پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 9169
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ |
استاندار کرمانشاه:

پویایی حوزه راهداری، نماد حیات اقتصادی کشور است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پویایی حوزه راهداری، نماد حیات اقتصادی است، گفت: تجلیل از فعالان حوزه راهداری استان در حقیقت گرامیداشت مرام پهلوانی است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فریبرز کرمی در مراسم تکریم از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران استان که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته حمل و نقل و راهداری، راه را شریان حیاتی کشور دانست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: حمل و نقل با بخش‌های تولیدی، اجتماعی و زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم و دارد و در زمینه جابه جایی محصولات تولیدی، جابه جایی دستگاه های تولید و حمل مواد نقش به سزایی دارد و اگر چرخ آن از حرکت بایستد کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به آماری در خصوص حمل و نقل استان کرمانشاه گفت: چهار میلیون نفر مسافر در جاده های استان جابه جا شده‌اند و ۴۶۸ هزار نفر هم در مرزها تردد کرده‌اند.
کرمی افزود: بیش از ۹۵ درصد جابه جایی زمینی به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می‌گیرد و از آذر ماه سال ۹۷ تاکنون ۹/۵میلیون تن کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نسبت همواری جاده های ما از سطح جهانی هم بالاتر است.
حیدر مطاعی افزود: حدود ۸ هزار کیلومتر راه در استان کرمانشاه وجود دارد و ناوگان و سرویس‌های خوبی در سطح استان و کشور داریم.
وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به بارش گسترده برف و وقایع سیل با همکاری و هماهنگی بخش های مختلف این مشکل به خوبی برطرف شده است.
مطاعی اربعین امسال را عرصه نمایش خدمت‌رسانی راهداری و حمل و نقل دانست و گفت: در مراسم اربعین ۱۷ میلیون نفر مسافر از طریق جاده ها تردد کردند و با توجه به این که مشخص نبود چه تعداد افراد و مسافر از این مرزها وارد یا خارج می‌شوند، اما در زمینه آماده سازی و زیرساخت‌های عظیم راهداری و حمل و نقل جاده ای توانستیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و جابه جایی به خوبی انجام شد و مایه افتخار است که در این مجموعه سهیم هستم.
استاندارکرمانشاه در ادامه آیین تجلیل از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران استان، اظهار داشت: پویایی بخش حمل و نقل و راهداری نماد زنده بودن اقتصاد یک کشور است.
هوشنگ بازوند تاکید کرد: این بخش در واقع شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و وجود هرگونه مشکل و آسیب در این بخش، زیان‌های بسیاری را متوجه کشور می‌کند.
این مسؤول ادامه داد: رانندگان بخش حمل و نقل و راهداری به شکل شبانه روزی و با نهایت امانت داری و با پایبندی به مرام انسانی، در حال خدمات‌رسانی و جابه جایی کالا و مسافر هستند و علاوه بر این‌ها، همچون یک امدادگر به در راه ماندگان  کمک می‌کنند و به راستی فرشتگان همیشه بیدار جاده‌ها هستند.
این مسؤول عنوان کرد: خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحران زلزله اخیر کرمانشاه، همکاری بسیار ارزشمندی در مراحل امدادرسانی و بازسازی و انتقال رایگان کمک‌های مردمی داشتند و در ایام اربعین نیز به عشق امام حسین(ع)، سختی‌های انتقال صدها هزار زوار را به جان خریدند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری در واقع تجلیل از مرام و منش پهلوانی، انسانیت و شرافت است.
بازوند بیان کرد: خوشبختانه نخستین پروژه آزاد راهی استان در قطعه سه‌راهی بیستون به سمت حمیل در دست اجرا است و برای اجرای قطعه همدان به بیستون نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه در رقابت با ۵ استان توانست مجوز ایجاد دهکده لجستیک را دریافت کند و کسب این جایگاه کمک بزرگی به ایجاد یک مرکزیت باری و مبادلاتی در غرب کشور است.
گفتنی است، آیین تکریم از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران استان با حضور جمعی از مسؤولان استانی در کرمانشاه برگزار شد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی استانداری کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.