پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18611
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۷ |
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):

همایش سادات عظیم الشأن در کرمانشاه برگزار شد

همایش سادات عظیم الشأن با حضور جمعی سادات، مسؤولان و مَردم ولایتمدار در کرمانشاه برگزار شد.
همایش سادات عظیم الشأن در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها همایش سادات عظیم الشأن با حضور جمعی سادات، مسؤولان و مَردم ولایتمدار در کرمانشاه برگزار شد.

براساس این گزارش، سادات در این همایش که با حضور عاشقان به حضرت زهرا(س) در مسجد آیت الله میبدی شهر کرمانشاه گرد آمدند به سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل در مراسم سادات عظیم‌الشان در مسجد آیت الله میبدی کرمانشاه، همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) درباب جهاد تبیین، برگزار شد، اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) هم به خاطر دفاع در راه حق و ولایت به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه قم و عضو بنیاد مهدویت کشور عنوان کرد: زهرای مرضیه در کلام پدر بزرگوارش اینگونه می‌یابیم، که اگر تمام نیکی ها را در یک کالبد استدارج کنیم همه این ویژگی‌ها در وجود مبارک صدیقه کبری است.

 

وی بیان کرد: صدیقه کبری «خیراهل الارض» است یعنی ایشان در هردو دنیا دارای مقام شفاعت و برکت است، در روزی که همه اهل محشر نیازمند شفاعت هستند حضرت زهرای بتول در میان همه مَردم می‌گردد و هم محبان خود و هم اینکه دوست‌داران محبانش را از میان دیگر مَردم جدا میکند و همراه ایشان وارد بهشت می‌شوند.

وی بابیان روایتی از ابوهریره عنوان کرد: صدیقه کبری حوریه‌ای است که در شمایل انسان بر روی زمین آمده است نور حضرت فاطمه(س) چشمان علی(ع) را خیره کرده به‌طوری، که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: فخر من این است که سیدهالنساء العالمین در کابین من است من هم شأن زهرای مرضیه هستم هیچکس نمی‌تواند چنین ادعایی کند که بتواند جایگاهی همانند من برای زهرای اطهر داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پیامبر اعظم(ص) دو مرتبه در بین اصحاب با یکدیگر عقد اخوت بست، اما در هر مرتبه علی(ع) را برای خودش قرار داد و حتی در تمام احدیثی که از شیعه و سنی داریم نقل شده است که پیامبر همیشه علی(ع) را برادر خودش خطاب می‌کرد.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به این روایت از امام حسن عسکری(ع) گفت: ما اهل بیت حجت خداییم اما مادرپهلو شکسته ما بررما ارجحیت دارد و اشک بر اهل بیت بی‌نظیرترین ثواب را دارد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان به معنی صدیقه از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: صدیقه به معنی کسی است که عملش با ادعای زبانی یکی است و در بیان اهل بیت بیشتر بر صدیقه شهیده مشهور است.

این مسئول ادامه داد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند کسی نمی‌تواند مادرما را بشناسد اون کریمه حقیقی است، که در نسلش کریمه اهل بیت فاطمه معصومه است اگر طاهره مرضیه راضی بشود در محشر؛ همه راضی هستند.

وی افزود: فاطمه منصوره می‌فرمایند ولایت من فقط فقط مخصوص یک گروه است و کسانی مرا اطاعت می‌کنند، که از گروه مومنین هستند و آنان از وجودمن بهره می‌برند.

وی با بیان مقدمات و مصادیقی که بخواهیم امروزه بر ولایت حضرت فاطمه مطهره باشیم، بیان کرد: باید مواظب شبهات رسانه‌ها و فضای مجازی باشیم بیشترین شبهات مجازی شبهه فاطمی است دشمن می‌خواهد با این شبهات نسل جوان را از اطاعت خدا و فاطمه زهرا(س) جدا کند زیرا آنان می‌دانند تنها راه سیطره شان بر جامعه ای بی دین کردن قشر جوان آن جامعه و جداکردن آنان از امامان معصوم است باید مواظب باشیم در زمینی که دشمن برای ما طراحی کرده قدم نگذاریم که خدایی نکرده، تحت ولایت شیطان در خواهیم آمد.

وی خاطرنشان کرد: ولایت شیطان اکنون در این زمانه ما صفحات مجازی و رسانه‌هایی است، که خود آن را تهیه و تنظیم کرده و به‌صورت رایگان یا با قیمت بسیار کم در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار میده و از این طریق آنها را دین زده می‌کند.

کفیل اظهار داشت: وقتی در فضای مجازی وارد می‌شویم شیطان بر ما چیره خواهد شد، اما اگر به نور خدا یعنی همان اهل بیت، رجوع کنیم مارا به ملکوت اعلی می‌رساند. باید کاری کنیم که جوانان هرچه بیشتر با این مجالس روضه و دعا انس و الفت بگیرند که در راه ولایت خدا قدم بگذارند.

 

گفتنی است، سادات و آحاد مَردم ولایتمدار در این مراسم شهادت دخت نبی اکرم(س) به‌صورت دسته‌جات سینه‌زنی از مسجد آیت الله میبدی تا مسجد جامع به سوگواری سینه زنی پرداختند .

انتهای پیام/دودمان تیپی

نویسنده : Elham Dodemantipi | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.