پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 10209
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۴۵ |
رئیس حوزه هنری کرمانشاه:

عصر شعر مجازی "بهار حسن" در کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری عصر شعر مجازی "بهار حسن" با هدف مقابله با کرونا و ایجاد فضای فرهنگی در شبکه های اجتماعی خبر داد.

افشین آزادی امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری عصر شعر مجازی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان سراج استان با حضور هنرمندان و شاعران فرهیخته کرمانشاهی خبر داد.
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه تداوم فعالیت هنری، سلامت هنرمندان و مقابله با کرونا در وضعیت فعلی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار در استان و حتی کشور اجرای می‌شود، که در آن با اتصال به لینک و آدرس اینترنتی سازمان سراج امکان مشارکت در نشست هنری به صورت صورتی و تصویری در فضای مجازی برای هنرمندان فراهم شده است.
این مسؤول با یادآوری اینکه تست اولیه این طرح جدید روز قبل و در دو تایم برای شاعران ویژه انجمن رضوی انجام پذیرفته و راهنمای لازم توسط تیم اجرایی و نظارتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پیش از این نیز از سامانه فوق برای نشست های تخصصی استفاده شده بود و اکنون برای اولین بار انجمن شعر مجازی با عنوان “بهار حسن” برگزار خواهد شد.
وی در خصوص نحوه عملکرد این سامانه و با اشاره به مساعدت و تلاش های سازمان سراج استان، تصریح کرد: استفاده از این روش مشابه برنامه های تصویری واتساپ و اینستا برای ارتباط صوت و تصویری، اما به صورت همزمان و پیش رفته است که حتی مصرف اینترنت نیز در بازه زمانی از برنامه های مذکور کمتر بوده و قابلیت استفاده بهتری دارد.
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: هنرمندان نیاز به ارتباط و تبادل آثار خود دارند، همچنین با شرکت در جلسات و استفاده از تجارب اساتید بر دانش آن ها اضافه می‌شود، لذا برای اینکه بتوانیم در مقابله با کرونا و حفظ سلامت جامعه هنری قدم موثری برداریم، اجرای مجازی عصر شعر را در برنامه قرار دادیم که امیدوارم بتواند مفید واقع شود.
محمدمسلم مقدسی نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: انجمن رضوی استان با پیشینه چندین سال فعالیت و برگزاری همایش های بزرگ و مناسبتی اکنون جایگاه ویژه ای در بین هنرمندان و علاقمندان یافته، که این مهم ماحصل تلاش و فعالیت متولیان امر و حوزه هنری استان است به همراه تعامل نهادهای فرهنگی است.
رئیس انجمن رضوی استان کرمانشاه بیان کرد: عصر شعر مجازی به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه با حضور شاعران ملی و کرمانشاهی مورخ ۱۱ فروردین سال جاری راس ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه خوشبختانه سازمان سراج علاوه بر فعالیت های متعدد برنامه سازی و ساخت اپلیکیشن و هزاران طرح خلاق، این بستر را فراهم کرده تا شاعران بتوانند در فضای مجازی نشست های هنری و تخصصی داشته باشند که مقدمات آن ایجاد و استارت آن زده شده است.
وی با قدردانی از این نهاد اجرایی و فرهنگی، عنوان کرد: همچنین فراخوان جمع آوری آثار و ۹۹ قطعه شعر یا متن ادبی اعلام شده و علاقمندان آثار را تا مهلت ۹ فرودین به شماره تماس ۰۹۲۱۶۸۲۰۷۲۸ در پیام رسان واتساپ و بله ارسال کردند و در صورت موافقت چاپ کتب این سرفصل را انجام می‌دهیم.
مقدسی با اشاره به اینکه ضبط شعر کردی علوی نیز از دیگر برنامه های متنوع انجمن رضوی در سال گذشته بود، ادامه داد: بسیاری از شاعران کرمانشاهی که برای اولین بار آثار کردی تولید کردند در این برنامه حضور یافتند و همچنین شاعران کردزبان با ارائه سروده های خود و پخش آن در شبکه قرآنی در ایام ولادت باسعادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به منصه ظهور رساندند.
این مداح و شاعر کرمانشاهی تصریح کرد: در عصر شعر مجازی و آماده سازی هنرمندان کرمانشاهی برای اجرای آن در موعد مقرر، یکی از شاعران یعنی علی حقیقی در مرحله آزمایشی و ارتباط با تک تک شاعران و ارائه آموزش های اولیه برای اتصال به لینک مورد نظر کمک و همراهی لازم را داشتند و پاسخگوی هنرمندان در این حرکت فرهنگی شدند.
رئیس انجمن رضوی استان کرمانشاه اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان و هنرمندان در شرایط بحرانی توجه به دستور و سفارش های بهداشتی و پرهیز آنان از خروج از منازل جز در موارد ضروری است، تا پس از رفع این وضعیت بتوانیم در شرایط بهتری از هنر و آثار ارزشمند آنان بهره‌مند بشویم.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.