پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 10452
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ |
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبر داد

بازسازی گلخانه ۱۰ ‌هزارمتری شهرداری در کرمانشاه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از بازسازی و راه‌اندازی بزرگترین گلخانه کرمانشاه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در پارک‌شرقی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فرامرز رحمتی‌زاده امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: گلخانه بزرگ شهرداری با ظرفیت بیش از ۱۲ سالن در دو فاز مجزا بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: فاز اول این مجموعه در چهار سالن در حال حاضر فعال است و فقط قسمت‌هایی از آن نیاز به بازسازی دارد که مجموعه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به صورت شبانه‌روزی مشغول آماده سازی آن هستند.
وی ادامه داد: فاز دوم گلخانه نیاز به بازسازی گسترده با برآورد ریالی پنج میلیارد ریال دارد که در هر دوره زراعی (بهاره-پاییزه) در حدود ۷ تا ۸ میلیارد ریال و در مجموع با احتساب سالن های قلمستان در سال ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی مالی برای شهرداری خواهد داشت.
رحمتی‌زاده با اشاره به تأمین گل های مورد نیاز شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه در گلخانه پارک‌شرقی کرمانشاه افزود: علاوه بر تامین گل‌های مورد نیاز مناطق هشتگانه شهرداری در نظر داریم گل های زینتی و آپارتمانی نیز در گلخانه‌های شهرداری پرورش دهیم و در کمترین زمان ممکن پروژه را به درآمدزایی برای مجموعه شهرداری برسانیم.
این مسؤول بیان کرد: آمادگی این را داریم در بازه زمانی کوتاهی تمام نشانه های مورد نیاز در شهر کرمانشاه را تولید کنیم تا واردات از سایر شهرها که با هزینه‌های بالا صورت می گیرد منتفی شود.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری تاکید کرد: مجموعه گلخانه شیشه‌ای و سه سالن قلمستان در فاز اول این مجموعه در دوره زراعی جاری (بهار ۹۹) با نظارت سه کارشناس کشاورزی و زراعت مجموعه شهرداری بیش از ۱۰ میلیارد ریال تولید قلم داشته است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی خبر داد و گفت: به زودی کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری در راستای حل مشکلات گونه‌های مختلف گیاهی در سطح شهر و اندازی می شود.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.