پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18647
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ |
امروز انجام شد

تجلیل از صادر کننده گان نمونه کرمانشاه/ مهمترین چالش صادرات تعهد ارزی است

بیست و ششمین مراسم بزرگداشت سالروز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.
تجلیل از صادر کننده گان نمونه کرمانشاه/ مهمترین چالش صادرات تعهد ارزی است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، بیست و ششمین مراسم بزرگداشت سالروز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

محمد طیب صحرایی، در این مراسم صادره کنندگان را قسمت عمده‌ای از توان و قوت ملت ایران در استان دانست و افزود: صادر کننده گان با آنچه که در صادرات و تولید با آن مواجه‌اند مجموعه‌ای از فرصت‌ها، تهدیدها و قوت ها هستند.

وارث وضعیتی هستیم که باید به زودی تغییر کند

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان وارث وضعیتی هستیم، که باید به زودی تغییر کند، گفت: طی سال گذشته تمام سعی و تلاش خود را برای تسهیلگری خدمات به تجار و بازرگانان به کار گرفته‌ایم، و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه حمل‌و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی کارهایی خوبی انجام شده و در حال انجام است که نیازمند عزم جدی است.

برای تسهیل تولید، صنعت و تجارت به‌صورت خستگی‌ناپذیر تلاش خواهیم کرد

مدیر ارشد استان کرمانشاه از دیگر اقدامات انجام شده در استان در راستای تسهیل امور تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان را پیگیری و توافق اولیه برای احداث نیروگاه ترکیبی و تجدید‌ پذیرخورشیدی در استان عنوان کرد و افزود: برای تسهیل تولید، صنعت و تجارت بصورت خستگی‌ و ناپذیر تلاش خواهیم کرد.

افزایش تولید و کاهش تورم

این مسئول ادامه داد: برای ماه‌های پیش‌رو علاوه بر تقویت و تداوم مسیر تمرکز خود را بر دو مقوله افزایش تولید و کاهش تورم به کار خواهیم گرفت و در این زمینه یکی از معیارهای ارزیابی مدیران و سازمان‌ها را ایجاد اشتغال و افزایش تولید است، که همه مدیران و سازمان‌های استان موظف هستند در این راستای تسهیل‌گری کار کنند و موانع موجود را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش از مجموعه اداری استان و مجموعه‌های فعال درون و خارج استان که در تولید استان نقش دارند تشکر کرد.

محسن دارابی نیز در این مراسم، به هدف گذاری انجام شده برای ۲.۸ میلیارد دلار صادرات در استان طی سال جاری، اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از این رقم و حدود سه میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تأکید کرد: براساس قانون برنامه هفتم توسعه صادرات غیرنفتی کشور سالانه ۲۳٪ افزایش صادرات بایستی داشته باشیم، برای تحقق این هدف باید همه دستگاه‌های مرتبط با امر صادرات در کنار بخش خصوصی قرار گیرند و به تسهیلگری امور بپردازند.

صادر کننده گان پرچم کالا و خدمات ایرانی را در دنیا برافراشته کردند

حیدر کدیور در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت صادرکنندگان استان، گفت: اگر در سال جاری نزدیک به دو میلیارد دلار صادرات از مرزهای کرمانشاه صورت گرفته حاصل مجاهدت تجار و صادرکنندگانی است، که موانع داخلی و خارجی مانع از فعالیت آنها نشده و توانسته‌اند پرچم کالا و خدمات ایرانی را در نقاط مختلف دنیا برافراشته کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: اگر برخی موانع وجود نداشت ظرفیت آن را داشتیم که میزان صادرات استان کرمانشاه را چند برابر ارقام اکنونی افزایش دهیم، برخی موانع سر راه بود، که اصلی‌ترین آن را رفع تعهدات ارزی می‌توان نام برد.

وی موانع دیگر پیش روی صادرات را حمل یکسره کالا برای صادرات به عراق که باعث شده فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها اتلاف سرمایه و زمان را برای صادرکنندگان به همراه داشته باشد، عنوان کرد و افزود: در زمینه نقل و انتقالات مالی، ورود به برخی بازارها و… با مشکل مواجه شدیم، اما همه این مشکلات با اراده پولادین فعالین بخش خصوصی و البته همراهی و حمایت دولتمردان تسهیل خواهد شد و امیدواریم در سال‌های آتی شاهد رشد چشمگیر صادرات خصوصا از استان‌های مرزی کشور و کرمانشاه باشیم.

مهمترین چالش صادر کننده گان تعهد ارزی است

کیوان کاشفی نیز در این مراسم مهمترین چالش صادرکنندگان را تعهدات ارزی دانست و خواستار چاره اندیشی برای این موضوع شد و در این خصوص پیشنهاد داد، در قانون بودجه ۱۴۰۳ صادرات محصولات کشاورزی، فرش و صنایع دستی از برگشت ارز معاف شوند.

بخش تجارت در صادرات کرمانشاه ضعیف شده است

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش تجارت در صادرات استان ضعیف شده، تجار از گردونه فعالیت در حوزه صادرات خارج شده‌اند، این امر در افزایش سهم صادرات صورت گرفته از مرزهای استان که مربوط به فعالیت تجار و تولیدکنندگان دیگر استان‌ها مشهود است، لازم است با راهکارهایی از جمله حمایت از تولیدات صادرات محور در استان، ایجاد شتاب دهنده‌های صادراتی، تقویت تشکل‌های صادراتی، ایجاد تنوع صادراتی در استان و بخش تجارت در صادارت استان را تقویت کنیم.

جهانبخش شکری در این مراسم از تعهدات ارزی به‌عنوان مهمترین مشکل حوزه صادرات یاد کرد و گفت: امسال دو میلیارد دلار صادرات در استان داشته‌ایم، که اگر مشکل تعهدات ارزی نبود، این رقم به دو برابر یعنی چهار میلیارد دلار می‌رسید.

دولتمردان فکری برای تعهدات ارزی بکنند

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: بسیاری از تجار و صادرکنندگان به دلیل مشکل تعهدات ارزی از گردونه فعالیت خارج شده‌اند، اگر خواهان توسعه صادرات کشور هستیم باید دولتمَردان فکری برای موضوع رفع تعهدات ارزی بکنند.

گفتنی است، در این مراسم از سیدجعفر هاشمی مدیرعامل صنایع پتروشیمی کرمانشاه، فرهاد کاویانی مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، مسعود جلیلیان مدیرعامل شرکت سیمان غرب، حمیدرضا تازش مدیرعامل شرکت چینی کرد، آرش عباسی مدیرعامل بازرگانی عباسی، بیژن فتح‌الله پور مدیرعامل پتروشیمی بیستون و مظفر عبدالله مدیرعامل شرکت روژین تاک به عنوان هفت صادرکننده برتر کرمانشاه تجلیل شد.

مصطفی احمدی پور مدیرعامل جهان فولاد غرب، آرام خوشه سپهر مدیرعامل شرکت آرام خوش، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، ایرج وطن دوست مدیرعامل شرکت لاوین پلاست بیستون، بیژن قبادی مدیرعامل شرکت شیرین بیان زاگرس و یاسر وطن دوست مدیرعامل شرکت اورامان غرب نیز به عنوان صادرکننده شایسته معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.