پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 9660
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۷:۴۱ |
در چهلمین فینال جام پهلوان تختی:

ایران قهرمان جام تختی و کرمانشاه فینالیست طلایی شد

چهلمین مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی در کرمانشاه برگزار و در نتیجه این رقابت‌ها ایران به عنوان قهرمانی و کرمانشاه فینالیست طلایی جام پهلوان تختی شناخته شد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فینال مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی عصر روز جمعه در گروه بندی و مسابقات پنج وزن دوم به همراه کشتی سنگین وزن پهلوانی برگزار شد، که
براساس این گزارش، دلاور کشتی گیر زنجانی “میثم نصیری” با کسب مقام قهرمانی در چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی سبب شادی دل مردم کشورمان ایران اسلامی شد.
کشتی گیر دسته ۹۲ کیلوگرم کرمانشاه هوشنگ کاظمی نیز در جدول شانس مجدد نتوانست محمدحسین میرباغیان را از پیش رو بردارد واز گردونه مسابقات کنار زده شد.
محمد مرادی کشتی گیر دسته ۸۶ کیلوگرم در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به دیدار مهر مارکوسیان از ارمنستان رفت و کشتی نفس گیری را به نمایش گذاشتند، هرچند محمد مرادی نتوانست از سد ارمنستان بگذرد.
طبق جدول نهایی، در کشتی پهلوانی کرمانشاه سه نماینده داشت که در دور نخست کشتی پهلوانی “محسن یوسف نیا” کشتی را به کشتی‌گیر به نام کرمانشاهی “یونس جعفری” واگذار کرد و “احمدحسین مرادی” مقابل شورش آقایی به پیروزی دست یافت، همچنین در دور دوم “احمدحسین مرادی” به مصاف یونس جعفری رفت که جعفری توانست در این مرحله پیروز میدان باشد.
“احمدحسین مرادی” نتوانست از سد “یونس جعفری” عبور کند و برای روی سکو رفتن چشم به دیدار رده بندی شد.
مجموعا نام آوران کشتی‌گیر کرمانشاه با چهار مدال شامل یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در چهلمین مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی برای استان افتخار آفرین شدند، همچنین “یونس جعفری” کشتی گیر خوش نام کرمانشاهی درکشتی پهلوانی فینالیست شد و مدال طلا را به گردن آویخت.
کرمانشاه طلایی مسابقات بین‌المللی جام تختی شد
در آخرین کشتی جام جهان پهلوان تختی در کشتی پهلوانی “یونس جعفری” دلاوری نامی از شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه، توانست حریف خود را شکست دهد و با برد شیرین به عنوان قهرمانی سنگین وزن کشتی پهلوانی برسد.
“احمدحسین مرادی” و “محسن یوسف نیا” هر دو از کرمانشاه برای کسب عنوان سومی به مصاف هم رفتند، که “محسن یوسف نیا” با شکست “احمدحسین مرادی توانست گردان آویز برنز را به گردن بیاویزد و برای کشور افتخار کسب کند.
پرونده چهلمین دوره مسابقات جام جهان پهلوان تختی برای استان کرمانشاه با یک نفره و ۲ برنز در کشتی آزاد و یک طلا و یک برنز در کشتی پهلوانی بسته شد.
چهلمین دوره مسابقات جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار شد. این رقابت‌ها مقارن شد با شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی مسابقات حال و هوایی دیگری به خود گرفته بود، تصویری از دو پهلوان یعنی جهان پهلوان تختی و قهرمان میدان جهاد حاج قاسم سلیمانی که هر دو پرچمدار سربلندی وطن هستند که نام و چهره آنان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جام تختی در سال ۹۸ کنار هم درخشید.
هرچند فقط ۵ کشور خارجی در این رقابت ها حضور داشتند، اما سطح کیفی مسابقات از سوی کارشناسان بسیار بالا و قابل قبول ارزیابی شد، همچنین خبرنگاران و عکاسان به بهترین نحو پوشش دهنده این رویداد بین المللی بودند.
پرونده چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی کرمانشاه درخشان تر از سال‌های قبل نوشته شد و تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.