پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 10405
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ |
رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه خبر داد

برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور کرمانشاه در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه از برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور کرمانشاه در مبارزه با کرونا با طرفیت ۳ الی ۱۰ هزار نفر در روز خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، بهمن سعیدی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحث سیستمی در دنیا مسئله آموزش است که در وضعیت کرونا در کشور با بحران مواجه شده و تهدیدی برای دانشجویان، خانوارها و اساتید محسوب می‌شود، لذا در آخرین ویدئو‌کنفرانس رئیس دانشگاه پیام نور مقرر بر تعطیلی دانشگاه ها بود تا کلاس ها پس از رفع این بحران برگزار شود و همچنین موضوع ِ آموزش مجازی و الکترونیک مطرح شد و چالشی ایجاد کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با بیان اینکه از اسفند سال قبل فاصله گذاری اجتماعی را در دانشگاه ها اعمال کردیم و مقرر شد کلاس ها در سال جدید برگزار شود، گفت: بحث آموزش مجاری و الکترونیک برای دانشگاه ها مطرح شد و ما روش دوم را اجرا کردیم تا سلامت دانشجویان حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش ها در بستر فضای مجازی رخ می‌دهد و نابسامانی خاص خود را دارد، چراکه مباحث غیرواقعی و مجاز در برابر حقیقت است، عنوان کرد: آموزش های مجازی منجر به اخذ گواهینامه و تاییده و سند نخواهد بود و در بستر مجازی است، لذا ایده ما آموزش الکترونیک بود و پیشرفته تر از آن آموزش ترکیبی است.
این مسؤول با اشاره به اینکه جامعه جهان سوم فعلا به مرحله ایده آل شیوه های آموزشی نوین نرسیده است، افزود: آموزش ترکیبی سبک پیشرفته تر آموزش الکترونیکی است و علاوه بر آن به دنبال آموزش مجازی نبوده بلکه به دنبال آموزش الکترونیک هستیم که از آن سیستم مدیریت یادگیری یاد می‌کنند.
سعیدی پور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال آموزش مجازی است، که کار بسیار دشواری خواهد بود، متذکر شد: طبق سخنان مسؤولان مربوطه این حوزه بیش از ۱۲ هزار نفر ظرفیت آموزشی در فضای مجازی داریم.
وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا دانشگاه پیام نور اعلام کرد برای ۱۷ کلاس به شکل آموزشی اقوام شود، اما با در استان کرمانشاه مخالفت کردم و خواستار برگزاری کلاس های الکترونیک شدم، تصریح کرد: تعهد دادم سرور لازم را تهیه کنم و این مهم برای طرفیت سه هزار نفر به طور همزمان فراهم شد، همچنین برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در زمان قبل از کرونا ظرفیت داشتیم که اکنون به ۱۰ هزار نفر قابل ارتقا است، اما بودجه لازم دارد و آمادگی پوشش در استان های کردستان، ایلام علاوه بر کرمانشاه را داریم.
این مسؤول با یادآوری اینکه ۱۴ رئیس مرکز پیام نور، ۱۴۰ نفر عضو هیات علمی در استان کرمانشاه داریم و برای ۲۰ نفر آموزش تدریس الکترونیک برگزار کردیم، افزود: از ابتدای سال همه مدیران گروه های آموزشی را به کمک یک مهندس کامپیوتر برای این روش علمی آموزش دادیم و در هر شهرستان نیز دو نفر از جمله مدیر آموزش و مدرس را آماده این شیوه کردیم.
سعیدی پور با اشاره به اینکه در ابتدا پرتال دانشگاه پیام نور استان بسیار مبتدی و قدمی بود، اما اکنون با تیم چهار نفره در مدت اندکی پیشرفته و به روز رسانی شده است، گفت: برنامه های سرور الکترونیک نوشته شد و اکنون کلاس ها در حال برگزاری است که آمار کاربران حتی در یک روز به ۳۵۰ الی ۵۰۰ نفر رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به فراخوان جعلی از سوی یکی از موسسات برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در فضای مجازی دست به دست شده بود که فورا اطلاعیه زدیم و آن را تکذیب کردیم، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ شرکت و یا موسسه ای برای ارشد بدون کنکور با دانشگاه پیام نور قراردادی نبسته و این موضوع حقیقت ندارد، اگر در آینده وزارت کشور در این راستا تصمیم بگیرد آمادگی خواهیم داشت، اما در حال حاضر مقطع ارشد طبق سنوات قبل و از طریق کنکور است و در پرتال اطلاع رسانی می‌کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در پاسخ به پرسش های خبرنگار شهر روشن در خصوص اینکه چقدر از امکانات شبکه تلویزیونی در بحث آموزش بهره گرفتید، از ابتدای سال چند کلاس حضوری داشتید، برای برگزاری آزمون های دانشگاه پیام نور چه برنامه‌هایی دارید، اگر کارشناسی ارشد بدون کنکور شود آیا آن را اجرایی می‌کنید و در سیستم آموزش الکترونیک برای مناطق محروم و با وجود ترافیک و اتصالات اینترنتی چه رویکردی دارید، اظهار داشت: به روش آموزش شبکه استانی زاگرس نیاز نداریم، از ۲۰ اسفند ماه سال قبل آموزش الکترونیک را اجرا کردیم و تاکنون کلاس حضوری جز برای علوم آزمایشگاهی نداشتیم، شیوه آزمون ها بستگی به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و سیاست وزارت علوم دارد، هر دانشجویی مجهز به سیستم و یا آندروید باشد با مراجعه به پرتال بدون ترافیک و مشکلات اتصال آموزش خواهد دید.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.