پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 777
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ |
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه خبر داد

افتتاح ۵۲۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه/ ۹۷ درصد عملیات بازسازی مناطق زلزله زده تحقق یافت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح و تحویل پنج هزار و 200 واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان از تحقق 97 درصدی عملیات بازسازی مناطق تحت پوشش و تعهدات این ارگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حسین خدرویسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بارسنگینی برعهده این سازمان نهاده شده و اقشار مختلفی برای رفع نیازمندی های خود مراجعه می کنند، از جمله می توان به زنان سرپرست خانوار، آقایان زیر ۳۰ سال و بدون بیمه و حقوق، بیماران متعدد نیازمند و… اشاره کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه کف حمایت این دستگاه اجرایی در دورترین نقاط روستایی نیز ارائه می شود، تصریح کرد: روز گذشته سفر فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به کرمانشاه صورت گرفت که طی مراسمی در راستای تکمیل ساخت و اهدای واحدهای زلزله زدگان قریب ۲ هزار و ۷۰۰ واحد افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه در تبلیغات افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه عنوان شد که در عمل به ۲ هزار و ۷۰۰ مورد رسید، افزود: با این اقدام عملا اعلام کردیم که تعهدات ما ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.
این مسوول با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ واحد در سه مرحله تحویل زلزله زدگان استان شده است، خاطرنشان کرد: این روند در اوایل فصل سال جاری، سالگرد زلزله اخیر ۲۱ آبان ۹۶ تداوم داشت و حدود ۲ هزار واحد مسکونی تحویل دادیم.
خدرویسی با اشاره به ارائه خدمات این سازمان و دلیل آن در دورترین روستاها به ویژه منطقه گهواره، ادامه داد: همه خانوار این روستا از مددجویان گرفته تا غیرمددجویان ۵ میلیون تومان هدیه به همراه سفر به مشهد مقدس را در این مراسم دریافت کردند، همچنین مراسم بعدی هم در روستای حسن آباد اسلام آبادغرب بود که ۵۳۲ واحد این مناطق افتتاح شد، این روستا بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد (در عملیات دفاع مقدس نیز نقش آفرینی کردند) که با برنامه زمان بندی به مشهدمقدس مشرف می شوند.
این مسوول به برگزاری جشن نیکوکاری در اسفندسال جاری اشاره و عنوان کرد: فردا چهارشنبه نخستین روز جشن نیکوکاری است و زنگ جشن نیکوکاری در مدارس استان نواخته می شود و بیش از ۱۰۰ پایگاه و مراکز بسیج کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را دریافت و جمع آوری می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: شماره حساب های ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۰۹ در همه شعب بانک ها و درگاه الکترونیکی #۰۸۳*۸۸۷۷* آماده دریافت کمک های نقدی مردم است، همچنین صندوق های صدقات در معابر سطح شهر که دچار آسیب شدند و هزینه بردار هستند، که تلاش در جهت جمع آوری آن ها را داریم.
این مسوول بیان کرد: در مناطق زلزله زده استان ۳۳ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، سال گذشته حقوق سه برابری و امسال نیز حقوق ۲ برابری و عیدی سه برابری را دریافت کردند.
وی به ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش این اداره اشاره و تصریح کرد: مستمری اسفند آنان ۲ برابری پرداخت شده است، همچنین با نهادهایی بنیادبرکت ستاد فرمان امام هم تفاهم نامه هایی را منعقد کردیم.
این مسوول با یادآوری اینکه درآمدهای جشن نیکوکاری سال گذشته در مجموع ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: مبلغ ۶ میلیارد تومان توسط خیران نیک اندیش تاکنون جمع آوری شده و پیش بینی ما در سال جاری افزایش چشمگیر این کمک ها خواهد بود.
خدرویسی با تاکید براینکه بیش از ۹۷ درصد عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده از سوی تعهدات کمیته امداد استان صورت گرفته است، عنوان کرد: طی برگزاری همایش کشوری مدیران این سازمان، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به عنوان رتبه نخست اشتغالزایی معرفی شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه اظهار داشت: وام های ۲۰ الی ۵۰ میلیون ریالی به افراد واجدالشرایط از سوی این سازمان ارائه می شود.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.