پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 20269
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۷ |
استاندار کرمانشاه:

مناطق گرمسیری کرمانشاه پتانسیل صادرات مؤثری دارد

استاندار کرمانشاه گفت: مناطق گرمسیری کرمانشاه پتانسیل اشتغالزایی و صادرات مؤثری را دارد.
مناطق گرمسیری کرمانشاه پتانسیل صادرات مؤثری دارد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی”نشست هم اندیشی استاندار کرمانشاه با جمعی از اساتید ا قتصادی استان عصر امروز در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزاز شد، اظهار کرد: نسخه‌های اقتصادی باید به فعال سازی ظرفیت‌های نهفته استان منجر شود،پتانسیل‌های فراوان استان در حوزه گردشگری، صادرات، معادن، کشاورزی، آب، نفت و نیرو کارو…است، از استادان اقتصاد دانشگاه‌ها خواستارم برای اقتصاد این خطه نسخه‌های کاربردی و عملیاتی اقتصادی ارائه کرده و این ظرفیت‌های خفته را فعال و بیدار کنند.

کشت خرما در مناطق گرمسیری می‌تواند اشتغال دو هزار نفری و صادرات خوب داشته باشد

صحرایی به نیاز جدی استان به اشتغال و توسعه با توجه به محدودیت زمانی اشاره کرد و افزود: کرمانشاه زمین و دشت‌های حاصلخیز کشاورزی در مناطق گرمسیری دارد و با توجه به اجرای طرح سامانه گرمسیری از آن استفاده نشده که اگر کاشت نخل خرما مرغوب در آن داشته باشیم می‌توانیم در زمان کوتاهی به اشتغال ۲ هزار نفری و صادرات خوب دست پیدا کنیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ایده پرورش صنعت اسب در استان اشاره کرد و افزود: در استان ظرفیت خوبی برای پرورش اسب داریم، می‌توان گفت در این حوزه به اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر می توانیم برسیم.

مدیر ارشد استان در ادامه به پتانسیل‌های خوب تولیدات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: با کمی تأمل و انجام کارهای علمی می‌توان به صنایع تبدیلی زیادی برای فرآوری محصولات در استان داشته باشیم.

صحرایی در جمع اساتیدبا اشاره به تجربیات گذشته استان خواستار یک نسخه نهایی اقتصادی ویژه کرمانشاه شد که با تمرکز بر روی تمام مسایل و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.