پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 10019
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ |
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه:

کرمانشاه ۷۰ داروخانه دامپزشکی و ۷۶ مرکز درمانی دارد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: استان با 70 مورد داروخانه دامپزشکی، 76 مورد مرکز درمانی، یک بیمارستان و 57 مرکز مایه کوبی عملیات پیشگیری و درمان را در جمعیت دام و طیور انجام می‌دهد.

به گزارش شهر روشن و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، امید حاج محمدی ضمن تبریک فرار رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به قیاس عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه تشخیص و درمان دامپزشکی قبل و بعد از انقلاب، اظهار داشت: در مدت فوق شاهد پیشرفت های چشمگیر در این حوزه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت دامی یکی از مهمترین سرمایه های ملی کشور است و نقش بسیار مهمی در تامین سلامت و تامین غذایی جامعه دارد، بنابراین حفظ و حراست این سرمایه عظیم بسیار حائز اهمیت است و برقراری سیستم دارو و درمان در این حوزه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمانشاه با داشتن ۱۰ شرکت پخش استانی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: طی مدت پیروی انقلاب اسلامی تاکنون ۷۰ مورد داروخانه دامپزشکی، تعداد ۷۶ مورد مرکز درمانی، یک بیمارستان و ۵۷ مرکز مایه کوبی عملیات پیشگیری و درمان را در جمعیت دام و طیور انجام می‌دهد.

این مسؤول ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه مسؤول نظارت به حسن اجرای چرخه فوق است و همه اقلام دارویی در سامانه خدمات دارویی قابلیت رصد و پایش را دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به خدمات صورت گرفته سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: صدور پروانه شرکت های پخش واکسن و دارو و همچنین مراکز مایه کوبی توسط سازمان نظام دامپزشکی انجام شده است.

حاج محمدی به نظارت بر عملکرد مرکز دارویی و درمانی استان کرمانشاه در عرصه دامپزشکی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تمام شرکت های پخش دارای مسؤول فنی و مدیریت پخش هستند و ماهانه حداقل یکبار از مراکز دارویی و درمانی استان از سوی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بازدیدهای نظارتی به عمل می‌آید.

وی گفت: برقراری رصد و پایش قیمت دارو، واکسن و اقلام استراتژیک و تهیه هفتگی گزارش عملکرد و ارسال به سازمان دامپزشکی و سازمان جهادکشاورزی از دیگر اقدامات این حوزه است.

این مسؤول به راه‌اندازی سامانه خدمات دارویی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: در این سامانه همه اقلام دارو و واکسن از تولید، پخش سراسری و استانی و داروخانه در این سامانه ثبت می‌شود و اقلام دارویی قابلیت رصد و پیگیری دارند.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.