پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 1864
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ |
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه خبر داد

ثبت نام بیش از ۴۵۰ نفر در چهل و دومین مسابقات قرآنی در کرمانشاه

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ثبت نام بیش از ۴۵۰ نفر از چهره های قرآنی در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در استان خبر داد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر فعالان قرآنی استان در دوره های گذشته و همچنین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی را می توان یکی از نمونه بارز قطب گردشگری در کشور دانست.
این مسوول فعالیت های قرآنی در استان کرمانشاه بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: اجرای مسابقات قرآنی از سوی اوقاف و امور خیریه در تشویق خانواده ها و در راستای فرهنگ سازی جامعه به سوی فعالیت های قرآنی نقش مثبت و موثری می تواند داشته باشد، لذا باید در این زمینه طبق منویات مقام معظم رهبری همه توان خود را به کار بگیریم و حافظان قرآنی را هم تربیت کنیم.
وی با تاکید براینکه برگزاری و شرکت در مسابقات قرآنی سبب کاهش آسیب های اجتماعی و به ویژه تضعیف بزهکاری در جامعه خواهد شد، عنوان کرد: ریشه مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه اعم از اخلاقی تا اقتصادی ناشی از عدم فرهنگ سازی و استفاده از ابزارهای معنوی و تربیت دینی است، لذا معتقدیم این معضلات به برکت قرآن کریم مرتفع خواهد شد.
این مسوول برگزاری این نوع مسابقات قرآنی را از مصادیق آیات کلام نورانی کتاب آسمانی دانست و تصریح کرد: قرآن کریم در تشویق همه مومنان نسبت به سبقت گرفتن در امور خیر و رقابت سالم با محوریت موضوعات معنوی، مثبت و مواردی که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، تلاش و تاکید دارد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآنی سازمان های فرهنگی همچون اوقاف را در انتقال تعالیم قرآن تاثیرگذار عنوان کرد.
میرزایی ادامه داد: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی، آموزش و انتقال تعالیم این کتاب آسمانی مهم ترین برگزاری مسابقات قرآنی است و باید سرمشق همه مسوولان مربوطه باشد.
این مسوول با بیان اینکه مهلت ثبت نام در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی برای علاقمندان و افراد واجدالشرایط تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شده است، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات قرآن در رشته های رشته های حفظ( ۵ جزء ۱۰ جزء ۲۰ جزء و کل)، قرائت(ترتیل وتحقیق)، دعا خوانی و اذان با حضور چهره های قرآنی استان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده نیز در تربیت قرآنی فرزندان خود در جامعه نقش موثری دارند، اظهار داشت: علاقمندان می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و موسسات قرآنی میراث ماندگار سراسر استان ها و یا با مراجعه به سایت این سازمان در راستای ثبت نام برای حضور در مسابقات قرآنی اقدام کنند.
انتهای پیام/ت
| منبع خبر : خبرگزاری رضوی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.