پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 5147
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ |
مسؤول برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در کرمانشاه:

"جشن های بین المللی زیرسایه خورشید" اتحاد مذاهب را افزایش می دهد

مسؤول برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید استان کرمانشاه گفت: جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در دهه کرامت اتحاد مذاهب را تقویت و ترویج می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رضا فرخشاهی ظهر امروز در جلسه شورای اداری سنقر و کلیایی با بیان اینکه جشن های زیر سایه خورشید هر سال در ایران و چند کشور جهان به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت برگزار می شود، اظهار داشت: جشن های بین المللی زیر سایه خورشید اهداف مختلفی را در عرصه های مختلف دنبال می کند.
مسؤول برگزاری جشن های زیر سایه خورشید استان کرمانشاه بیان کرد: طی تشکیل جلساتی با حضور مسؤولان مقرر شد، که تیم هایی کلان در حوزه های مختلف فرهنگی در شورای اداری شهرستان ها برگزار و از ظرفیت های سیاسی، فرهنگی و عظیم برای تبدیل شدن به یک رویداد بزرگ بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اگر برنامه ای تبدیل به رویداد شود ضلع مردم ومحتوای جذاب لازم است، افزود: در ضلع مردم راه کارهای عملیاتی باید طراحی شود که مردم در شهرستان هایی که میزبان کاروان خدام رضوی هستند حضور داشته و استقبال لازم را به عمل بیاورند، همچنین اگر برنامه ها تاثیر گذار باشد باید دارای محتوا جذاب باشد.
فرخشاهی با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته کاروان رضوی در مناطق مختلف استان حاضر می شود، تصریح کرد: این در حالی است که کشوری مانند عربستان سعودی با صرف هزینه های گزاف درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، اما حضور کاروان خدام خاطرات زیبایی را در مناطق مختلف ایران اسلامی به جای گذاشته که با بهره برداری فرهنگی از آن می توان بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
این مسؤولبا یادآوری اینکه سال گذشته در ایام دهه کرامت جشن زیر سایه خورشید در مناطق مختلف اورامانات و در مسجد شافعی شهر کرمانشاه نیز برگزارشد، ادامه داد: این کاروان با توجه به شعار سال “تولید و اقتصاد مقاومتی” وارد شهرک های صنعتی شد که با حضور با برکت معنوی سبب رزق و روزی و شادمانی کارگران و کارکنان در شهرک صنعتی شد.
فرخشاهی با بیان اینکه در زمینه حوزه اجتماعی نیز برنامه های برگزارشد، خاطر نشان کرد: مراسمی با عنوان “با اجازه امام رضا(ع) ” در شهر کرمانشاه با حضور بیش از ۴۰ زوج که توانایی برگزاری مراسم جشن عروسی را نداشتند برگزارشد.

مسؤول برگزاری جشن های بین المللی زیرسایه خورشید در استان کرمانشاه، گفت: ایام دهه کرامت فرصت خوبی فراهم می شود که با حضور افراد در مساجد به شبهات دینی پاسخ داده شود و بیش از هزار حدیث از امام رضا(ع) نشر داده شود و به منظور ترویج حفظ سلامت مردم طب الرضا، طب رضوی و اسلامی نشر داده می شود، همچنین سال گذشته طی فراخوانی پزشکان در سطح شهر ها و روستاها اقدام به ویزیت رایگان مردم کردند.
فرخشاهی به مسئله زکات کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه پرداخت زکات کشاورزان نیز احادیثی که از امام رضا(ع) وجود دارد فرصت مناسبی است که در این ایام نشر داده شود و دهه کرامت فرصتی است که مسائل اسلامی تبدیل به راهکار شده و با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد در برابر جنگ نرم از آن استفاده کرد.

این مسؤول با بیان اینکه ما تجلیل از نخبگان و چهره های ماندگار را در زمینه های مختلف داریم و این فرصتی است که برای جوانان الگوسازی شود، اظهار داشت: آرامش امروز ما به برکت وجود بارگاه امام رضا(ع) است و باید از ظرفیت رسانه، خبرگزاری و پایگاه های خبری ادارات استان در راستای انعکاس برنامه ها استفاده شود که در این ایام پیاده روی خانوادگی نیز در کرمانشاه برگزار و با شرکت در این جشن ها شور و نشاط در مردم ایجاد خواهد شد.
گفتنی است، جلسه شورای اداری با حضور حمیدرضا فرخ شاهی مسول زیر سایه خورشید در شهرستانهای قصرشیرین و سنقر با حضور مدیران ادارات جهت اجرای برنامه ریزی و تبین برنامه های دهه کرامت و زیر سایه خورشید برگزار شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.