پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 2604
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲:۲۰ |
رئیس جمهور مطرح کرد

تکمیل ظرفیت ۸۰ درصدی ذخایر سدهای ایران/ آمریکا برعکس بلندی زبانش قدرتی ندارد

رئیس جمهور با اشاره به تکمیل ظرفیت 80 درصدی سدهای ایران، گفت: همه مردم جهان می دانند که آمریکا برعکس به بلندی زبانش، قدرتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حجت السلام حسن روحانی صبح امروز در آئین افتتاح چند طرح عمرانی در منطقه ازگله از توابع استان کرمانشاه، اظهار داشت: اگر در مورد فروش نفت به ما فشار بیاورند آن را جبران خواهیم کرد، اما حرف‌های آمریکا بی‌اساس است و قدرت آمریکا به بلندی زبانش نیست.
رئیس جمهور با اشاه به اینکه عربده کشی دشمنان اسلام بیشتر شده، اما مردم شاهد ایستادگی، مقاومت همه جانبه در کشور هستند، متذکر شد: بهره‌برداری و افتتاح هر طرح عظیم یک ضربه بزرگ به دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود.
وی با بیان اینکه آمریکا نقطه عقلانیت ندارد و ما منطقه را بهتر از آنها می‌شناسیم، چراکه فداکاری مردم ایران بالاتر از حد تصور است، افزود: در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم و سکوت نمی‌کنیم.
این مسؤول با اشاره به اینکه ایران بزرگ در طول تاریخ هزار سال مقاومت کرده و ملت متحد ما همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند، ادامه داد: روزهای شادمانی مردم کشور فرا خواهد رسید.
روحانی افتتاح طرح سامانه گرمسیری استان کرمانشاه را در ایجاد تحول در ایران و منطقه خاورمیانه موثر دانست و گفت: مجموعه این طرح‌ها توسعه بزرگی را برای غرب کشور به ارمغان خواهد آورد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجرای ۱۶ طرح توسعه آبی استان در کشور ایران با آب‌های مرزی ارتباط ایجاد می‌کند، که می‌تواند منبع خیر و برکت برای آن ها محسوب شود.
وی با بیان اینکه طرح مذکور می‌تواند به عنوان بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور ایران محسوب شود، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی کشور و توسعه و تحول این منطقه به دنبال طرح های فوق محقق خواهد شد.
این مسؤول منابع آبی کشور را قابل قبول دانست و افزود: قریب ۸۰ درصد ذخایر سدهای کشور پر شده است و برخی از  آن ها سر ریز کردند.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان وجود دارد، بیان کرد: حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب از اوایل سال جاری در سدها ذخیره شده و ظرفیت اکثر آن ها تکمیل است.
روحانی به سیل اخیر و خسارت های ناشی از آن باتوجه به تغییر اقلیمی و وضعیت آب و هوایی کشور اشاره و عنوان کرد: دولت به منظور جبران خسارت‌های حاصل از سیل در حد توان کمک می‌کند و نیاز به کمک مردمی است.
رئیس جمهور به اهمیت و لزوم تکمیل طرح سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: تاکنون حدود هفت سد و بند در کشور تکمیل و احداث شده، که تداوم این طرح بزرگ ملی بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و در آینده توسعه خواهد داشت.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.