پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 18634
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ |
به همت نیروی انتظامی کرمانشاه:

شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز» در کرمانشاه برگزار شد

شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) «جوان سرباز» با حضور جمعی از مسئولان در استان کرمانشاه برگزار شد.
شانزدهمین جشنواره «جوان سرباز» در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) «جوان سرباز»، که پیش از ظهر امروز در تالار شهید بهشتی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، فرمانده هان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و جمع کثیری از سربازان و خبرنگاران، برگزار شد، گفت: دوران سربازی دوره مقدسی از عمر جوانان است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمانشاه!در این جشنواره دوران سربازی را دوره مقدسی از عمر جوانان دانست و افزود: جوانان سرباز بهترین سن خود را در خدمت به مَردم و کشورشان سپری می‌کنند از این رو از این دوران به عنوان دوره مقدس یاد می‌شود.دوران سربازی دوره مقدسی از عمر جوانان است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: در قرآن جوان و جوانی مفهوم ویژه ای دارد، در روایات نیز آمده است وقتی مومنی جوان خدا را عبادت می‌کند خداوند به ملائکش مباهات می‌کند، زمینه جوانمردی در میان جوانان بالا است که فرد جوان از هیچ خدمت و ایثاری در این دوران کوتاهی نمی‌کند، جوانان مومنی که از روحیه جوانمَردی برخوردار هستند همواره مورد ستایش خداوند متعال قرار می‌گیرند.

دوره سربازی بهترین فرصت برای خدمت به مَردم است

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: خداوند نیز از جوانان توقعاتی دارد انتظار می‌رود از دوره جوانی برای پیشبرد دین اسلام استفاده کنند، دوران خدمت سربازی بهترین فرصت برای حفظ و حراست از اسلام و خدمت به مَردم است.

سردار مهدی حاجبان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین دوران سربازی را مقدس و زمینه ساز مسئولیت اجتماعی و عمومی عنوان کرد و افزود: شما بعد از دوران سربازی می‌دانید چه دوران مقدسی بوده و بخشی از تاریخ را به نام خودتان ثبت می‌کنید.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه حضرت علی اکبر(ع) را نمونه کامل یک سرباز توصیف کرد و افزود: حضرت علی اکبر (ع)، الگویی کامل و برجسته برای همه نیروها خصوصاً سربازان است، جشنواره امروز با رویکرد «تجلیل از مقام سرباز»، برای تجلیل از این برگزار می‌شود.

سربازان با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی دوران را سپری می‌کنند

وی دوران سربازی را زمینه ساز و ورود فرد به جامعه و مسئولیت پذیری دانست و گفت: سربازان با هدف حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و تکیه گاهی برای مَردم این دوران را سپری می‌کنند، این عزیزان با ایثارگری و فداکاری خودشان نقش خوب و مهمی در حفط امنیت کشور دارند، باید به نقش موثر خود ببالند.

سه میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند

حاجیان خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس سه میلیون سرباز نقش داشتندکه از این تعداد «۶۰ هزار نفر به شهادت رسیده» و بیش‌ از «۱۲۶ هزار نفر نیز به درجه والای جانبازی نائل» شدند، سربازان موجب افتخار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و بخش عظیمی از امنیتی را که امروز در کشور داریم را از تلاش‌ها، زحمات و کوشش شبانه روزی سربازان عزیز به ما رسیده است.

گفتنی است، جشنواره «جوان سرباز» با تأسی از ایثار و رشادت های حضرت علی اکبر(ع) به عنوان جوان سرباز امام حسین(ع) با پیشنهاد ناجا از سال ۸۸ تاکنون برگزار شده و هدف از آن ارتقاء جایگاه و منزلت خدمت سربازی، هویت بخشی به جوانان سرباز، تکریم سربازان و ارتقاء روحیه و انگیزه خدمتی آنان، نشاط آفرینی در جامعه سربازی و مهمتر از همه معرفی الگوی سرباز نمونه انقلاب اسلامی است.

این مراسم، همراه بود با مسابقه ویژه، سرود سربازان قرار گاه فرماندهی، اهدا جوایز به خانواده شهید پوریا سلیمی، فرمانده برتر یونس جمشیدی، سرباز بخش ورزش از پاوه علیرضا جهانگیری، سرباز مرزبانی رضا عینی، در بخش تربیت بدنی شایان دارابی، از یکان ویژه علی اسدینی، از ارتش سیدمحمد موسوی، سرباز وظیفه سپاه پاسداران عرفان علیدادی و سربازان نمونه حاضر در مراسم تقدیر شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.