پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18116
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ |
فرماندار قصرشیرین:

کسب فرصت‌ اقتصادی در گذرگاه‌های قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از فرصت‌های اقتصادی در گذرگاه‌های مرزی و توسعه تجارت در مرز پرویزخان به نفع شهروندان ایران و عراق خبر داد.
کسب فرصت‌ اقتصادی در گذرگاه‌های قصرشیرین

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه،  محمد نجفی در نشست بررسی مباحث مرز رسمی پرویزخان، با حضور مسئولان قصرشیرین و مرز پرویزخان عراق در سالن جلسات این مرز رسمی، گفت: مراودات منطقه اقلیم کردستان عراق و شهر‌های غربی استان کرمانشاه ریشه تاریخی دارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه سال‌های زیادی است که مرزنشینان این مناطق با هم روابط تجاری، فرهنگی و قومی دارند، بیان کرد: تجارت و مبادلات مرزی بهانه‌ای برای توسعه بیشتر مناسبات ۲ کشور ایران و عراق است که از گذشته‌های دور تاکنون پیوند دوستی دارند

نجفی با تاکید بر اینکه برخی مسائل که در مرز پرویزخان به عنوان مشکل مطرح می‌شود، نمی‌تواند مانعی در مسیر توسعه مناسبات دو طرف باشد، گفت: به منظور مقابله با قاچاق سوخت طرف عراقی باید طرح فول باک (باک پر) در کامیون‌های خود را اجرا کند و رانندگان عراقی را موظف کند که باک اضافی خود را بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان از تردد کامیون‌های خالی که با قصد دریافت سوخت وارد مرز پرویزخان می‌شوند خبر داد و گفت: با جلوگیری از آنان باید به کاهش قاچاق سوخت کمک شود.

عباس اسماعیل در این نشست با بیان اینکه این مرز رسمی بالاترین حجم تجارت با کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال شاهد تجارت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در گذرگاه رسمی پرویزخان هستیم که در هیچ مرز دیگری این حجم مبادلات وجود ندارد.

مدیر مرز پرویزخان عراق افزود: تلاش می‌کنیم با برطرف کردن مشکلات رانندگان و مسائلی که در مراودات مرز پرویزخان خلل ایجاد می‌کنند، تجارت را به چهار میلیارد دلار در سال افزایش داده و خواسته مقامات اقلیم کردستان و بغداد هم بر توسعه تبادلات است.

این مسؤول اظهار داشت: به عنوان مسئولان مرز در ۲ کشور عراق و ایران وظیفه داریم مشکلات را برطرف و تجارت را افزایش دهیم، که برای هر ۲ کشور مزایای خوبی خواهد داشت.

مدیر مرز پرویزخان عراق گفت: با همکاری مسئولان گمرک و پایانه مرزی پرویزخان در طول ۲ سال گذشته این مرز حتی یک روز تعطیل نشده و تداوم این روند منوط به برطرف شدن مشکلات رانندگان عراقی خواهد بود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.