پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 5088
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ |
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:

۶۸۰ کیلو انواع مواد مخدر در کرمانشاه کشف شد/رشد ۴۸ درصدی کشفیات

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف 680 کیلو انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان و افزایش رشد 48 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه “علیرضا دلیری” به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک با بیش از ۶۲۰ کیلو بوده که نسبت به سال قبل با رشد ۶۵ درصدی روبرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در فصل بهار و با تلاش ماموران، حدود ۱۱ کیلو حشیش، ۸ کیلو هروئین، ۳ کیلو گراس و حدود ۲۳ و نیم کیلو سایر مواد مخدر کشف شده است.
سرهنگ دلیری همچنین از رشد ۱۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در سه ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
** کشف بیش از ۲۰ هزار قرص روانگردان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه از کشف ۲۰ هزار و ۷۱۴ عدد قرص روانگردان و مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶ هزار و ۳۶ عدد بوده، ۲۴۳ درصد رشد داشته است.
وی همچنین از کشف ۳ قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر و توقیف ۸۶ دستگاه خودرو که کار قاچاق و حمل و جابه جایی مواد با آن ها انجام می شد، خبر داد.
** دستگیری بیش از ۲ هزار عامل مرتبط با مواد مخدر
سرهنگ دلیری در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲ هزار و ۱۲۱ نفر از عوامل مرتبط با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۸ نفر آن ها در کار قاچاق، خرده فروشی، نگهداری، حمل، تولید و مشارکت بوده اند و یک هزار و ۲۳ نفر را نیز معتادان تشکیل می دادند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، ۶۳ قاچاقچی، ۳۸ توزیع کننده، ۹۰۵ خرده فروش، ۴۱ نگهدارنده، ۴۰ حمل کننده، ۷ نفر مشارکت کننده و ۴ نفر تولید کننده دستگیر شدند.
وی گفت: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شدند که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
** اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی مناطق آلوده
سرهنگ دلیری همچنین از اجرای ۱۲۲ طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۹ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه اجرایی شد.
وی یادآوری کرد: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده ۱۹۲ نفر و در راستای اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز ۲۴ نفر دستگیر شدند.
سرهنگ دلیری همچنین در پایان از پلمپ ۲۸ مکان که از آن ها برای تهیه و توزیع مواد مخدر استفاده می شد خبر داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.