پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 5881
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ |
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه مطرح کرد

ظرفیت بالای بسیج هنرمندان کرمانشاه در خدمات فرهنگی و هنری/ با اصل واسپاری بخش خصوصی کاملا مخالفم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به ظرفیت بالای بسیج هنرمندان کرمانشاه در خدمات فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: با اصل واگذاری ها به بخش خصوصی کاملا مخالفت دارم.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، فاضلی در جلسه دیدار با همایون زین الدین رییس سازمان بسیج هنرمندان استان به همراه جمعی از هنرمندان و مدیران کانون ها که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پتانسیل و ظرفیت بسیج هنرمندان بسیار بالا است، همچنین تفکر بسیجی می تواند در راستای تعامل با سایر دستگاه ها حائز اهمیت باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هنرمندان بسیجی را از سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: عملکرد و توانمندی حوزه های کاری بسیج هنرمندان بسیار وسیع و خوب است، چراکه تلاش و خدمات رسانی بسیاری دارند، لذا نهایت تعامل و همکاری سازنده را با این نهاد فرهنگی و هنری خواهیم داشت.
این مسوول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با مضمون خدمات رسانی در جامعه، یادآور شد: اگر با نگاه خدمت به مردم پیش برویم سبب رضایت خداوند و جامعه خواهیم بود.
وی به عدم رضایت از واگذاری های خصوصی سازی افسارگسیخته مدیر اسبق ارشاد استان اشاره کرد و متذکر شد: مجتمع و تالارهایی که از ابتدا با بودجه دولتی کلنگ زنی و ساخته شده است که بعدها حاصل ثمرات آن خواهیم بود و بیانگر کار نیک است، نباید با عناوینی همچون بخش خصوصی از آن محروم شویم و نتوانیم برخی برنامه های هنری و فرهنگی را به دلیل عدم بودجه و اعتبار برای استفاده از مکان آن اجرا کنیم.
فاضلی با بیان اینکه بسیج هنرمندان به عنوان ظرفیت خاص و عام و مقبول در جامعه قابل توجه است، بیان کرد: تعامل و همکاری دیرین از گذشته بین ما نیروهای بسیجی به ویژه هنرمندان حاکم بوده و وظیفه همگی ما خدمات رسانی است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی در حیطه هنر و فرهنگ استان برعهده همه دستگاه ها به ویژه اداره کل ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات عمده فرهنگ در واقع صاحب نظر بودن عده ای از افراد است، درحالی که کار جمعی اثربخشی بیشتری در عرصه فرهنگ و هنر کرمانشاه دارد.

این مسوول ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر قبلا کارهایی انجام شده و در رشته های عکاسی، نقاشی، موسیقی، شعروادبیات، هنرهای تجسمی و… خدمات و برنامه های خوبی از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان انجام گرفته است.
فاضلی تصریح کرد: با مسئله واسپاری و واگذاری کامل به بخش خصوصی و با اصل آن کاملا مخالفت دارم، چراکه واسپاری معنایی ندارد، و هنگامی که ارشاد می خواهد مراسمی بگیرد آن مکان را سازمانی خصوصی گرفته و تکلیف می کند که تالار را واگذاری کنیم و بدهکاری داشته باشیم، در حالی که باید قادر باشیم در بخش دولتی سرویس دهی انجام دهیم و بابت آن هزینه ای از هنرمندان نگیریم و حتی به هنرمندان و ارتقای فرهنگ جامعه کمک کنیم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ جای واسپاری و واگذاری بخش خصوصی را ندارد و نمی توان آن را پذیرفت، گفت: برگزاری مراسمات و استفاده از مکان ها باید توسط نهادهای دولتی و استفاده از ظرفیت موجود باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر امروزه گرایش جوانان به موسیقی پاپ و راک است مقصر خود نهادهای فرهنگی هستند، متذکر شد: این نهادها چون جوانان را با موسیقی اصیل و سنتی به خوبی آشنا نکردند، اکنون درگیر معضلات آن می شوند.
این مسوول عنوان کرد: در کنسرت های موسیقی سنتی حتی یک پنجاهم بلیط ها به فروش نمی رسند که این مسئله بیانگر ضعف نهادهای فرهنگی در عرصه فرهنگسازی و نهادینه کردن موسیقی اصیل ایرانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت تعامل با نهادهای فرهنگی به ویژه سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، اظهار داشت: موسیقی سنتی انسان را به تعامل روحی و روانی می رساند و سبب شادابی درونی انسان ها می شود، همچنین در حوزه آموزش و فرهنگسازی باید سرمایه گذاری قوی شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.