پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5970
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ |
امروز:

پیکر مطهر ۲۶ "شهید گمنام" از مرز سومار وارد کشور شد

پیکر مطهر 26 شهید هشت سال دفاع مقدس با استقبال مردم مرزنشین استان کرمانشاه از مرز «سومار» وارد وطن شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، پیکرهای مطهر ۲۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس لحظاتی قبل برای نخستین‌بار از مرز سومار استان کرمانشاه وارد کشور شد.

براساس این گزارش، شهدای معزز مربوط به عملیات‌های مسلم ابن عقیل در محور سومار- مندلی، عملیات عاشورا در محور میمک، عملیات والفجر ۳ در محور مهران- زرباطیه و همچنین عملیات‌ها و تک‌های دشمن در مناطق  شورشیرین و زرباطیه هستند که به‌تازگی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند.

مردم ایثارگر و ولایتمداراین این خطه به نمایندگی از ملت ایران باری دیگر عزم راسخ و خستگی‌ناپذیر خود را در تداوم دفاع مقدس با پاسداری از خون شهیدان با استقبال و وداعی باشکوه متناسب با شان و منزلت والای این لاله‌های گمنام وطن از لحظه ورود پیکرهای طیبه، با اجرای ویژه برنامه رسمی در نقطه صفر مرزی و شرکت در مراسم گرامیداشت در محل بازارچه سومار تا انتهای مشایعت پیکرهای مطهر در شهر گیلان‌غرب، دومین شهر مقاوم کشور به نمایش گذاشتند.

فرماندار گیلان‌غرب در حاشیه این مراسم اظهار داشت: دومین شهر مقاوم کشور درحالی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) مفتخر به میزبانی از عطر حضور ۲۶ یاس پرپرشده است که خود با تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر، ۲ هزار ۲۵۰ جانباز سرافراز، ۱۴۱ آزاده سرافراز و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر سال‌ها خالق حماسه آفرینی های ماندگار در دفاع از میهن و آرمان‌های والای نظام اسلامی بوده است.

کوروش محمدیان تصریح کرد: ورود پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده به میهن اسلامی برای نخستین بار امروز از مرز سومار انجام گرفت.

مراسم دیدار با پیکرهای مطهر ۲۶ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس امشب ساعت ۲۲، همزمان با مراسم شهادت امام محمد تقی (ع) و گرامیداشت شهید دفاع مقدس«حسین ادبیان»، شهید مدافع حرم«ابوالفضل سرابیان» و شهید مدافع امنیت «سیدمحسن نقیبی» با سخنرانی سردار اسدالله ناصح و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مسجد النبی (ص) طاق‌بستان برگزار می‌شود.

گفتنی است، پیکر این شهدای والامقام به‌منظور انجام عملیات‌های تخصصی شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل خواهند شد‌.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.