاری تابناک و ح. مسکنه خبرنگار اسبق تابناک و سرپرست پایگاه خبری قلم در کرمانشاه و سردبیر دیگر رسانه های استان به دو سال حبس محکوم شدند و از آنجا که هیچ گونه ابلاغیه ای برای آنان ارسال نشده رای به صورت غیابی صادر شده و قابل اعتراض و واخواهی است.
ماجرا از آنجا است، که برگزاری مراسم سخیف “شب فرهنگی” سبب اعتراض همه رسانه ها و شهروندان در واکنش به این اقدام غیراصولی و دور از فرهنگ غنی مردم فهیم و انقلابی کرمانشاه می‌شود و برخی مدیران رسانه ای و اصحاب فرهنگ و هنر اعتراضات خود را در قالب گزارش و یادداشت به آن نشان می‌دهند که نهایتا مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اهالی فرهنگ و رسانه دلجویی کرده و پس از مدتی از سمت این اداره کل نیز برکنار می‌شود.
حال پس از گذشت قریب ۲ سال از آن ماجرا و در مورخ اردیبهشت سال ۹۹ یکی از خبرنگاران از حکوم محکومیت خود و خبرنگاران دیگر مطلع می‌شود که جلیل بالایی از آنان شکایت کرده است و باید پرسید چرا چهار خبرنگار بعد از ۲ سال از آن جریان و حدود یک ماه پیش از این ماجرا مطلع می‌شوند، همچنین گفته می‌شود مقرر بود طی یک ماه گذشته با واسطه برخی نمایندگان از این شکایت صرف نظر شود، اما از قرار مدیرکل اسبق میراث حاضر به پس گیری شکایت خود نشده و از آنجا که حکم به صورت غیابی صادر شده قابل اعتراض است.
گفتنی است، جوابیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در واکنش اعتراضی به مراسم “شب فرهنگی” در برج میلاد تهران نیز از سوی این صاحبان رسانه منتشر شده بود و دیگر جای اعتراض و شکایت را طبق قوانین مطبوعاتی نداشته و مسؤولان اجرایی این اداره کل نیز متوجه اشتباهات خود با تذکر رسانه‌ها شدند، لذا این اقدامات غیرمرسوم و غیر قانونی در محکومیت رسانه جای هیچگونه چشم پوشی ندارد، چرا که رسانه های بازوی توانمند، چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند و چنین اعمالی فقط برای مدیران صرف زمان و انرژی خواهد بود.
انتهای پیام/ ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.