پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3191
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ |
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد

لزوم استفاده صحیح از ثروت کشور/ مسؤولان مشکلات جامعه را میدانی رصد کنند

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر استفاده صحیح از ثروت کشور، گفت: مسؤولان باید به مشکلات جامعه اشراف میدانی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه برکت و نعمت افضل همه ماه‌ها است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: تا آنجایی که می‌توانیم باید از نسیم‌های الهی همچون ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال بهره برد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه روزه برای تکریم نفس و آشنایی با ملکوت خدا است، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگی معبود است و خوشا به حال آنان که این ماه را درک و از آن بهره کافی می‌برند.
وی با اشاره به اینکه تقوا پناهگاه است گفت: اگر می‌خواهیم محفوظ بمانیم باید به تقوا چنگ بزنیم چرا که آن بهترین پناهگاه است و در دین ما بسیار به این مقوله تاکید شده است.
لزوم تقویت بنیه اقتصادی کشور
علما با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت سالروز درگذشت آیت الله بهجت عنوان کرد: آنچه در این مدت از این مجتهد بزرگ مشاهده کردیم بندگی و عبودیت خداوند متعال بود و هر کاری که انجام می‌داد برای خدا و رضای او بود و از جمله افرادی بود که ملکوت عالم را درک کرد.
وی با گرامیداشت ۱۵ ماه مبارک رمضان سالروز ولادت حضرت امام حسن(ع) و روز کمک به ضعفا و فقرا ادامه داد: از ویژگی‌های امام مجتبی (ع) دستگیری و کمک به فقرا و ضعفا بود.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره فرمایشات رهبری در جمع کارگزاران نظام تصریح کرد: ایشان در این دیدار بر لزوم تقویت بنیه اقتصادی کشور تاکید کردند.
باید از ثروت کشور به درستی استفاده کرد / ‏‬ به هیاهو و تهدید دشمن نباید توجه کرد
وی عنوان کرد: کشور ما کشور ثروت مندی است و در مجموع نفت و گاز حرف اول را در دنیا می زنیم و از این ثروت باید به درستی استفاده شود.
علما با اشاره به اقدامات اخیر امریکا علیه کشورمان بیان داشت: باید در مقابل دشمن مقاومت کرد همان گونه که ۴۰ سال مقاومت کردیم و دشمن از راهی برای فشار آوردن به ملت ما استفاده کرد و در همه زمینه‌ها با شکست مواجه شد.
وی تصریح کرد: اصلی ترین کار دشمن امروز هیاهو و تهدید است که باید به این موارد توجه نکرد و می‌خواهند با هیاهو ایران را تسلیم کنند ولی کور خواندند ملت ما پایدارتر و بیدارتر از قبل ایستادگی می‌کند.
امام جمعه کرمانشاه با بچگانه خواندن رفتار رئیس جمهور آمریکا گفت: در زمانی که برجام در حال مذاکره بود اوباما ما را تحریم می‌کرد و این امر نشان می‌دهد این ها قابل اعتماد نیستند.
باید در جهت مقابله با مشکلات اقتصادی مدیریت و برنامه ریزی شود
وی با اشاره به سفارشات رهبری به دولت در زمینه مقابله با آمریکا عنوان کرد: خیلی چیزها ارتباطی با تحریم ندارد و باید در جهت مقابله با مشکلات اقتصادی مدیریت و برنامه ریزی شود و این وظیفه دولت است.
علما با اشاره به تاکید رهبری در زمینه اصلاح نظام بانکی، افزود: مدیریت باید در کشور ما جهادی و انقلابی باشد و همه مسئولان باید به مشکلات مردم اشراف میدانی داشته باشند و در دل مردم باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر عدم انفعال در مقابل دشمن و به ویژه آمریکا اظهار داشت: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و این را ثابت کرده است.
وی همچنین بر برخورد قاطع با قاچاقچیان و احتکار کنندگان تاکید و تصریح کرد: در کشوری با این همه ظرفیت احتکار و قاچاق معنایی ندارد.
علما همچنین با بیان اینکه باید زیرساخت‌های رونق تولید را دولت فراهم کند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند، بیان داشت: کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار زمین دیم دارد باید زیرساخت‌ فراهم شود و به دست جوانان داده شود تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.
انتهای پیام/ت
| منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.