پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 3995
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ |
یادداشت:

استعفا یا فرار رو به جلو رئیس شورای شهر کرمانشاه/ طلوعی شهرداری که زود غروب کرد

حواشی استعفا یا فرار رو به جلو رئیس شورای شهر کرمانشاه این روزها نقل هر مجلسی شده و رسانه ها عنوان می کنند، طلوعی شهرداری که زود غروب کرد!

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن، رئیس شورای شهر کرمانشاه در اقدامی عجیب و البته قابل پیش بینی طی تسلیم نامه ای به فرماندار مبنی بر اعلام استعفای خود از مسند شورای شهر سبب حاشیه سازی در اذهان رسانه ها و جامعه شد، تا با نقشه قبلی طبق شنیده ها در انتخابات آتی مجلس شرکت کند، اما در حرکتی دیگر استعفایش را پس گرفت.
براساس این گزارش، فعالان رسانه ای واکنش های متفاوتی به این موضوع از خود نشان دادند، که در ذیل به یادداشت (م.ی) یکی از فعالان رسانه استان خواهیم پرداخت.
متن یادداشت به شرح ذیل است:
بعد از استعفا آرش رضایی و کش و قوص فراوان شورای شهر برای انتخاب شهردار و پس از ارجاع پرونده تخلف شورای شهر مبنی بر عدم انتخاب شهردار برای کلانشهر کرمانشاه در مهلت قانونی شورای شهر به تکاپو افتاد تا قبل از صدور رای شورای حل اختلاف استان شهردار جدیدی را برای کرمانشاه انتخاب کند!
گزینه اول شورا شهر کرمانشاه آقای استعفا بود که از شورا استعفا می دهد و اعضا وی را به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب کنند، که حرف های در گوشی از آن حکایت داشت که آقای “ استعفا “ صلاحیت تصدی گری شهر کرمانشاه را ندارد و مجددا جنجال بر سر انتخاب شهردار بالا گرفت.
بعد از جنجال های فراوان و غیبت های برخی از اعضای شورای شهر به دلیل مخالفت با گرینه های پیشنهادی برای تصدی گری پست شهرداری بالاخره شورای شهر به اجماع رسید تا یک کرمانشاهی الاصل را به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب کنند.
سر انجام پس از اجماع شورای شهر بر سر یک گزینه، طلوعی را طلوع دوباره شهر کرمانشاه خواندند و با رای اکثریت اعضای شورای شهر طلوعی شهردار کرمانشاه شد و برخی از اعضای شورای شهر به مثال آن بوق چی دوران کهن در شهر راه افتادن که ( آی مدیر جهادی برای شهر آوردیم، آی شهرداری با رویکرد قالیباف برای شهر آوردیم).
با آمدن طلوعی به شهرداری کرمانشاه نوید این داده شد که اعضای شورای شهر هم قسم شده اند، که تحت هیچ شرایطی در عزل و انتصابات شهرداری دخالتی نداشته باشند و دستان طلوعی برای مدیریت باز باشد غافل از اینکه یک‌نفر در آن میان و در بین سوگند یاد کردن اعضای شورای شهر گفته است همه به جز من!
تنها بعد از دو روز از آمدن طلوعی رئیس شورای شهر با نامه ای به طلوعی یادآور می شود که بعد از انتخاب شهردار هر گونه عزل و انتصاب توسط سرپرست شهرداری غیر قانونی بوده است و بایستی به روال سابق خود باز گردند!
این نامه “آقای همیشه آماده برای استعفا” به شهردار کرمانشاه جدا از آنکه محلی از اعراب در قانون نداشت، چرا که تا لحظه معارفه شهردار، سرپرست شهرادری اختیار دارد هر گونه اقدامی را در چهار چوپ قانون انجام دهد، تخم نفاق در بین شهرادری و شورای شهر را نیز کاشت و از آن به بعد دخالت های رئیس شورا در مدیریت طلوعی تاثیر گذار شد تا جایی که دیگر اعضای شورای شهر در گوشی به یکدیگر می گفتند(فلانی شهردار شده) و صدای اعتراض اعضای شورا را درآورد.
حالا با این دخالت های وقت و نا وقت مشخص شد، که نه او توانایی شهردار شدن را داشت نه طلوعی آن مارکوپولویی بود که که جار چی شهر در بوق خود صدا می زد.
حالا با گذشت این اتفاقات اکثریت اعضای شورای شهر بر آن مصمم شدند، که طلوعی را پای میز استیضاح بکشانند اما آقای رئیس با یک‌ استعفا (بخوانید فرار رو به جلو ) قصد دارد گناه دخالت در امور شهر و انتخاب غلط خود را برای کرمانشاه گردن نگیرد و خود را کنار بکشد!
سخن نگارنده با رئیس مستعفی شورای شهر: جناب امیری حالا که مصمم شدید برای استعفا بهتر است که پا فشاری کنید تا استعفای شما در شورا مصوب بشود و عرصه نمایندگی مردم را در شورای شهر برای همیشه کنار بگذارید تا برخی جوانان که توانایی دارند به این عرصه قدم بگذارند و‌ شما هم در منزل در کانال شخص خود مطالب طنزتان را منتشر کنید.
یادداشت: فعال رسانه ای (م.ی)
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.