پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7305
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۲۱ |
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هرسین:

حامی خیر ۴۸ میلیون تومان به فرزندان معنوی در شهرستان هرسین اهدا کرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره ) هرسین گفت: یک حامیان نیک اندیش ۴۸ میلیون تومان به ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین در هرسین اهدا کرد.

به گزارشپایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، مراد محمدی، گفت: یکی از حامیان نیک اندیش ۴۸ میلیون تومان برای رفع مشکلات درمانی، معیشت، تحصیل و مسکن به ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین در شهرستان هرسین اهدا کرد.
حامی خیر ۴۸ میلیون تومان به فرزندان معنوی در شهرستان هرسین اهدا کرد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ع ) هرسین تصریح کرد: هم اکنون ۳۸۵ فرزند ایتام و محسنین در این شهرستان از حمایت پدران معنوی بهره مند می شوند.
این مسؤول افزود: ۸۰۰ حامی نیک اندیش حمایت از این فرزندان نیازمند را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: همچنین در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از حامیان نیک اندیش ۴۸ میلیون تومان نذر ایام محرم را به ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین در شهرستان هرسین اهدا کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره ) هرسین با یادآوری اینکه نذورات این حامی نیک اندیش در میان ۳۸ فرزند سادات و ۸ بیمار صعب العلاج مشمول طرح ایتام و محسنین توزیع شده، عنوان کرد: کمک این حامی خیر برای رفع مشکلات درمانی، معیشت، تحصیل و مسکن این فرزندان هزینه شده است.
مراد محمدی یادآور شد: این حامی خیر ماهانه بیش از ۲۰۰ هزار تومان به سه فرزند ایتام تحت حمایت خود در شهرستان هرسین اهدا می کند و همواره در مناسبت های مختلف همچون قربان و محرم یاری رسان نیازمندان تحت حمایت در این شهرستان می شود.
مشارکت ۲۳ میلیون تومانی مردم خیر کرمانشاه در طرح احسان حسینی
رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت: مردم خیر شهر کرمانشاه با مشارکت در طرح احسان حسینی تاکنون ۲۳ میلیون تومان به نیازمندان ساکن در این منطقه اهدا کردند که این میزان نذورات برای تهیه و طبخ هزار و ۵۵۶ پرس غذای گرم هزینه شده است.
سید مهدی حجازی، تصریح کرد: طرح احسان حسینی از ابتدای ماه محرم تا آخر ماه صفر به منظور جمع آوری نذورات مردمی برای نیازمندان اجرا می شود.
حجازی افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون خیران نیک اندیش بیش از ۲۳ میلیون و پانصد هزار تومان کمک در این طرح به نیازمندان کرمانشاهی اهدا کردند.
وی ادامه داد: با اهدای این میزان نذورات هزار و ۵۵۶ غذای گرم برای خانوارهای مددجو تهیه و طبخ و بین نیازمندان ساکن در این منطقه توزیع شده است.
رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: کد آسان پرداخت#۱*۸۸۷۷* از راه های مشارکت خیران نیک اندیش در طرح احسان حسینی است.
حضور چهار هزار مددجوی کرمانشاهی در طرح غنی سازی اوقات فراغت
معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد در تابستان امسال ۳۳ پایگاه فرهنگی تربیتی در استان کرمانشاه دایر کرد که بیش از چهار هزار و ۳۲۴ مددجو با شرکت در برنامه های این پایگاه ها و غنی سازی اوقات فراغت تجارب تربیتی و فرهنگی کسب کردند.
کامیار جمشیدی، بیان کرد: در تابستان امسال ۳۳ پایگاه دائم و موقت تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت مددجویان در استان فعالیت داشتند.
جمشیدی با بیان اینکه این پایگاه ها برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری برای مددجویان اجرا کرده اند، عنوان کرد: چهار هزار و ۳۲۴ نفر از دانش آموزان، دانشجویان، مادران و دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج با شرکت در برنامه های این پایگاه ها و غنی سازی اوقات فراغت تجارب تربیتی و فرهنگی به صورت رایگان کسب کردند.
این مسؤول بیان کرد: همچنین امسال بیش از ۱۲ دوره اردوی آموزشی تفریحی یک تا سه روزه برای اعضای کانون های تابستانه این نهاد برگزار شده است.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه به اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی به عنوان یکی از برنامه های اصلی این نهاد در فصل تابستان اشاره و تصریح کرد: در تابستان سال جاری ۴۲۰ مادر، دختر، دانش آموز و دانشجوی کرمانشاهی به مشهد مقدس مشرف شدند.
گفتنی است، این نهاد در سنوات گذشته رتبه برتر استان را در امر غنی سازی اوقات فراغت مددجویان تحت حمایت به خود اختصاص داده است.
جمع آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در کرمانشاه
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه مودیان خیر کرمانشاهی ۱۶ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان زکات دادند که این میزان واجب الهی برای رفع محرومیت و ساخت و تعمیر پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.
محسن رخصی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن عرض تبریک انتصاب نماینده جدید این سازمان، گفت: امیدواریم در دوره خدمت نماینده جدید ولی فقیه در این سازمان شاهد همکاری و مشارکت بیش از پیش سازمان جهاد کشاورزی با دبیرخانه زکات باشیم.
دبیر شورای زکات و مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه همچنین در این دیدار به عملکرد این دبیرخانه در سال ۹۸ اشاره و بیان کرد: امسال مودیان خیر کرمانشاهی ۱۶ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.
رخصی افزود: از این میزان هفت میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان زکات واجب و مستحب و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطره بوده است.
وی ادامه داد: زکات واجب مودیان به منظور رفع محرومیت و ساخت و مرمت پروژه های عمرانی عام المنفعه در روستاها و محل سکونت این مودیان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: زکات مستحبی جمع آوری شده نیز بنا به نیت خیرخواهانه مودیان هزینه می شود.
دو میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجو در استان کرمانشاه پرداخت شد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی، بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به ۱۳ هزار و ۷۷۶ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شده است.
کیومرث رحمتی پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد هرساله در آستانه بازگشایی مدارس به منظور دستگیری از خانواده های مددجو و راهی کردن دانش آموزان نیازمند به گلستان تعلیم و تربیت کمک هزینه تحصیلی به این دانش آموزان پرداخت می کند.
رحمتی پور ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۳ هزار و ۷۷۶ دانش آموز مددجو در استان کرمانشاه از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان مددجو کرمانشاهی اختصاص و طی روز گذشته این کمک هزینه به حساب سرپرستان دانش آموزان مددجو واریز شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: کمیته امداد به هر یک از دانش آموزان نیازمند تحت حمایت با توجه مقطع تحصیلی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند.
کیومرث رحمتی پور یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند اعطا شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه کار جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: این نهاد تمامی کمک های اهدایی به جشن عاطفه ها را نیز در اسرع وقت پس از جمع آوری به دست دانش آموزان و دانشجویان نیازمند خواهد رساند.
ثبت نام از مددجویان علاقه مند به حرفه طراحی و تعمیر طلا و جواهرات
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با دعوت از مددجویان متقاضی و جویای کار برای ثبت نام در حرفه های تخصصی طلا و جواهر، گفت: دوره های تخصصی طلا و جواهر سازی، تعمیرات، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، ریخته گری فلزات قیمتی و نیمه قیمتی و فروشندگی جواهرات برای مددجویان کرمانشاهی تحت حمایت برگزار می شود.
رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: این نهاد با مشارکت آموزشگاه های فنی و حرفه ای خصوصی سطح شهر دوره های تخصصی طلا و جواهر برای مددجویان متقاضی و علاقمند ساکن در شهر کرمانشاه برگزارمی کند.
جلیلیان بیان کرد: این دوره ها در رشته های طلا و جواهر سازی، تعمیرات طلا، نقره و جواهرات، تراش سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی، ریخته گری فلزات قیمتی و نیمه قیمتی و فروشندگی طلاو جواهرات برای مددجویان تحت حمایت برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه حضور مددجویان در این دوره ها رایگان است و کمیته امداد تمامی هزینه های فراگیری مددجویان را پرداخت می کند، افزود: امیدواریم مددجویان علاقمند به رشته های تخصصی طلا و جواهر با مراجعه به واحد اشتغال این نهاد در دوره های آموزشی شرکت کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره های آموزشی از کارآموزان مستعد طبق نظر کارشناسان جهت کار در کارگاه طلا و جواهر دعوت به همکاری می شود.
رشید جلیلیان با بیان اینکه آموزش های فنی حرفه ای با هدف کسب مهارت و توانمندی در اجرای شغل به مددجویان ارائه می شود، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار مددجو در استان در دوره های آموزشی فنی حرفه ای کوتاه مدت، بلند مدت و کارآفرینی شرکت کردند.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.