پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 6290
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ |
استاندار کرمانشاه:

جشن بازگشایی مرز خسروی برگزار می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را احتمالا هشتم شهریورماه جاری با حضور وزیر کشور برگزار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی پروسه‌ای نفسگیر و پرچالش بود که به لطف خدا و عنایت امام حسین(ع) محقق شد، تا مردم استان کرمانشاه رسما به نقش تاریخی خود مبنی بر میزبانی زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) برگردند.
وی ادامه داد: در نظر داریم که براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، احتمالا در هشتم شهریورماه جاری جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را با حضور وزیر کشور برگزار کنیم.
استاندار کرمانشاه افزود: ستاد اربعین تحت مدیریت و نظر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری به صورت شبانه‌روزی در قصرشیرین مستقر شود‌، مدیران با نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها تا موانع را برطرف نکرده‌اند به مرکز استان برنگردند.
بازوند گفت: با استاندار دیاله عراق یک نشست غیررسمی برگزار می‌کنیم و پس از آن نیز نشست ستاد اربعین را با حضور همه مدیران مربوطه در قصرشیرین برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، مرز رسمی خسروی نزدیکترین نقطه جمهوری اسلامی ایران به کربلای معلی، از سال ۹۲ تاکنون برای تردد زائران عتبات عالیات بسته است و برای اربعین حسینی امسال طبق امضای تفاهم‌نامه وزیر کشور با همتای عراقی، این انتظار هفت ساله مرزنشینان قصرشیرین و استان کرمانشاه برای بازگشایی این مرز بین‌المللی خاتمه خواهد یافت و مرزخسروی بازگشایی می شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.