پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2064
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد

کاهش چشمگیر حریق در جنگل و مرتع کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش چشمگیر و 80 درصدی حریق در سال گذشته از تهیه تجهیزات اطفاء حریق در استان خبر داد.

ماشاءالله کولانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: با شروع فصل گرما و به علت بارش‌های بسیار در بهار سال جاری و افزایش سطح پوشش‌ زیر اشکوبهای جنگلی و مرتعی استان کرمانشاه تمهیدات لازم برای حفاظت از عرصه منابع طبیعی اندیشیده شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: تجهیزات اطفاء حریق با ارزش تقریبی بیش از هفت میلیارد ریال از طرف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تحویل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه شده است.
وی تصریح کرد: این تجهیزات شامل منبع آب‌های یک هزار لیتری پشتیبان نیروهای یگان حفاظت، آتش کوبهای دستی، راه بندهای فلزی آب پاش های کوله ای و سایر وسایل مخصوص اطفای آتش سوزی در مراتع است.
این مسوول خاطرنشان کرد: مردم می‌بایست یاریگر ما باشند تا همچون سال ۹۷ که ۸۰ درصد از حریق های جنگلی و مرتع کاسته شود، سال جاری هم ان شاءالله حریق ها کم و جزیی باشد.
کولانی با تاکید بر اینکه امسال مردم استان کرمانشاه باید بسیار مراقب عملکرد خود در جنگل ها و مراتع استان باشند، گفت: پوشش عالی مراتع و زیر اشکوب های جنگلی با یک جرقه حریقی غیر قابل اطفاء بر جای خواهد گذاشت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان کرد: تلفن ۱۵۰۴ اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه در هر لحظه از شبانه روز در ارتباط با مسائل مربوط به حریق و یا تخریب اراضی ملی آماده پاسخگویی و خدمات رسانی است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.