پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 10372
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ |
فرمانده انتظامی کرمانشاه مطرح کرد

دستگیری سارق حرفه‌ای پاوه با اعتراف به ۴۰ قربانی مسموم/ رشد کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه ۴۱ درصدی شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه‌ای در پاوه با اعتراف به 40 قربانی مسموم خبر داد و گفت: رشد کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه 41 درصدی شد.

علی اکبر جاویدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: رشد کشفیات مواد مخدر در استان به بیش از ۱۴ درصد رسیده است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس کرمانشاه با آغاز سال ۹۹ برنامه های اولویت دار خود را مشخص کرده است، گفت: یکی از آنها جمع آوری معتادان متجاهر است، افرادی که به اعتقاد فرمانده انتظامی استان بسترساز بسیاری از جرائم شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه پاکسازی جامعه از لوث وجود معتادان همواره یکی از برنامه های مهم و اصلی انتظامی استان کرمانشاه است، تصریح کرد: این طرح جزو مطالبات اصلی مردم از حافظان نظم و امنیت جامعه است.
این مسؤول وجود افراد معتاد در جامعه را دلیل ایجاد ناامنی روانی و اجتماعی و بستر ساز بسیاری از جرائم به ویژه سرقت و امثال آن دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله تاثیر سوئی بر امنیت روانی شهروندان گذاشته است و برخورد با این افراد را در اولویت سال ۹۹ قرار دادیم.
جاویدان با بیان اینکه طی بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شده در بسیاری از جرائم و سرقت های خرد، سارقان دستگیر شده به یک یا حتی چند نوع ماده مخدر اعتیاد داشته‌اند، گفت: آنان در اعترافات خود عنوان کرده‌اند برای فراهم کردن پول مواد دست به سرقت می‌زنند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با یادآوری کراهتی که این افراد و دیگر فعالان عرصه مواد مخدر به چهره شهر داده‌اند نیز مقوله دیگری است، گفت: شهروندان انتظار دارند دستگاه متولی و نهادهای مسؤول با چنین افرادی قاطعانه برخورد کند.
جدیت در جمع‌آوری معتادان مهاجر در کرمانشاه/ دستگیری معتادان وظیفه پلیس است
وی با تاکید بر اینکه پلیس همواره در کارزار مقابله با این افراد قرار داشته و جمع آوری آنها جزو برنامه های اصلی است، افزود: طرف دیگر ماجرا به دیگر مسؤولان و نهادهای مربوطه و ایجاد فضاهایی برای نگهداری این افراد منوط خواهد بود.
جاویدان با بیان اینکه برکسی پوشیده نیست دستگیری و جمع آوری معتادان وظیفه پلیس است، گفت همگان می‌دانند این کار به تنهایی کافی نیست، بلکه باید اماکنی برای نگهداری چنین افرادی برای ترک دادن و نگهداری آنها ایجاد شود تا پس از مدتی دوباره با همان وضع سابق به دامان جامعه بازنگردند.
این مسؤول با اشاره به اینکه هرچند پلیس کرمانشاه بارها و با توجه به ظرفیت و امکانات موجود اعلام کرده که قادر است ظرف مدت ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع آوری کند، تاکید کرد: مشکلی که وجود دارد موضوع ظرفیت نگهداری این افراد است که تاکنون زیرساخت های آن از سوی نهادها به ویژه بهزیستی و فرمانداری کرمانشاه نشده است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یکی از موضوعاتی که امسال جدی تر از سال های گذشته توسط پلیس کرمانشاه دنبال می شود جمع آوری معتادان متجاهر است، گفت: این افراد نقش مهمی در ارتکاب بسیاری از سرقت ها دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر جرائم معتادان حول محور سرقت است که این موضوع خود یکی از عوامل ناامن کننده فضای جامعه است، تصریح کرد: سال گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حدود ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این افراد را دستگیر کردند.
سردار جاویدان تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر یکی از برنامه های اولویت دار پلیس در سال جاری است که اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید با ایجاد فضاهایی برای نگهداری این افراد پلیس را در این راه کمک کنند.
رشد ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه
این مسؤول به برخی تلاش های صورت گرفته پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر استان طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: مجموعه این تلاش ها سبب کشف بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم انواع مواد شد که در مقایسه با سال از آن حدود ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان، تولید و توزیع کنندگان و دیگر عوامل مرتبط با موادمخدر را دستگیر کردند.
جاویدان یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه منهدم و حدود ۳۵۰ دستگاه وسیله نقلیه متعلق به عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر نیز توقیف شد.
دستگیری ۷۰ معتاد متجاهر در سال ۹۹
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۷۰ نفر از معتادان متجاهر دستگیر و از سطح استان جمع آوری شده‌اند، که امیدواریم اماکنی برای جلوگیری از شیوع تردد آن در شهر از سوی مسؤولان فراهم شود.
وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۲۹۲ نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان، تهیه و توزیع کنندگان و سایر عوامل مرتبط با مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: حدود ۸۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر که عمده آنها را تریاک تشکیل می‌دهد در استان کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به انهدام پنج باند تهیه و توزیع مواد مخدر، خاطرنشان کرد: ۳۳ دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر نیز در استان توقیف شده است.
وی با تاکید بر اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه قاطعانه با معتادان متجاهر و دیگر عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر برخورد می کند، با اعلام سامانه ۱۲۸ از شهروندان خواست هرگونه اطلاعی از فعالیت افراد معتاد و یا قاچاقچی مواد مخدر دارند را حتما به پلیس اطلاع دهند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری یک سارق حرفه ای در شهر پاوه خبر داد و گفت: این فرد با جلب اعتماد راننده های بین شهری و خوراندن آبمیوه و خوراکی های مسموم به ۴۰ نفر از قربانیان خود اقدام به سرقت اموالشان می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از شکایت تعدادی از رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری پاوه در خصوص سرقت از آنها توسط سارقی حرفه ای، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت، گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد فرد سارق به عنوان مسافر دربستی در شهرهای مختلف سوار بر خودروهای مسافربری شده و در بین راه با چرب زبانی و تعارف مواد نوشیدنی و خوراکی های مسموم طعمه های خود را بیهوش کرده است.
جاویدان با بیان اینکه این فرد شیاد پس از بیهوش کردن رانندگان خودروهای مسافربر، اقدام به سرقت اموال با ارزش آنها از جمله گوشی تلفن همراه، پول و دیگر لوازم با ارزش کرده و متواری بود، تصریح کرد: طی تحقیقات تکمیلی مشخص شد این فرد علاوه بر کرمانشاه در استان های تهران، همدان و کردستان نیز سرقت های مشابهی را مرتکب شده است.
وی افزود: با جمع بندی موضوع، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری این فرد آغاز و پس از جستجوی بسیار موفق به شناسایی سارق حرفه ای در شهرستان پاوه شده و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر کردند.
این مسؤول با بیان اینکه متهم دستگیر شده تاکنون به ۴۰ فقره سرقت به روش یاد شده اعتراف کرده است، گفت: هرچند شواهد امر نشان می دهد وی سرقت های بیشتری را در استان های یاد شده مرتکب شده باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از سارق دستگیر شده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که با شیوه یاد شده هدف سرقت قرار گرفته‌اند برای شناسایی سارق به پلیس آگاهی شهرستان پاوه مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شهروندان و خصوصا افراد راننده خواست تا به هیچ عنوان نوشیدنی و یا خوراکی از دست افراد غریبه قبول نکنند و در صورت اصرار فرد برای پذیرفتن خوراکی موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.