پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 6764
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
لحظاتی قبل:

نخستین کاروان زائران اربعین از مرز خسروی عازم کربلای معلی شد

نخستین گروه از زائران اربعین حسینی از مرز خسروی وارد کربلای معلی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، نخستین گروه از زائران اربعین حسینی لحظاتی پیش از مرز خسروی وارد کربلای معلی شدند.

براساس این گزارش، مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین به عنوان بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه، نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است.

مرز خسروی در قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه در ایران اسلامی از نظر بعد مسافت تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

مرز خسروی از سال ۱۳۹۲ به دلیل مسائل امنیتی در کشور عراق بسته شد، طی چند سال گذشته با تلاش‌های بسیار تردد در این مرز فقط به‌صورت محدود صورت گرفت و امکان تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات وجود نداشت، اما پس از ۶ سال چشم انتظاری، این مرز تجاری و معنوی بازگشایی شد.

طی سال های گذشته، پس ازسه سال تلاش مسؤولان ایرانی برای بازگشایی این مرز، وزیر کشور ایران مورخ ۲۶ مردادماه امسال در دیدار با همتای عراقی خود، خبر خوب از بازگشایی مرز خسروی را اعلام کرد.

مرزخسروی امروز با حضور وزیر کشور ایران و عراق به همراه جمعی از نمایندگان، خبرنگاران و مسؤولان استانی برای خدمت رسانی مناسبت به زائران اربعین حسینی در قصرشیرین بازگشایی شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.