پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 815
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ |
امام جمعه موقت کرمانشاه:

فساد و اختلاف افکنی داخلی خطرناک تر از تهدید دشمنان خارجی است

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: فساد، اختلافات داخلی و خیانت های مسوولان در کشور، هزاران برابر از تهدید دشمنان خارجی خطرتاک تر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ  محمد حجتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت هفته درختکاری و دعوت همگان به تقوی الهی، اظهار داشت: برای حفظ اسلام و نظام شهیدان بسیاری را تقدیم کردیم، اما به دشمنان ضربه زدیم، چراکه با ایمان و تقوا و مدیریت امام خمینی(ره) خون بر شمشیر غلبه کرد.
امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: فساد، اختلافات داخلی و خیانت ها، در کشور، هزاران برابر از تهدید دشمنان خارجی خطرتاک تر است.
این مسوول یادآور شد: حضرت علی(ع) فرمودند در مقابل دشمنان اسلام چون کسی که استخوان بر گلویش گیر کرده باشد یا خاشاک بر چشمش باشد صبر کردم، اما خدا امر کرد خلافت را بپذیرم و رسول اکرم(ص) نیز بر این فرمان مرا یاری کردند، هرچند دشواری های بسیاری را برای ترویج و اجرای اسلام متحمل شدیم.
حجتی به جنگ های صدر اسلام به ویژه جنگ خیبر، حنین، احد و… اشاره کرد و گفت: وقتی برای ملتی جنگ و شهادت مطرح باشد، آن ملت شکست نخواهند خورد و مثال آن جنگ احد در زمان پیامبر(ص) است.
وی با تاکید بر اینکه خداوند از ستمکاران و ظلم به مظلومان بیزاری می جویند، خاطرنشان کرد: عبرتی که در قرآن کریم، دین و تاریخ وجود دارد نشان دهنده پندپذیری از تجارب گذشته است و فقط با صبر و بردباری می توان بر هر مشکلی فائق و پیروز شد.
حجتی بیان کرد: در ماه های حرام نیز دشمنان با اسلام مبارزه داشتند و عرصه را بر پیامبر معظم(ص) تنگ می کردند.
این مسوول به اهمیت دعا و شب لیله الرغائب اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) چهار شب لیله الرغائب عید فطر، عید قربان، نیمه شعبان و ماه رجب را دوست داشتند و توصیه می کردند مردم مشغول شب زنده داری و ذکر و نیاز با معبود باشند.
امام جمعه موقت کرمانشاه ماه رجب را زمان مناسبی برای خدمت به مردم و نیازمندان دانست و افزود: باید به اندازه توان خود به افراد نیازمند جامعه کمک کنیم و خود را مسوول و یاری رسان آنان ببینیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.