پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7927
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ |
حدیث جمشیدی؛

خبرنگار ایثارگر کرمانشاهی آسمانی شد/ ضارب آزاد و مسؤولان در بند مجازی!

حدیث جمشیدی خبرنگار فرهیخته کرمانشاهی آسمانی شد تا با ایثار، اخلاق و تعهدات حرفه ای و مهربانی بسیارش درس های بزرگی را به همگان داده باشد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حدیث جمشیدی از آن دست خبرنگاران متعهد، مهربان، ایثارگر و دلسوزی بود که همواره فکر و قلمش در خدمت به جامعه کار می کرد و بعد از درگذشت جانسوزش هم به همگی ما درس از خودگذشتگی و ایثار را داد.
جمشیدی خبرنگار کرمانشاهی که مورخ ۲۴ مهرماه سال جاری بر اثر برخورد با خودروی که در حال گریز بود، به شدت دچار آسیب شد و پس از انتقال به مرکز درمانی طالقانی امدادهای کادر نامجرب برای احیای او بی تاثیر ماند، هوشیاری این خبرنگار فقید به سرعت از ۱۰ به ۲ تقلیل یافت، در حالی که اقدامی برای انتقالش به مرکز درمانی مجهزتر انجام نشد و جان به جان آفرین تسلیم کرد، اما نکته قابل توجه اینجا است، که چندماه قبل با پر کردن درخواست اهدای عضو خواستار این امر خداپسندانه شده بود که این تصمیم تحسین و تحیر همگان را برانگیخت.
حدیث جمشیدی دارای سوابق درخشانی در حوزه کار رسانه ای بود که می توان به سردبیری خبرگزاری فارس استان کرمانشاه به مدت یکسال، خبرنگاری در شبستان و تابناک و… اشاره کرد، همچنین فعالیت این مجاهد رسانه ای در جبهه بسیج رسانه استان کرمانشاه به عنوان روابط عمومی تا آخرین لحظه تداوم داشت و خدمات شایان توجهی را به عهده گرفت که آثار و تولیدات این خبرنگار موجود و قابل رجوع است.
خبرنگار شهر روشن که سال ها است با جمشیدی همکاری نزدیک و دوستی تنگاتنگ داشته در جریان جزییات زندگی و تلاش های کاری و فعالیت های اجتماعی این خبرنگار ایثارگر کرمانشاهی است و همچون دیگر همکاران اکنون این اندوه بزرگ را نمی تواند تاب بیاورد، از طرفی این ضایعه عظیم سبب اندوهی دوچندان برای همگان شده است.
آنچه بیش از بیش این ماجرا اسف بار را دلخراش کرده، آزاد شدن ضارب با قید وثیقه است، در حالی که این مجرم در حین فرار از سانحه نخست با این خبرنگار برخورد می‌کند و پس از اقدام به فرار از دست قانون، با شناسایی توسط شهروندان در یکی از میدان شهر اقدام به قمه کِشی می‌کند و مدت اندکی بعد از دستگیری آزاد می شود که این عملکرد سهل انگارانه دادستانی سبب تامل و تاسف جامعه خبری شده است و همگی خواهان برخورد قاطع با مسبب این واقعه دلخراش و رعایت و اجرای عدالت و حکم هستند.
از طرفی باید اشاره کرد که در مرکز درمانی طالقانی به هر دلیل از جمله ضعف علمی و تجهیزاتی نیز از همان ابتدا تشخیص درستی مبنی بر ضربه شدید مغزی به حدیث جمشیدی از سوی تیم پزشکی صورت نگرفت و حتی چندین روز پس از شکستگی از ناحیه دست نیز اقدامی برای مداوا انجام نگرفته بود و زنده یاد جمشیدی با حالتی بغرنج و مغموم در بستر بیماری و در بخش ای.سی.یو به سر می‌برد و تا آخرین لحظه نیز حتی پرسنل این بیمارستان نتوانستد از بیمار مراقبت لازم را به عمل بیاورند و تا اهدای اعضا خدمات رسانی مناسب را انجام دهند که این مسئله جای تامل مسؤولان مربوطه را دارد.
فضای مجازی این روزها مملو از پیام های همدردی نمایندگان و مسؤولان و… با خانواده زنده یاد جمشیدی است، که هر چند سنت پسندیده‌ای است، اما گویا رسم شده که این روزها جای علاج درد و قطع ریشه ای معضلات و رفع کمبودها، در پشت شیشه های فلزی فقط این پیام ها را صادر کنیم و معضل عدم فرهنگسازی هزاران مشکلات اجتماعی را به حال نخ نمای خود بگذاریم تا شاید از گوشه ای فرجی صورت بگیرد در حالی که منشا درد و درمان آن را خوب می دانیم.
حدیث جمشیدی را همه اصحاب رسانه به‌عنوان خبرنگاری بااخلاق، متعهد و نجیب می‌شناختند که خدمات ارزشمندی با اقدامات رسانه‌ای خویش انجام داد و نام نیکش در تاریخ رسانه‌های کرمانشاه باقی می‌ماند.
این خبرنگار متعهد و بااخلاق چند ماه قبل ؛ داوطلبانه کارت اهدای عضو را دریافت کرده بود و همچنان که با قلم خود به مردم و جامعه خدمت می‌کرد.


این خبرنگار با اخلاق در مدت حیات خویش و در مناسبت های متعدد فرهنگی به ویژه دهه کرامت و استقبال از پرچم متبرک حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام، موکب های اربعین حسینی، مناسبت های دفاع مقدس، اعیاد، ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام و… خدمات قابل توجهی را انجام داد.
حدیث جمشیدی دارای سوابق کاری همچون سردبیر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه، خبرنگار خبرگزاری‌های تابناک و شبستان استان و مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه بود که در زمینه‌های متعدد اقدامات ماندگاری انجام داد.
خانواده محترم این فعال رسانه ای، طی مدت مذکور متحمل فشار و رنجهای بسیاری شدند، با این حال در کمال صبر و متانت مثال زدنی به دلداری همکاران رسانه ای می پرداختند و همراهی لازم را با اصحاب رسانه استان داشتند که جای قدردانی دارد، لذا جامعه رسانه استان متقابلا برای ایشان از پروردگار متعال خواستار صبر و برای زنده یاد حدیث جمشیدی خواهان علو درجات و محشور شدن با مقام شامخ ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.
بی‌شک فقدان زنده یاد حدیث جمشیدی ضایعه‌ای اسفناک برای جامعه خبری و اصحاب رسانه استان کرمانشاه است، اما آیا این سرگذشت بایست برای چند نفر از شهروندان و یا همکاران فقید رسانه ای رقم بخورد تا اقدام جدی اتخاذ بشود؟!
خانم جمشیدی، بانویی فرهیخته و خبرنگاری ساعی و دلسوز بود که با اندیشه جهادی اش برای دیار کرمانشاه همواره تحسین همگان را بر می انگیخت.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.