پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 9266
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۷:۲۴ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

"جام جهان پهلوان تختی" کرمانشاه را کانون توجه می‌کند

مسابقات بین‌المللی جام تختی می‌تواند کرمانشاه را بیش از پیش کانون توجه کند، چراکه امتیاز میزبانی جام معتبری همچون تختی به راحتی به هر استانی داده نمی‌شود.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه کرمانشاه، مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی می‌تواند کرمانشاه را بیش از پیش کانون توجه کند، چراکه امتیاز میزبانی جام معتبری همچون تختی به راحتی به هر استانی داده نمی‌شود.
براساس این گزارش، از مهمترین دلایل اعطای میزبانی جام بین المللی جهان پهلوان تختی به دیار زاگرس نشین، می‌توان به شور و نشاط حضور مردم کرمانشاه در سالن مسابقات کشتی اشاره کرد، که هم نظر فدارسیون را به خود جلب کرده است، و هم کانون توجه دوربین های خبری قرار می‌گیرد.
دلیل بعدی را می‌توان علاقه مندی و حمایت هوشنگ بازوند، استاندار ورزش دوست از ورزش اول استان دانست، که از زمان حضورش در کرمانشاه نگاه ویژه ای به کُشتی استان داشته است.
حضور برادران حسن وحسین محبی، دو اسطوره ورزشی که در راس کشتی استان قرار دارند و تعامل این دو چهره سرشناس با رئیس و مجموعه مدیریت فدراسیون از دیگر دلایل است.
نقش مثبت رحیمی، مدیرکل ورزش وجوانان استان که خود از جامعه گوش شکسته است، در رایزنی ها برای کسب امتیاز میزبانی و حمایت در بستر سازی مطلوب اجرای میزبانی از جمله دلیل های مهم به شمار می‌رود.
اجرا و اثر بخشی میزبانی جام تختی بر کرمانشاه سوژه تحقیق علمی شد، که این موضوع در صورت عملیاتی شدن و حصول برآیند علمی، از جمله اقدامات مهم اداره ورزش وجوانان استان خواهد بود.
گردشگری ورزشی در این دوره باید با رویکرد جدیدی نهادینه شود تا برای مردم خوب و کُشتی دوست کرمانشاه منفعت به همراه داشته باشد و هویت تاریخی و سنتی منحصر کرمانشاه را به خوبی بشناساند.
به گزارش شهر روشن، امروزه که بنر تبلیغاتی جام تختی در ورودی شهر نصب شده است، می‌تواند در جذب و گرایش جوانان به ورزش کُشتی نقش ایفا کند و معمولا بعد از این رویداد خیلی از نوجوانان و جوانان به کشتی جذب می‌شوند، که این امر تحول ساز خواهد بود.
تجلیل از بزرگان کُشتی استان و معرفی آنان به نسل امروزی در خلال این رویداد بزرگ اگر برنامه ریزی شود، یک کار فرهنگی ماندگار به ثبت می‌رسد و نقطه ویژه عطفی ایجاد خواهد شد.
گزینه های چون برادران محبی که هم چنان رکورددار تعداد قهرمانی در جام تختی هستند، چهره های سرشناس همچون حبیب محلوجی برند کشتی کرمانشاه، یزدان فرزایی مربی بین المللی کُشتی با توان فنی بالا و مروج اخلاق پهلوانی، که این عنوان را از فدرسیوان ورزش های پهلوانی و زورخانه ای دریافت کرد.
چهره های زحمتکش و نام آوری همچون کریمی عضو هیات رئیسه کشتی کرمانشاه، تقی زاده و کیانی شایسته لیست تجلیل ویژه در این رویداد با اهمیت در جام پهلوان تختی هستند.
تکریم و ایجاد بستر مناسب جهت حضور خبرنگاران واقعی که بازتاب دهنده اصلی این مسابقات هستند، کار قشنگی است، که باید مدیریت شود تا مشکلات رخ داده در دوره های قبل مشاهده نشود.
گفتنی است، حال که استان کرمانشاه میزبان جام بزرگ تختی شده است، از مردم مهمان نواز و کُشتی شناس کرمانشاه و مدیران ارشد نهادها و ارگان های استان چیزی جز خوب برگزاری این رقابت ها انتظار نمی‌رود، که اگر مسیر درست باشد کرمانشاه و مردمان خوبش بار دیگر بیش از پیش کانون توجه دوربین های خبرساز رسانه ها در دنیا قرار می‌گیرند.
گزارش از: کیومرث پاشایی
انتهای پیام/پ

نویسنده : کیومرث پاشایی | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.