پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 5531
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ |
خدام مبلغ آستان قدس رضوی:

اسراف و تجمل گرایی جزو بصیرت رضوی نیست/ لزوم ترویج ساده زیستی ائمه اطهار در جامعه

خادم مبلغ آستان قدس رضوی کاروان زیرسایه خورشید گفت: وجود اسراف و تجمل گرایی در خادمیاران سیره رضوی نیست و باید ساده زیستی ائمه اطهار در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، کاروان زیرسایه خورشید حامل پرچم مطهر رضوی طی ویژه برنامه میهمانی منازل از خانواده یکی از خانوارهای کرمانشاهی استان بازدید کرد.
براساس این گزارش، خدام در این مراسم به مدیحه سرایی به مناسبت دهه کرامت پرداختند، همچنین اهالی این منطقه نیز در این ویژه برنامه حضور داشتند و پرچم رضوی را زیارت کردند.
حجت الاسلام طالب هدایت در این مراسم با بیان اینکه خادمان هر قدمی بر می دارند به خاطر امام رضا(ع) است ضمن تقدیر از مهمان نوازی این خانواره و ارائه چند تفاضا از آنان اشاره و عنوان کرد: این خانواده به عنوان وعده نخست زحمات بسیاری متحمل شدند، اما تقاضای ما این است برای روزهای آتی خدمات برنامه ریزی شده انجام شود، چراکه هدف از این مراسمات ترویج سبک ساده زیستی ائمه اطهار در جامعه است، لذا سعی داریم از این ایام در مسیر ترویج اهداف امام رضا(ع) گام برداریم.
خدام مبلغ آستان قدس رضوی کاروان زیرسایه خورشید تصریح کرد: حقیقتا غذاهای این مراسم زیاد بود و زحماتی را متحمل شدند، بنابراین باید برنامه ریزی کنند برای روزهای آینده این نوع برنامه های معنوی تا در دیگر مراسمات غذاها ساده باشد و یک وعده غذا کفایت دارد.
وی گفت: سفره ها می بایست طوری باشد که سبب رضایت حضرت رضا(ع) شود، چراکه موارد اصراف و تجملات سبب نارضایتی حضرت رضا(ع) خواهد شد.
هدایت در بخش دوم سخانش به خاطره ای از حجت الاسلام قرائتی در مورد پرسشی در خصوص فرزند پسر نداشتن او که از سوی یکی از دوستان نزدیک عنوان شده بود، اشاره و عنوان کرد: از آنجا که دختران نعمت خداوند هستند، حجت الاسلام قرائتی در پاسخ به کسی که گفته بود خدوند به شما پسر دهد، گفتند، خدا به شما هم عقل عطا کند، چراکه خداوند می فرمایند، ما به تو دختر دادیم و باید شکرگذاری و عبادت کنید.
وی تصریح کرد: آیا در جامعه چه بانوانی نیکو تر هستند، آنان که حجاب را رعایت کنند و هر کسی که اینگونه دختران محجبه ای را داشته باشد سبب می شود موازین بیشتری در جوامع رعایت بشود.
خادم مبلغ آستان قدس رضوی کاروان زیرسایه خورشید اظهار داشت: دعای خیر ما این است که فرزندان صالحی نسب جوانان شود.
گفتنی است، طی این مراسم از این خانواده خادمیار در استان با اهدای پرچم و توزیع تبرکی حرم تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.