پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3446
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ |
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مطرح کرد

آخرین تذکر برای تعیین تکلیف واحدهای در حریم و بستر رودخانه های کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تذکر جدی و آخرین مهلت به شهرداری، آب منطقه ای و بنیادمسکن استان به منظور اعلام آمار دقیق واحدهای در معرض خطر سیل در بستر و حریم رودخانه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، مهرداد سالاری امروز در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار لازم برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل ابلاغ شد و هرچه سریع تر باید کار بازسازی آن با تفکیک حریم و بستر رودخانه های داخل شهر عملیاتی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت خانه‌های روستایی و شهری به بنیاد مسکن استان کرمانشاه داده است، افزود: اولویت به معیشت و مسکن اختصاص داده شده است.
وی با تاکید براینکه پرونده واحدهای مسکونی و تجاری که یا تخریب شده‌ و یا تعمییری هستند، ثبت شده است، گفت: تسهیلات لازم ابلاغ شده و افراد به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با انتقاد شدید از شهرداری، فرمانداری، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های مربوطه که تاکنون اطلاعات مربوط به این تفکیک واحدها و خانه های در بستر رودخانه و در حریم آن مشخص نیستند، خاطرنشان کرد: در جلسه قبل مقرر شد شهرداری کرمانشاه ظرف یک هفته خط حریم و بستر رودخانه را مشخص کند و این کار را باید با نصب علائم ثابت انجام می‌داد.
این مسؤول با تاکید براینکه باید کسانی که در ساخت و سازها و بی اعتنایی به حوادث طبیعی ناشی از آن سهل انگاری می‌کنند مشخص شوند و با آنان برخورد جدی شود، متذکر شد: دلیل عدم تخریب پل فلزی قره سو باید روشن شود و شهردار و پدافند غیر عامل پاسخگو باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب سه شهرستان به لحاظ کدورت وضعیت حادی دارند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط یک تیم از مرکز استان مشکل تصفیه خانه هرسین در حال حاضر مرتفع شده است، گفت: در دالاهو و ریجاب مشکل همچنان باقی است و باید تصفیه خانه در آنجا نصب شود و این کار ۴ ماه طول می‌کشد که اعتبار این کار دریافت شده است.
این مسؤول در مورد لکه گیری جاده‌های استان کرمانشاه، بیان کرد: گفت: جاده‌های مرزی در اولویت دستور کار هستند و راه و شهرسازی باید با توجه به امکانات محدود وزارت هرچه سریع‌تر اولویت‌های استان را مشخص و اعلام کند.

سالاری با اشاره به اینکه تعداد واحدهای روستایی خسارت دیده ناشی از سیل اخیر باید به تفکیک مشخص و پیگیری شود، گفت: در هر شهرستان یک کمیته تشکیل شده و کار ارزیابی به اتمام رسیده، بنابراین هر شهرستان باید برنامه زمان بندی ارائه دهد و دستورالعمل برای جذب اعتبارات را داشته باشند.
به گزارش شهر روشن، در این جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه های اجرای شهرداری، آب منطقه ای، بنیادمسکن و… آمار مختلفی از تعداد واحدهای در بستر و حریم سیلابی رودخانه از عمق صفر تا ۲۰ متری را ارائه می دادند که از سه واحد ۱۶۲ متغییر بود و این امر سبب عصبانیت و واکنش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و دستور پیگیری و شفاف سازی بیشتر شد.
سالاری خطاب به دستگاه های ذی ربط تعیین حریم و بستر رودخانه های استان کرمانشاه به ویژه دستگاه شهرداری، متذکر شد: قرار بود آمار دقیق را ارائه دهید و تعداد واحدهای در معرض خطر را شناسایی کنید، عیب است ندانیم چند واحد در بستر رودخانه ساخته شده و خسارت دیده ها چقدر است؟ آب منطقه ای اموال دولت را در دست دارد، فرمانداری متولی شهرستان است و نمی دانند بر چه مبنایی می خواهیم به مردم خسارت دهیم و هنوز نمی دانیم می خواهیم چه کار کنیم؟! و در شرایط بحرانی با مشکلات بیشتری روبه رو می شویم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با یادآوری اینکه در زمان وقوع سیل در استان و شهر کرمانشاه با آن بارندگی اندک همه خانه های در حریم و بستر رودخانه تا کمر در سیلاب بود، خاطرنشان کرد: عمق ۲۰ متری و محدوده حریم و بستر رودخانه باید مشخص شود، یک سری ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شده که مشکلاتی را ایجاد کرده که باید تخریب شوند و آب منطقه و شهرداری وظایف خود را در این راستا انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه تخلف و کوتاهی در فرمان دولت مبنی بر رفع مشکلات مناطق سیل زده و تفکیک واحدهای در حریم و بستر رودخانه ها عاقلانه نیست، تصریح کرد: آب منطقه ای کرمانشاه باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد و پروانه صادر نکنند، چرا که هفته پیش دیدیم در وسط بستر رودخانه آجر و ملات ریخته بودند که اگر جلوی آنان گرفته نشود با جان مردم و تبعات آن بازی خواهد شد.
وی از وقوع آتش سوزی ها در اراضی استان خبر داد و گفت: اگر آتش سوزی رخ دهد باید خسارت اموال و اراضی از اشخاص خاطی گرفته شود، در این راستا آیا شهرستان ها تاکنون چند پرسنل متخلف را معرفی کردند و تاکی باید این اشتباهات رخ دهد؟
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: ادارات آب منطقه ای، شهرداری و بنیاد مسکن کرمانشاه تا آخر هفته باید آمار دقیق واحدهای در بستر رودخانه را به صورت روشن اعلام کنند، همچنین تعیین مرز بسترهای سیلابی و اصلاحیه صورت بگیرند.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.