پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 2199
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ |
در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما:

خبرگزاری بین المللی ایران پرس افتتاح شد

خبرگزاری بین المللی ایران پرس در معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، مراسم افتتاح  خبرگزاری بین المللی ایران پرس در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم ارتباط زنده‌ای با شهر اهواز که این روزها درگیر سیل است، برقرار شد که طی آن مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی گزارشی از نحوه کمک‌های مردمی و دولتی ارائه داد. وی در ادامه گفت: اینجا شبیه جزیره شده چراکه دور تا دور را آب فرا گرفته است.

وی گفت: به امید خداوند چند روزی است که ارتفاع آب پایین آمده است و مردم بسیاری در این مدت کمک‌های معنوی خود را به مردم سیل زده رساندند.

در بخش بعدی این مراسم بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری پخش شد و پس از آن پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در ابتدای صحبت های خود گفت: امروز قرار است سه پروژه رونمایی شود و در راستای ارائه تصویر‌سازی درست از ایران به جهانیان است. ما سالهاست که شاهد عدم واقعیت در رسانه‌های دنیا هستیم. ما می‌خواهیم پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را خودمان به دنیا معرفی کنیم و خبرگزاری ایران پرس که به نقطه قابل قبولی رسیده را امروز افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: این خبرگزاری با ارائه تحولات جمهوری اسلامی و اخبار درست تاسیس شده است. خدمات این خبرگزاری به صورت زنده و تولیدی تا اطلاع ثانوی رایگان عرضه نمی‌شود. ما در حوزه‌های فرهنگی دفاعی و… بدون خبرنگار و قابل پخش در اختیار همه رسانه‌های دنیا قرار می‌دهیم.

جبلی افزود: پروژه دوم ما شبکه العالم سوریه است که برای اولین بار شبکه‌ای متناسب با حوزه مخاطب افتتاح کردیم. کادر این شبکه استودیو هایش و … در کشور سوریه است و با هدف حضور فکری در سوریه راه اندازی می شود. شبکه ای متنوع با محتوای کاملا سوری و تولیدات با کیفیت در عرصه های سیاسی اجتماعی فرهنگی و ورزشی است و از امروز پخش رسمی این شبکه با ۵ ساعت در روز است.

معاون برون مرزی صداسیما گفت: حضور جمهوری اسلامی در قاره آفریقا است و بعد از یکسال پخش آزمایشی امروز پخش ۲۴ ساعته خود را آغاز می کند و امیدواریم به زودی شاهد پخش ماهواره ای آن باشیم. این شبکه متمرکز بر توانمندی ها و استعدادهای این قاره است.

هر سه این پروژه ها در سخت ترین شرایط سازمان راه اندازی شد و اگر حمایت رئیس سازمان نبود امروز نمی توانستیم چنین شبکه ای راه اندازی کنیم.

** قمی: تاثیر در قلب و ذهن مخاطبان هدف اصلی رسانه‌ها است

حجت الاسلام قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز در ادامه این مراسم گفت: در ابتدا باید تشکر کنم از سازمان صداوسیما که برای تاسیس این خبرگزاری، شبکه العالم، پرس تی وی و اکنون با سه پروژه ارزشمند در خدمتشان هستیم که همه این شبکه ها توصیه نظام به سازمان بوده است.

این مسؤول ادامه داد: شبکه العالم سوری، ایران پرس و هوسا هر سه با ابتکار و خلاقیت با همت بلندی در شرایط سخت مالی امکان پذیر شد. آنچه رهبری به عنوان جبران ضعف رسانه ای فرمودند در آینده هم إن شاءالله مرتفع شود.

وی با بیان هدف اصلی رسانه‌ها نیز گفت: تاثیر در قلب و ذهن مخاطبان هدف اصلی رسانه‌ها است و ارتباط با قلب مخاطب کاری است که انبیا داشته‌اند و موفق‌ترین رسانه در تاریخ انسان‌هایی هستند که راه انبیاء را پیش گرفتند.اگر فعال این عرصه خودش پیامی نداشته باشد نمی تواند مدعی برداشتن گامی در این حوزه باشد.

قمی ادامه داد: ماه شعبان ماهی است که باید از گردنه های سلوک عبور کنیم و بهتر است قدر این ماه را دانست.

این مسؤول با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بیان داشت: در بیانیه گام دوم رهبری تاکید شده که باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه بین الملل ترویج کنیم. عدالت، ظهور امام زمان(عج)، تبیین وضعیت بشر ، کرامت انسان، نیاز بشریت به معنویت، توجه ویژه به اخلاق باید در رسانه های ما به طور کامل خود را نشان دهد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در شرایطی که در کشور ما حاکم است باید از رسانه های خودمان تشکر کنیم. مدتی است که چند شهر ایران درگیر سیل هستند و در کنار آن شاهد زیبایی هایی بودیم که مردم ما رقم زدند و به همنوعان خود کمک کردند که باید به حضور موکب های اربعین در این منطقه ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط دو خباثت از طرف آمریکا روی داد. یکی از آن ها جلوگیری از کمک مردم به هلال احمر و مردم سیل زده بود. امروز نماینده رهبری در هندوستان به دفتر آمده بود و گفت در هند اعلام نکردیم به مردم ایران کمک کنید، اما مردم به صورت خودجوش کمک های مالی خود را به دفتر ما آوردند.

وی در بیان خباثت دوم آمریکا نیز افزود: خباثت دوم دشمن این بود که سپاه را تروریست نامید. قبل از ترامپ افرادی برای این ماجرا پیشگام بودند اما بنا به دلایلی به هدفشان نرسیدند. اگر سپاه نبود الان منطقه ایران در دست تکفیری ها افتاده بود و خدا را شکر بابت این که مردم ما یکپارچگی خود را برای حمایت از سپاه به خوبی نشان دادند.

**محمدنژاد: اولین روایت از خبر تاکید مهم‌تری دارد

محمدنژاد رئیس خبرگزاری ایران پرس در ادامه این مراسم گفت: عمر خبرگزاری تصویری در دنیا بیشتر از ۴ دهه نیست. آنهم در شرایطی که در کشور ما از خبرگزاری مکتوب فاصله گرفتیم. در این مدت اخیر خبرگزاری ها تولیدات بهتری ارائه دادند و روند انحصار رسانه ای در اروپا وجود داشته است. از طرفی اغلب تولیدات دنیا توسط خبرگزاری های انگلیسی انجام می شود و سهم ما در این میان کم است.

محمدزاده ادامه داد: زمانی که برخی کشورها به روند تولید اخبار توسط اروپا اعتراض داشتند آن ها گفتند ما خبر تولید می کنیم و سایر خبرگزاری ها می توانند به روایت خودشان آن را نقل کنند که این روند بغرنجی است. چرا که تصاویر خبری خود مفهوم هستند و همچنین اولین روایت از خبر تاکید مهم تری دارد و بهتر در ذهن مخاطبان می ماند‌.

این مسؤول در توضیح خبرگزاری ایران پرس نیز بیان داشت: ایران پرس با دستی خالی شروع به کار کرد و اوایل بودجه ما کمتر از یک و نیم میلیارد تومان بود و با توجه به هزینه هایی که وجود دارد این هزینه ها کفاف نمی داد. مجموعه ایران پرس مولفه هایی دارد که می تواند ایران پرس را موفق کند.

وی با بیان پیام انسان ساز جمهوری اسلامی نیز گفت: این پیام با پیام انسان سازی قرابت دارد و ما از همه علاقه مندان به جمهوری اسلامی در شکستن انحصار رسانه ای کمک گرفتیم و إن شاءالله با کمترین هزینه ها به ما کمک شود. یکی از مزیت‌های صداوسیما تولیدهای خوب خبری است که در بخش های سیاسی، برون مرزی و … انجام می شود و ما  نیز قرار است تا از تولیدات خبری بخش های مختلف سازمان استفاده کنیم. همچنین تصاویر زنده و تولیدی را از ماهواره‌هایی که در اختیار داریم برمی داریم.

 

این مسؤول ادامه داد: الان برخی از خبرگزاری ها آماده عقد قرارداد با ما هستند. یکی از مزیت های دیگر نیروی انسانی بالایی است که ما در اختیار داریم و از داخل سازمان از برخی افراد تقاضا به کار خبری تصویری کردیم. طبیعتا ما نیازمند افرادی هستیم که علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی به کار خبر هم تسلط داشته باشند.

وی در ادامه با بیان وجود کارگروه هایی برای جذب نیرو در این خبرگزاری گفت: ما مدتی است چند کارگروه زبان، مشاغل علمی و … را راه اندازی کردیم و از این تعداد افراد که آموزش داده می شوند نیرو جذب خبرگزاری خواهیم کرد و امیدواریم منابع انسانی خوبی را بتوانیم به کار بگیریم.

محمدنژاد  اظهار داشت: ما از امروز وارد فاز جدیدی خواهیم شد و تولیداتمان در سبد جدیدی عرضه خواهد شد. در بحث سبد تولیداتمان قالب مستند، موشن گرافی، اینفوگرافی و …. را وارد خبرهای خود خواهیم کرد.

** علی عسگری: پروژه العالم سوریه ارتباط مهمی بین ما و سوریه برقرار می‌کند

رئیس سازمان صداوسیما ضمن تشکر از افرادی که در این مدت برای راه اندازی شبکه بین المللی ایران پرس گفت: امیدواریم این پروژه موفق باشد و برکت های زیادی داشته باشد.در ادامه مراسم علی عسگری با توکل بر خدا و یاری امام زمان (عج) به طور رسمی این شبکه را افتتاح کرد.

بنابراین گزارش شبکه العالم سوری با صحبت های رئیس رسانه ملی آغاز به کار کرد.

علی عسگری ضمن تشکر از دست اندرکاران این شبکه گفت: خوشبختانه امروز شبکه العالم سوریه به جایی رسیده که می‌توانیم آن را راه اندازی کنیم. معمولا این شبکه را می بینم و گزارش امروز شما حاکی از کاری با کیفیت بالا است و این شبکه در شرایط فعلی سوریه می تواند تبعات گسترده ای داشته باشد‌ و امیدواریم بتوانید به خوبی و هوشمندانه و مبتکرانه به کار خود ادامه دهید.

همچنین رئیس شبکه العالم سوری نیز ضمن تشکر از حمایت های سازمان صداوسیما گفت: تمامی تلاش های همکاران ما در بیروت و ایران دست به دست هم داده تا در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این شبکه به پاسداشت جان فشانی های شهدا و جانبازان جنگ در کشور راه اندازی شده است. شبکه العالم سوری بیش از یکسال پیش پخش آزمایشی خود را شروع کرد و در این مدت با  اینکه مشکلاتی وجود داشت اما با حمایت دوستان پیش رفتیم.

وی افزود: این شبکه عمومی است و تمامی کارکنانش سوری هستند و نخستین شبکه سازمان است که کارمندانش همگی بومی هستند. شعار امید و آینده شعار ما است که سعی شده از حضور تکفیری ها برنامه هایی تهیه کنیم تا به این شعار شدت بخشیم.

رئیس این شبکه نیز بیان داشت: برنامه‌های این شبکه مبتکرانه و هوشمندانه ساخته شده و تمامی جوانان در دوره ها و کارگاه های آموزشی بودند و هیچ نیرویی از شبکه تلویزیون سوریه نگرفتیم. ما معتقدیم افرادی که قافیه جنگ را در سوریه باختند به این راحتی ها دست از سوریه برنمی‌دارند.

علی عسگری رئیس رسانه ملی درباره شبکه هوسا نیز گفت: قاره آفریقا و نقش مسلمانان در این قاره از ابتدا مهم بوده است و بر همین اساس تصمیم گرفته شد که این شبکه روی وب تی وی راه اندازی شود و خوشحالیم که این شبکه تلویزیونی و رادیو نما امروز آغاز به کار می کند.

رئیس سازمان صداوسیما بعد از افتتاح این سه شبکه در بخشی از سخنان خود گفت: ما در این ایام با حادثه سیل مواجه بودیم که علاوه بر دردناک بودنش برکت‌هایی هم داشت و این همدلی مردم ایران بود که با کمک های ارتش سپاه و بسیج مشکلات مردم را مرتفع کردند. وی درباره اقدام زشت آمریکایی ها ادامه داد: این هم برکت‌هایی در خود داشت و ۸۰ میلیون مردم ایران اعلام کردند که ما همه سپاهی هستیم و از سپاه دفاع کردند.

وی درباره شبکه برون مرزی نیز گفت: در تلویزیون ما دو شبکه العالم و پرس تی وی وجود دارد و شاید شما گمنام باشید اما وسعت کارتان در سراسر دنیا تاثیر گذار است و جا دارد از شما تشکر کنم که با کمبود امکانات مشغول به کار خود هستید.

رئیس رسانه ملی افزود: در سال ۹۷ دیدید که دوره خاصی داشتیم. سال گذشته سالی بود که دشمن برای ما خواب‌هایی دیده بود و شما در چهلمین سال انقلاب نگذاشتید حتی دشمن بتواند درصدی آشوب به پا کند و ما با اقتدار جشن‌های پیروزی انقلاب را گرفتیم.

وی افزود: در ۲۲ بهمن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادر شد و بیانیه‌ای بسیار حکیمانه و عمیق و منسجم است. پیشنهاد می کنم دوستان من آن را مکرر بخوانند تا به نکات عمیق آن توجه بیشتری کنند. امیدوارم در سال ۹۸ بتوانیم گام دوم و دهه های آینده را پیش ببریم.

علی عسگری افزود: سال ۹۸ سال رونق تولید معرفی شد. امروزه ما در معرض جنگ اقتصادی قرار داریم و نظام سرمایه داری است و فکر می کنند اگر ما را تحریم کنند چه اتفاقی می افتد و اینها در سال ۹۸ هم کار خود را ادامه می دهند. پادزهر این موضوع همین فرمایشات حضرت آقا است.

وی ادامه داد: با رونق تولید می توانیم فرصتی را برای خود رقم بزنیم. از طریق مفهوم رو نق تولید و اتکا به صادرات کالاهایمان به سراسر دنیا می توانیم به رونق تولید امیدوار باشیم. بارها با دکتر جبلی صحبت کردیم در باره اینکه رسانه های برون مرزی ما می توانند رونقی برای تولید کالاهای داخلی باشند. سال ۹۷ که سال تولید کالای ایرانی بود تاثیرهای مثبتی را در پی داشت و ما در آستانه این هستیم که صادراتی هم داشته باشیم.

علی عسگری بیان داشت: پروژه العالم سوریه ارتباط مهمی بین ما و سوریه برقرار می‌کند و تثبیت کننده خون شهدا است و اگر کار فرهنگی و رسانه ای نکنیم ممکن است موفقیت های بعدی را از دست دهیم.

رئیس رسانه ملی درباره خبرگزاری ایران پرس نیز گفت: تاسیس این شبکه احتیاج و برنامه جدی بود که از مدیر این خبرگزاری تشکر ویژه دارم که با امکانات کم کار خود را شروع کرد و ما نیز از این خبرگزاری حمایت می کنیم.

این مسؤول درباره شبکه هوسا نیز گفت: تعدادی از آفریقایی ها، فرانسوی زبان و انگلیسی زبان هستند، اما اغلب زبانشان هوسا است و به همین خاطر این شبکه هوسا نامیده شد. بسیاری از آفریقایی ها مسلمان هستند و به ما علقه دارند.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.