پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9759
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ |
رئیس سابق امور قرآنی اوقاف کرمانشاه خبر داد

برگزاری ۵۵۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه کرمانشاه/ عملکرد چهار ساله امور قرآنی تشریح شد

رئیس سابق اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از عملکرد چهار ساله و برگزاری ۵۵۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و ۱۵۰ دوره آموزشی ویژه متسابقان استان خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی امروز در جمع اصحاب رسانه استان با بیان عملکرد چهارساله خود در اداره امور قرآنی اوقاف استان، ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم “وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا با این مضون که “ﻭ ﺑﮕﻮ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ [ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺷﻐﻠﻲ ] ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺮﻭﻳﻲ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ”، اظهار داشت: شکر وسپاس بی حد پروردگار یکتا و بی همتا را که عنایت و لطف خود را بر بنده ارزانی داشته تا صباحی از عمر خود را در خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم بگذرانم و از فیوضات معنوی کلام وحی از نزدیک توشه بردارم.
رئیس سابق اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون که بعداز قریب چهار سال خدمت در مجموعه قرآنی استان کرمانشاه توفیق ادامه همکاری برایم میسر نمی شود، اما خداوند متعال را شاکرم که در این دوران، خدمتی هرچند اندک به محضر قرآن کریم و جامعه قرآنی داشته و امید که مقبول درگاه احدیت واقع و مورد شفاعت صاحب قرآن، قرار بگیرد ان‌شاءالله.
وی ادامه داد: در طول این مدت زحمات و فعالیتهای زیادی در حوزه قرآنی اداره کل اوقاف استان برنامه ریزی و اجرا شد، که مختصراً به کلیات آنها اشاره می‌شود.
این مسؤول به خدمات صورت گرفته در حوزه مسابقات قرآن کریم مبنی بر برگزاری بیش از چهار دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در مراحل شهرستانی، استانی و با بالاترین کیفیت از لحاظ اجرایی و فنی و کسب رتبه ممتاز اجرای مسابقات از ستاد عالی مسابقات کشور، فعال سازی ستاد هماهنگی مسابقات قرآن کریم در استانداری محترم استان و تمشیت و هماهنگی لازم برای ارتقاء سطح فنی مسابقات قرآنی تمامی دستگاه‌های اجرای استان، برگزاری بیش از ۱۵۰ دوره آموزشی ویژه متسابقان استان در مراحل مختلف شهرستانی و استانی با حضور اساتید بین‌المللی و کشوری و اعزام اساتید به شهرستانهای تابعه، برگزاری دوره های ارتقاء سطح متسابقان و کسب رتبه های برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن کریم بعد از گذشت ۱۸ سال توسط متسابقان کرمانشاهی اشاره کرد.
رئیس سابق اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به خدمات دیگری همچون برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تمامی شهرستان های تابعه برای نخستین بار جهت استعداد یابی و ایجاد ظرفیت برای رقابت بیشتر جامعه قرآنی و نخبگان این عرصه، اجرای باشکوه ۴ دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نوجوانان زیر ۱۸ سال طی چهار دوره با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار نفر در هرسال باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز خبر داد.
این مسؤول با بیان خدمت در حوزه آموزش های عمومی و تخصصی طی سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: ثبت رسمی موسسه قرآنی میراث ماندگار وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه و ارائه برنامه مدون آموزشی و افزایش شعب آموزشی از هشت شعبه به ۱۳ شعبه، راه اندازی شعبه حفظ مجازی در استان با ۱۰ کارشناس مجرب و دارای مدرک حفظ کل قرآن کریم، از دیگر موارد است.
این مسؤول تاسیس مرکز تخصصی تربیت مربی قرآن کریم در محل مجتمع آل آقا و برگزاری بیش از ۱۰ دوره تربیت مربی قرآن کریم در رشته های، تربیت مربی حفظ، تربیت مربی تجوید و روخوانی و روانخوانی، تربیت مربی حفظ موضوعی قرآن کریم و صدور بیش از گواهی اتمام دوره تربیت مربی قرآن کریم برای قبول شدگان را نیز از دیگر اقدامات این حوزه دانست.
میرزایی گفت: اجرای طرح ملی بشارت ویژه حفظ جزء سیم قرآن کریم در سطح استان با حضور بیش از ۸۰ هزار نفر و برگزاری آزمون پایانی این طرح عظیم قرآنی، برگزاری باشکوه آزمون پایانی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در تمامی شهرستان های استان برای بیش از ۴۰ هزار نفر و صدور گواهی پایان دوره برای قبول شدگان از موارد دیگر حوزه مذکور است.
وی به ( برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای بیش از ۵۵۰ محفل انس با قرآن کریم دربقاع متبرکه، مساجد، مراکز عمومی و انتظامی استان با حضور قاریان بین‌المللی وممتاز ایرانی، مصری، بنگلادشی و فیلیپینی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، برنامه‌ریزی و اجرای سلسله نشستهای سبک زندگی قرآنی در بقاع متبرکه، مساجد، موسسات آموزشی ودانشگاههای استان با بیش از ۱۲۰ نشست برای جوانان و نوجوانان و با استقبال کم نظیر در بین جوانان دانشگاهی از دیگر خدمات صورت گرفته است.
رئیس سابق اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اعزام بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به صورت کاملاً رایگان به جهت ایجاد انگیزه وتشویق فعالان این عرصه، خبر داد و گفت: چاپ وتوزیع بیش از ۲۰۰ هزار جلد قرآن کریم در بین مساجد و بقاع متبرکه و مناطق محروم استان و استان های کم برخوردار نیز انجام پذیرفته است.
وی به احداث دو مرکز قرآنی در اسلام آباد غرب از محل اعتبارات تخصیصی سفر مقام معظم رهبری مدظله العالی با رقم ۷ میلیارد ریال اشاره و بیان کرد: پشتیبانی و مساعدت از موسسات قرآنی استان با رقمی بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان بوده، همچنین ایجاد بستر لازم و انعقاد قرارداد با موسسه ترجمان وحی ومرکز ارتباطات اسلامی برای ترجمه قرآن کریم به زبان های خارجی (سوئدی واندونزیایی) به همراه چاپ وتوزیع بیش از ۴۵۰۰ جلد قرآن کریم به ۵ زبان زنده دنیا نیز در دستور کار قرار گرفت.
این مسؤول با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای ایجاد موقوفات قرآنی که ماحصل آن ایجاد ۳۸ موقوفه قرآنی (انتفاعی و منفعتی) از سال ۹۵ تا آذر ماه ۹۸ شده است، گفت: از همه همراهی ها وحمایت های جامعه قرآنی استان اساتید، پیشکسوتان و فعالان این عرصه و نیز همکاران محترم روئسای ادارات تابعه اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه قدردانی می‌کنم.
گفتنی است، حجت الاسلام مجید میرزایی امروز به سمت مسؤول بازرسی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه منصوب شده است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.