پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 8759
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ |
مدیرکل اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

لزوم تمرکز بر پتانسیل اشتغالزایی وقف در کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از لزوم تمرکز بر پتانسیل اشتغالزایی وقف در استان و کارگشایی آن در اکثر حوزه ها خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی در دیدار اعضای ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، اظهار داشت: وقف یکی از ممتازترین احکام اسلامی است که جایگاه ویژه ای در فقه ما دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: کارکردهای مختلف وقف می‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها کارگشا باشد.
وی با اشاره به سبقه وقف در کرمانشاه و جایگاه آن نزد مردم، یادآور شد: وقف نزد مردم استان کرمانشاه از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده و محترم است، که این حمایت معنوی نشان از فرهنگ غنی مردم شریف استان دارد.
مدیرکل اوقاف استان نقش اصحاب رسانه را در معرفی فرهنگ وقف و به تبع آن احیاء موقوفات ‌مهم خواند و خاطرنشان کرد: به کمک اصحاب رسانه و ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌توان زمینه احیاء حداکثری موقوفات را فراهم کرد.
صالحی با اشاره به اهداف پیش روی اداره کل اوقاف استان کرمانشاه، تصریح کرد: فعالیت در راستای سه محور کشاورزی، دانش بنیان و خدمات عمرانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی اشتغالزایی و سرمایه گذاری را مهم‌ترین هدف اوقاف استان دانست و گفت: نقش وقف و اوقاف فراتر از محدود شدن به کمک‌های خیران نیک اندیش به نیازمندان است و در واقع ایجاد اشتغال از قِبَل وقف به منزله یاد دادن ماهیگیری به افرادی است، که نیازمند یاری هستند.
گفتنی است، طی این دیدار اعضای ستاد کرمانشاه ۲۰۲۰ نیز به بیان اهداف و رسالت این ستاد پرداختند و احیاء موقوفات را یکی از مهم‌ترین چشم اندازهای رفع مشکلات اقتصادی مردم خصوصا بیکاری و… دانستند و پیشنهاداتی نیز در این میان‌مطرح شد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اوقاف کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.