پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3688
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ |
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

فرداشب ۱۵۰۰ نیازمند کرمانشاهی در ماه رمضان اطعام می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۵۰۰ نفر از محل عواید موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی در شب بیست و چهارم ماه رمضان در کرمانشاه اطعام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه حجت الاسلام آیت الله عباسیان از اطعام ۱۵۰۰ نفر از محل عواید موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی همزمان با شب قدر در  کرمانشاه خبر داد.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در شامگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۵۰۰ نفر از اهالی شهرک سجادیه کرمانشاه از محل موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی اطعام می شوند، افزود: طی این ماه مبارک بهره برداری لازم از نیت این موقوفه در راستای اطعام روزه داران و مستمندان انجام گرفته است.
این مسؤول با یادآوری اینکه وقف ارزشمند فوق علاوه بر آثار اخروی برای این واقف خیر اندیش، تأثیرات بسیار زیادی نیز در جامعه دارد، ادامه داد: وقف را سنتی پسندیده، احسانی ماندگار و مورد تأکید در آموزه های دینی اسلام خواند می شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هرشب ماه رمضان به ۳۰۰ مستمند افطاری اهدا می شود و تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در این ماه اطعام شدند، خاطرنشان کرد: اجرای نیت این واقف در ماه مبارک رمضان، در حقیقت ایجاد زمینه آشنایی بیشتر مردم با وقف به عنوان امری بسیار ارزشمند و احسانی ماندگار را فراهم خواهد ساخت.
وی با اشاره به اینکه مراسم افطاری یکی از سنت‌های خوبی است که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج است، گفت: این امر ریشه در ایمان مردم دارد و سبب انس و الفت، تجدید دیدارها، پیوند ارحام، انفاق و ترویج خوبی‌ها و دوستی‌ها در جامعه می شود.
عباسیان بر لزوم ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در جامعه تأکید و تصریح کرد: افراد نیازمند بسیاری در جامعه ما وجود دارد و فرهنگ سازی برپایی سفره های افطاری می تواند در همدلی و کمک به آنان موثر واقع شود.
گفتنی است؛ مراسم اطعام ۱۵۰۰ نفر از مردم محله سجادیه کرمانشاه در شامگاه بیست و سوم ماه رمضان و آخرین شب از لیالی قدر با حضور رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و مسئولین اوقاف استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.