پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 4937
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ |
رئیس پلیس راه کرمانشاه مطرح کرد

لزوم رعایت نکات ایمنی تردد ادوات کشاورزی در راه های کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رعایت نکات ایمنی هنگام تردد ادوات کشاورزی در راه های استان الزامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، محمد حیدری امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت : برخی از رانندگان ادوات کشاورزی فاقد اطلاعات و آگاهی لازم از فنون صحیح و ایمن تردد در جاده ها هستند و جابه جایی محمولات کشاورزی با این گونه وسایل نقلیه یکی دیگر از مشکلاتی است که در جاده ها به طور قابل توجه مشاهده می شود.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: اشخاصی که از ماشین آلات کشاورزی استفاده می کنند باید آموزش و مهارت لازم را دیده باشند و داشتن گواهینامه رانندگی ویژه الزامی است، همچنین حرکت و بارگیری و تخلیه تریلر متصل به تراکتورها باید مطابق قانون باشد.
حیدری با اشاره به این ادوات مانند سایر وسایل نقلیه بایستی مجهز به تجهیزات ایمنی بوده و دنباله بندهای آنان نیز باید دارای تجهیزات پیش بینی شده در قانون باشد، خاطرنشان کرد: برای حفظ جان راننده و جلوگیری از سقوط باید دارای کابین ایمن شود.
این مسؤول اظهار داشت: رانندگان ادوات کشاورزی در هنگام کار باید از انجام کارهایی مانند خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با تلفن همراه و یا هرگونه اعمال غیر ایمن که باعث عدم تمرکز می گردد خودداری کنند.
وی ادامه داد: مالکان و رانندگان ادوات کشاورزی برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید وسیله نقلیه خود را به نحوی آشکارسازی کنند که در هنگام تردد به ویژه در شب ها بتوانند سایر وسایل نقلیه را ببینند و هم اینکه خودشان از سوی آن ها دیده شوند و قابلیت دیدن و دیده شدن را به خوبی انجام دهند.
حیدری از کشاورزان خواست تا به نوجوانان و افراد بی تجربه اجازه رانندگی با ادوات کشاورزی داده نشود و از آن برای جابع جایی افراد استفاده نکنند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار داشت: در صورت تخلف رانندگان ادوات کشاورزی، همکاران ما برابر قانون و طبق وظیفه ای که دارند با افراد خاطی حتما برخورد می کنند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.