پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 9669
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

جدیت استاندار و شهردار در حل مشکل مجتمع فیروزه کرمانشاه / آیا شورای شهر در یک امتحان پیروز خواهد شد؟

شهردار کرمانشاه گفت: صورتجلسه مزایده پروژه فیروزه به امضا رسیده و چند روز پیش طی نامه ای به شورای شهر درخواست صدور مصوبه فروش را داشته‌ایم.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فیروزه نام مجتمع تجاری است که ۱۷ سال پیش کلنگ ساخت آن به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای ۵۶ هزار متر مربع در ابتدای خیابان مدرس جنب مسجد جامع، زمین خورد و قرار شد این مجتمع هشت طبقه بزرگترین مجموعه تجاری تفریحی در غرب کشور باشد، مراحل پی کنی و ساخت اسکلت آن انجام شد، اما……
تدبیری مسؤولان وقت شهرداری و خسارت ۷۰ میلیارد تومانی در کرمانشاه
براساس این گزارش، این اما، به عدم تدبیر مسؤولان وقت می‌رسد، زمانی که شهرداری کرمانشاه با شریک خود یعنی شرکت توسعه عمران و آبادانی اختلاف پیدا کردند و مقرر شد پروژه در یک مزایده به فروش برسد، صورت جلساتی با حضور شهردار، معاونان شهرداری و اعضای هیت مدیره شرکت توسعه عمران و آبادانی در اواخر سال ۹۵ امضاء و مصوبه آن از شورای شهر أخذ شد، اما بی تدبیری مسؤولان وقت شهرداری و طرح شکایت در دستگاه قضایی، کار را متوقف کرد و سبب شد بیش از ۷۰ میلیارد تومان خسارت به شهرداری وارد شود چراکه شهرداری کرمانشاه برای این پروژه در سال ۹۳ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از بانک شهر وام أخذ کرده بود و به دلیل انفعال خود در ادامه کار و طرح شکایتی که هیچ نتیجه ای برای آن نداشت، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان سود به مبلغ وام اضافه و حال باید ۹۴ میلیارد تومان به بانک پرداخت کند آن هم از جیب مردم.
پیگیری شکلات مجتمع فیروزه از سوی رسانه‌ها همان و وعده مسؤولان همان!
طی این سال‌ها، رسانه های محلی بارها به حل مشکلات این پروژه تأکید داشته اند، مسؤولان وقت نیز هربار وعده ای می‌دادند و جلسات متعددی برگزار ‌شد، نامه های مختلفی نگارش شد، اما بازهم مشکلات پابرجا بود و وعده‌های مسؤولان تحقق نیافت.
انتصاب شهردار جدید کرمانشاه و تعلل در ساماندهی مجتمع فیروزه!
پس از انتخاب سعید طلوعی به عنوان شهردار کرمانشاه، نخستین مأموریت وی از سوی استاندار کرمانشاه، حل مشکلات مجتمع تجاری فیروزه بود، در بازدید استاندار از این پروژه، دستور حل مشکلات سریعاً صادر و مجموعه شهرداری دست به کار شدند، اما بازهم تعلل وجود داشت.
با تکیه زدن سعید سلیم ساسانی بر صندلی مدیرکلی دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه، پرونده پروژه فیروزه توسط او باز، و بازهم جلسات متعدد برگزار و نامه های متعدد نگارش شد، اما ظاهرا اینبار حل مشکلات فیروزه جدی است.
طرح فروش مجتمع فیروزه کرمانشاه از طریق مزایده/ راهکار رفع مشکلی که گریبان گیر شهرداری است
در هفته های گذشته، جلسات متعددی به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران شهرداری و شرکت توسعه عمران و آبادانی برگزار شد، که در این جلسات مقرر شد پروژه از طریق مزایده به فروش برسد و برای این تصمیم صورت جلسه ای امضا و پرونده آن به جریان افتاد.
سعید سلیم ساسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: مشکلات مجتمع تجاری فیروزه متعلق به زمان حال نیست، که بخواهیم شهردار کرمانشاه و مسؤولان وقت را محکوم کنیم، این مشکلات سال‌ها است گریبان گیر شهرداری شده که باید سریعاً رفع شود.
افزایش سود وامی و مشکلات فنی مجتمع فیروزه کرمانشاه
مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری کرمانشاه افزود: علاوه بر مشکل افزایش سود وامی که توسط شهرداری برای این پروژه أخذ شده، مسائل و مشکلات فنی نیز وجود دارد، که باید سریعاً رفع شود، در جلسه اخیری که به ریاست استاندار محترم برگزار شد، تمامی مشکلات این پروژه مطرح و مقرر شد پروژه از طریق مزایده به فروش برسد، هوشنگ بازوند و مجموعه استانداری کرمانشاه بر حل سریع این مشکلات تأکید و برای حل آن پای کار آمده‌اند.
بررسی مشکلات مجتمع فیروزه کرمانشاه بعد از اطلاع رسانه‌ها/ شوری شهر تعلل داشت
فضل الله رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه ضمن تاکید بر حل هرچه‌ سریعتر مشکلات مجتمع تجاری فیروزه، گفت: پس از اطلاع رسانه ها از مشکلات جدید پیش آمده برای مجتمع تجاری فیروزه، سریعاً تیمی متشکل از کارشناسان فنی و مالی فرمانداری با حضور در محل‌ پروژه اقدام به بازدید کردند و گزارش‌های مکتوب خود را به فرمانداری ارائه و سپس به استانداری ارسال شد.
رفع سریع مشکلات مجتمع تجاری فیروزه کرمانشاه الزامی است
فرماندار کرمانشاه بیان کرد: اکنون مسؤولان امر در حال پیگیری و حل مشکلات آن هستند، متاسفانه شهرداری و شورای شهر در حل مشکلات این مجتمع تعلل داشته‌اند، که ان شاء الله به زودی حل خواهد شد.
وضعیت اسفبار حاکم بر مجتمع تجاری فیروزه در کرمانشاه و ضرورت رفع مشکلات
سعید طلوعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه با اشاره به وضعیت بد و نامناسب حاکم بر مجتمع تجاری فیروزه، گفت: صورت جلسه مزایده پروژه به امضا رسیده و چند روز پیش طی نامه ای به شورای شهر درخواست صدور مصوبه فروش را داشته‌ایم، که ان‌شاءالله به زودی أخذ خواهد شد.
شهردار کرمانشاه بیان کرد: حقیقتاً وضعیت فیروزه افتضاح است، بنده قول داده ام که مشکلات آن را حل خواهم کرد و تا آخر پای این قول ایستاده ام، همچنین به زودی حل خواهد شد.
آیا شورای شهر کرمانشاه از انفعال خارج می‌شود؟ / خطرات و عواقب جدی پروژه‌ای در کرمانشاه
به گزارش شهر روشن، با توجه به جدیت مسؤولان شهرداری و استانداری و پای کار آمدن آنان در حل مشکلات مجتمع تجاری فیروزه کرمانشاه، اکنون شورای شهر کرمانشاه در یک امتحانی بزرگ قرار گرفته و باید دید آیا این شورا برای حل مشکلات فیروزه از انفعال خارج خواهد شد و طرح مزایده این پروژه به تصویب آنان خواهد رسید؟ که در صورت تعلل در این امر، شورای شهر کرمانشاه باید پاسخگوی عواقب بعدی بی تحرکی خود همچون افزایش سود وام و یا تخریب پروژه که هرلحظه به دلیل بارندگی و رانش زمین امکان آن وجود دارد باشد.
فیلم و گزارش تصویری| وضعیت اسفبار مجتمع فیروزه در کرمانشاه به روایت تصویر
گزارش از: حسین مسکنه
انتهای پیام/ح

نویسنده : حسین مسکنه/ فعال رسانه‌ای در کرمانشاه | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.