پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 8258
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ |
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد

جذب ۷۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی و ۲۴ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حدود 750 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و ویژه اشتغال مناطق زلزله زده با پیش بینی 24 هزار و 569 فرصت شغلی در استان کرمانشاه جذب شده است.

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در تابستان (۱۴ درصد) نسبت به مدت مشابه تابستان ۹۷ (۱۶٫۵ درصد) ۲٫۵ درصد کاهش یافته و در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه نسبت اشتغال در استان قریب ۳۸ درصد است، گفت: بر اساس داده های آماری مرکز آمار ایران در تابستان ۹۸ نسبت اشتغال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۲ و ۴ دهم درصد رشد داشته است.
دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه ادامه داد: نسبت اشتغال استان طی سال جاری در مجموع به بیش از ۳۸ درصد رسیده  و در جایگاه ۱۱ کشور قرار گرفته‌ایم.
این مسؤول به نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه و در رتبه نخست (با بیشترین تغییر) در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه در اواخر فصل تابستان به ۴۴ و ۸ دهم رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان ۱ و ۶ دهم درصد افزایش یافته است.
وی تغییر شاخص های اقتصادی و نیروی کار (کاهش نرخ بیکاری، افزایش نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی) در استان کرمانشاه را نشان از تدبیر و سیاست گذاری صحیح مجموعه مدیریتی استان در حوزه ایجاد اشتغال و مهار نرخ بیکاری عنوان کرد.
این مسؤول به جذب اعتبارات اشتغالزایی از محل تسهیلات روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: مبلغ ۳۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان تاکنون از محل تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی با پیش بینی ۵ هزار ۸۳۵ فرصت شغلی از مبلغ ۳۴۵ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تخصیصی جذب شده است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.