پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 7427
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۲ |
مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد

جابه‌جایی زوار اربعین با ۲۰۰ اتوبوس در کرمانشاه/ روشنایی محورها انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه زوار اربعین با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در این استان جابه‌جا می شوند، گفت: روشنایی مسیر محور کرمانشاه به بیستون در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، فریبرز کرمی درباره مصوبات جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی و اقدامات دستگاه های عضو، اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه برابر تصمیمات ستاد اربعین استان اقدام لازم را برای معرفی ناوگان اتوبوسی مستقر در مرز خسروی به منظور جابه‌جایی زوار اربعین به عمل خواهد آورد.
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به زوار اربعین تدارک دیده شده است، افزود: استان کرمانشاه به عنوان پس کرانه تعریف شده و ۱۱ استان معین با امکانات خود در استان ما مستقر می شوند.
این مسؤول گفت: همچنین تشکل های صنفی بخش مسافر نسبت به تعیین نرخ جابجایی مسافر در ایام اجرای طرح به مرزهای چهارگانه و بالعکس اقدام خواهند کرد و از بیست و چهارم تا بیست و نهم مهر ماه از مرز خسروی به شهرستان های پس کرانه با لحاظ جبران نرخ رفت و برگشت اقدام می شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم اقدام لازم را جهت راه اندازی و استقرار جایگاه های سیار سوخت استان شامل نصب یک دستگاه جایگاه سیار گازوئیل در پایانه مسافربری شهید کاویانی، نصب دو دستگاه جایگاه سیار بنزین و گازوئیل در مسیر برگشت سرپل ذهاب به اسلام آباد غرب و دو دستگاه جایگاه سیار بنزین و گازوئیل در پایانه مرزی خسروی به عمل می آورد.
این مسؤول از پیگیری های لازم در خصوص افزایش استقرار  دستگاه های عابر بانک در پایانه های مسافربری شهید کاویانی و راه کربلا از طریق مبادی ذیربط خبر داد.
وی عنوان کرد: ادارات و ارگان های عضو کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی  نسبت به اعلام و معرفی لیست ناوگان و رانندگان تحت پوشش اقدام خواهند کرد.
‍۱۰ هزار و ۸۷۴ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده‌اند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ۱۰ تا ۲۳ شهریور ماه ۱۰ هزار و ۸۷۴ ایرانی و غیرایرانی از طریق مرز خسروی تردد کرده‌اند.
فریبرز کرمی با اشاره به تردد و ورود و خروج افراد ایرانی و غیرایرانی از پایانه مرزی خسروی از زمان بازگشایی مرز، اظهار داشت: از ۱۰ تا ۲۳ شهریور ماه ۱۰ هزار و ۸۷۴ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده‌اند که ۴۵۳۸ نفر وارد و مابقی خارج شده‌اند.
وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین تردد با یک هزار و ۱۰۹ نفر ورود و خروج مربوط به ۱۵ شهریور ماه است، عنوان کرد: در این روز تردد ایرانیان هفت نفر ورود ‌‌۳۰۲ نفر خروج و غیرایرانی ۳۰۰ نفر ورود و ۵۰۰ نفر خروج گزارش شده است.
کرمی با اشاره به اینکه در ۲۲ شهریور ماه در مجموع ۶۷۹ ایرانی و غیرایرانی از پایانه مرزی خسروی وارد و ۳۹۹ نفر خارج شده‌اند، گفت: در این روز در مجموع ۲۵۶ نفر ایرانی و ۸۲۲ نفر غیرایرانی از مرز خسروی تردد کرده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۲۳ شهریور ماه در مجموع یک هزار و ۶ ایرانی و غیرایرانی از مرز خسروی تردد کرده‌اند، بیان کرد: در این روز ۱۵۵ ایرانی و ۸۵۱ غیرایرانی از خسروی تردد کرده‌اند و در مجموع ۵۴۲ نفر وارد و ۴۶۴ نفر خارج شده‌اند.
کرمی با اشاره به اینکه از ۱۰ تا ۱۵ شهریور ماه به ترتیب ۶۶۸، ۷۴۱، ۶۰۳، ۶۴۲، ۹۳۹ و ۱۱۰۹ نفر از این مرز تردد کرده‌اند، گفت: از ۱۶ تا ۲۱ شهریور ماه نیز به ترتیب ۷۳۲، ۶۳۰، ۷۶۳، ۳۸۶، ۶۲۳ و ۹۵۶ نفر از مرز تردد کرده‌اند.
اقدامات کرمانشاه برای تسهیل تردد زوار اربعین
بزرگراه کربلا و راه‌های شریانی استان کرمانشاه خط‌کِشی می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تسهیل تردد زوار اربعین گفت: گیت‌های گذرنامه در پایانه مرزی خسروی افزایش و تجهیز شده است.
فریبرز کرمی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تسهیل تردد زوار اظهار داشت: لکه‌گیری شریانی کرمانشاه به کنگاور به طول هفت کیلومتر، اجرای شانه آسفالتی ۱۰ کیلومتر، اجرای روکش آسفالت به طول ۱۱ کیلومتر و با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال و لکه‌گیری محور شریانی کرمانشاه کوزران به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در حوزه روکش آسفالت است.
وی عنوان کرد: علاوه بر عملیات فوق حدود ۶۰۰۰ هزار تن آسفالت گرم به صورت امانی _ پیمانی توسط ادارات تابعه جهت لکه‌گیری موضعی و چاله پرکنی و ۸۵۰۰ تن آسفالت سرد مصرف شده که برای این عملیات ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها از نخاله‌های ساختمانی به طول ۱۵ کیلومتر، رگلاژ و پرفیله کردن شانه راه‌ها به طول ۱۱۰ کیلومتر نیز در راستای تسهیل تردد زوار انجام شده است.
کرمی بیان کرد: با توجه به نزدیکی به اربعین حسینی (ع) اجرای تسهیلات لازم در بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی در کل حوزه استحفاظی استان به‌ویژه در محور بزرگراه کربلا با جدیت و پیگیری مستمر در حال انجام است.
وی درباره عملیات خط‌کِشی در محورهای استان، گفت: از ابتدای حوزه موسوم به پل شکسته تا کنگاور در هر دو باند رفت و برگشت به طول ۳۰ کیلومتر، محور کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب ‌‌‌‌به طول ۳۵ کیلومتر، محور اسلام‌آباد غرب به گردنه قلاجه به طول ۲۰ کیلومتر، محور اسلام‌آباد غرب به دالاهو به طول ۳۵ کیلومتر، محور نهاوند به سه راهی نهاوند  به طول ۱۷ کیلومتر و محور کنگاور به صحنه رفت و برگشت به طول ۱۳۰ کیلومتر اقدام و تسهیلات لازم انجام شده است.
کرمی بیان کرد: نصب چهار آبسردکن بزرگ داخل سالن و محوطه، ایجاد سایه‌بان داخل محوطه، افزایش گیت‌های گذرنامه و تجهیز آن‌ها، ایجاد ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار و ۱۰۰ چشمه ثابت داخل محوطه، ایجاد یک دستگاه مخزن آب ذخیره به مقدار ۷۵ هزار لیتر و تجهیز گیت‌های گذرنامه از لحاظ سیستم سرمایشی و گرمایشی از جمله اقدامات انجام شده در مرز خسروی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ عدد مسیرنمای کامپوزیت غیرقابل سرقت در مسیر زوار نصب شده است، عنوان کرد: ۲۱۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و ۱۸۰۰ عدد علائم ایمنی در این مسیرها نصب و ۳۱ مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی دماغه‌های دوربرگردان و تقاطع‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه روشنایی مسیر محور کرمانشاه به ماهیدشت به طول ۳۵ کیلومتر با کیفیت ۹۰ درصد بازسازی شد، گفت: روشنایی مسیر محور کرمانشاه به بیستون به طول ۲۷ کیلومتر در دست اقدام است.
این مسؤول با بیان اینکه مسیر محور کمربندی صحنه به طول هشت کیلومتر و تونل‌های حمیل به طول یک کیلومتر روشن و بازسازی شد، افزود: روشنایی مسیر دوربرگردان‌های کنگاور به طول سه کیلومتر و گردنه مرصاد به طول چهار کیلومتر در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه گاردریل همراه پایه به طول پنج کیلومتر از کنگاور تا خسروی تعمیر و نوکوبی شده است، عنوان کرد: نصب نیوجرسی مفصلی و لولای در مسیر کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، خسروی به تعداد ۴۰۰ عدد برابر ۱۶۰۰ متر انجام شده است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی راهداری کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.