پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5864
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ |
به مناسبت روز خبرنگار؛

مسؤولان دریابندگان جامعه را دریابند/ یک پیشنهاد درباره برگزاری روز خبرنگار

قشر خبرنگار جماعت سنگ صبور همه هستند و شنونده درد دل دیگران و همواره تلاش می کنند تا در حد توان گره ای از کار مردم باز کنند و جامعه را در مسیر توسعه کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رسول مرادی فعال رسانه ای استان در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار نوشته است: قشر خبرنگار جماعت سنگ صبور همه هستند و شنونده درد دل دیگران و همواره تلاش می کنند تا در حد توان گره ای از کار مردم باز کنند و جامعه را در مسیر توسعه کمک کنند.
اما گویا کسی نیست که سنگ صبور و شنونده درد دل این قشر فرهیخته پر درد باشد و خود نیز دم از مشکلاتشان آنگونه که باید نمی زنند.
دنیای امروز ، دنیای رسانه است و جنگ هم جنگ رسانه می گویند رسانه رکن چهارم دموکراسی است و اصحاب رسانه طلایه داران عرصه آگاهی بخشیند.
طبعا فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی برای اینکه در این وادی بسیار حساس و پراثر موفق باشند می بایست کمترین دغدغه را داشته باشند، اما بیشترین دغدغه را دارند. آنان دغدغه هایی دارند که کوه را هم ممکن است درهم بشکند.
بیشتر اهالی رسانه با مشکلات متعددی مانند درآمد ناچیز ، عدم امنیت شغلی، مشکلات بیمه ای و معیشتی این دردهای همیشگی گریبان گیرند و این شایسته آنان نیست و حال به این ها اضافه کنید بی تابی برخی مسؤولان و مدیران در برابر انتقادهای رسانه ای ها که انتقاد دلسوزانه بخشی از رسالت آن ها است و انتقاد زمینه ساز توسعه است.
به اینها اضافه کنید مشکل گرانی کاغذ، ناچیز بودن آن و هزینه سنگین چاپ نشریه که یا رسانه های کاغذی را به تعطیلی کشانده و یا کمرشان را شکسته است.
مسؤولان و متولیان مربوطه یا از مشکلات این قشر بی خبرند که اگر اینگونه باشد باید به آن ها خرده گرفت که چرا بی خبرند و یا با خبرند و بازهم باید بر آن ها بیشتر خرده گرفت که چرا کاری نمی کنند؟
فقط در روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار مراسمی نمادین می گیرند و شعار حل مشکلات فعالان حوزه رسانه را می دهند و در عمل خبری نیست. تازه این مراسم به اصطلاح بزرگداشت اصحاب رسانه هم به برکت خون پاک خبرنگار شهید “محمود صارمی” عزیز است که در سال ۷۷ در گلزار شریف افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید.

خبرنگار بیش از آنکه نیاز به برگزاری مراسم تجلیل داشته باشد نیاز دارد که مسؤولان مشکلاتشان را حل کند و یا کم کند تا دیگر سراغ شغل دوم و سوم در این شرایط سخت اقتصادی نرود.
تازه این مراسم های روز خبرنگار هم در شان آنان برگزار نمی شود که هیچ بلکه شانشان را هم زیر سوال می برد با دعوت از آنان در تالار عروسی، دادن کارت هدیه صد یا دویست هزار تومانی و حتی بیشتر مواقع به جای آنکه خبرنگار حداقل در این مراسم سخن بگوید و دیگران شنونده حرف هایش باشند بازهم او باید گوش دهد و دیگران سخن بگویند.
از این گذشته برخی ارگان ها جسته و گریخته مراسم های کوچک در روز بزرگ خبرنگار می گیرند و از چند نفر محدود تجلیل می کنند و پراکندگی این مراسم و تلاقی آنها با هم و ضعیف بودنش خود مشکلی است دیگر.
از این رو پیشنهاد می شود مسؤولان مربوطه و به ویژه استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان متولی اصلی برگزاری این برنامه از ادارات و ارگان های مختلف بخواهند که هر کدام اعتباری را به این کار اختصاص دهند و به جای برگزاری مراسم های پراکنده با مشارکت همه ارگان ها یک مراسم بزرگ و درخور نام خبرنگار بگیرند و تجلیلی بهتر به عمل آورند و با اینکار هم به طور کلی هزینه ها پایین تر می آید، هم گله گذاری کم می شود و هم مراسم قابل قبول تر می شود.
البته بگذارند در این مراسم که به نام خبرنگار است خود خبرنگار گوینده باشد و مسؤولان شنونده و صد البته در عمل کمی تا قسمتی برای رفع مشکلات فعالان رسانه آستین همت را هم بالا بزنند.
یادداشت: سول مرادی فعال رسانه ای استان کرمانشاه
انتهای پیام/ت

نویسنده : رسول مرادی فعال رسانه ای کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.