پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18311
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ |
امروز:

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی و تقدیر از برترین ها برگزار شد.
اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه برگزار شد

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، محمد خیاط زنجانی در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، که در کرمانشاه برگزار شد از دریافت  ۸۰۰ اثر در این دور از جشنواره خبرداد و گفت: ۷۱ اثر برگزیده، در جشنواره به رقابت پرداختند و قرار است ۱۸ برگزیده نهایی به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این دوره قصه گویی بخش کودکان زیر ۱۲ سال را داشتیم، افزود: کوچک‌ترین قصه گو چهار ساله و بزرگترین آنها ۷۴ سال سن داشت، که با استقبال خوبی روبه‌رو بودند.

خیاط زنجانی ادامه داد: بخش دانشجو معلم نیز برای اولین بار امسال از دانشگاه فرهنگیان جشنواره را همراهی کردند و به برکت همکاران آموزش و پرورش دانش آموزان عزیز دراین سه روز شرکت داشتند، که جای تقدیر دارد.

۱۸ اثر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از اضافه کردن بخش معلم در این جشنواره خبرداد و بیان کرد: ۷۱ اثر وارد مرحله رقابت شدند، که از این تعداد ۱۸ اثر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

خیاط زنجانی از دیگر بخش های این جشنواره به ویژه، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، نیروی انتظامی، لبخند، قصه گویی در مورد غزه و… اشاره و عنوان کرد: تا آخرین لحظه با زبان قصه از مظلومیت در عالم دفاع می‌کنیم.

قرار است باشگاه ملی قصه‌گویان را تشکیل دهیم

فرهاد فلاح نیز در ادامه مراسم طی ارتباطی تصویری با این جشنواره در کرمانشاه، گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار قصه‌گو در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور داشتند و با این استقبال قرار است باشگاه ملی قصه‌گویان را تشکیل دهیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال در دو بخش ملی و استانی برنامه‌های ویژه‌ای داشت؛ از جمله آنها، سردار دلها سردارسلیمانی، قصه‌های غزه و با لبخند قصه بگوییم در بخش ملی بود و در بخش استانی هم بخش معلمان و دانشجویان به جشنواره قصه‌گویی اضافه شده است، مرحله منطقه‌ای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به شیوه مجازی برگزار می‌شود و مرحله کشوری هم در استان سمنان برگزار خواهد شد.

قصه گویی می تواند رویدادها را برای ما بازگو کند

سلمان محمدی نیز در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش در کشور و استان رویکرد را بر مبنای تربیتی گذاشته است، تقویت ایمان، امید، نشاط و به هویت ایرانی اسلامی افتخار کردن مد نظر ماا ست.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه افزود: قصه‌گویی یکی از ابزارهایی است، که می‌تواند رویدادها را برای ما بازگو کند.

محمدی معتقد بود، هدف از قصه باید به سمت امید و نشاط بردن فرزندانمان باشد و به جای اینکه در دورهمی ها با گوشی در ارتباط باشیم، بزرگترها برای ما قصه بگویند.

گفتنی است: در این مراسم بیانیه جشنواره قرائت شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.