پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18039
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, ویژه تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ |
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

خودباوری و اقتدار ایران دستاورد دوران دفاع مقدس است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: خودباوری و اقتدار ایران اسلامی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.
خودباوری و اقتدار ایران دستاورد دوران دفاع مقدس است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این هفته و تبریک ایام امامت حضرت مهدی(عج)، که در سالن جلسات شهید جعفری سپاه پاسداران حضرت نبی اکرم(ص) استان برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت این هفته برای تبیین نقش و جایگاه دفاع مقدس است، که از دل این تبیین بزرگ توانستیم فرصت‌های زیادی به دست بیاوریم و تهدیدات دشمنان را خنثی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نشان داد که با سایه ایمان، اعتقاد و حسن ظن توانستیم موفق و سربلند از گذرگاه دشوار بیرون بیاییم، افزود: ما براساس همین تفکر خودباوری توانستیم دشمنان را در تمام این سالها دچار عقب نشینی کنیم و دستاورد آن نیز عزت و اقتدار ما است.

وی با تاکید بر اینکه برای جهان و دشمنان هم ثابت شده، که ایران از طریق راهبردهای کنترلی از بیرون قابل مهار نیست، گفت: این سالها با هجمه های انزوای سیاسی و تحریم ها مقابله کنیم، هرچند هر روز تحریم های بیشتر و جدیدی علیه کشور ما اعمال می‌کنند، اما سبب نشده که پیشرفت نکنیم.

سردار ریحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه کشورها علیه ما بسیج شده بودند که ما به عنوان کشوری با هویت سیاسی تنها بمانیم، اما آنها به هدفشان نرسیدند و ما طی این سالها پیشرفت‌های زیادی به دست آوردیم.

این مسؤول با یادآوری اینکه، زمانی ما را تهدید می‌کردند تا کشوری حق نداشته باشد، به پا چیزی بفروشد و ارتباط تجاری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز ایران در صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی حرف اول را می‌زند و به جایی رسیدیم، که سفارش های دریافتی ما بیشتر تولیدات ما است، لذا تحریم و تهدید و انزوای سیاسی و جنگ ترکیبی نتوانست، ملت سربلند ما را به زانو در بیاورد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروزه صحنه‌های نبرد تغییر کرده و دشمنان دیگر در فکر تصرف جغرافیایی و سرزمین نیستند و در خواب هم نمی‌تواند ببنند، گفت: تمرکز آنان بر جنگ بزرگ رسانه‌ای بوده و تصرف قلبها، ذهن ها و انگیزه ها است.

وی تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای که سال ۱۴۰۱ علیه ما آغاز کردند و تمامی دشمنان ما در فضای مجازی با هم متحد شدند، اما به حمد خداوند ایران توطیه آنان را پس زد و شاید عده‌ای قلیل فریفته دشمنان شدند، عنون کرد: آنان سربازان دشمنان در فضای رسانه بودند و در نهایت جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمنان شکست خورد و همه اپوزیسیون خارج و داخل نتوانستند توجه ملت ما را جلب کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مقاومت ملت ایران اسلامی قابل تقدیر است و حتی پاداش ایثار و فداکاری آنان از زمان پیامبر اسلام نیز بالاتر توصیف شده است، افزود: ما چندین موهبت بزرگ در ایران داریم و همه موفقیت ما در آن خود را نشان داده است، از جمله اینکه ما ملت بزرگی داریم، که با داشتن بسیاری از مشکلات و شرایط اقتصادی، اما دست از اصول و ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه برداشته‌اند، همچنین رهبر بزرگ و هوشیاری داریم و در بسیاری از چالشها و راهبردها این جایگاه ولایت فقیه بود، که ایران را در بسیاری از طوفان ها به سلامت به مقصد رساند و اکنون به دنبال تشکیل تمدن بزرگ اسلامی هستیم.

سردار ریحانی ادامه داد: یکی از موهبت های ما، دشمنان بزرگی است، که سبب قوی تر شد ایران شدند، تا خودمان را بالاتر از آنها مجهز کنیم و به لحاظ نوع مدیریت بحران هیچ کشوری به سطح ما نمی‌رسد، بنابراین سکوی پرتاب ما برای خودباوری و فرصت‌یابی از دوران دفاع مقدس شکل گرفت، چون قبلا تجهیزات کمتری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون رسانه‌ها بایست هوشیار باشند، چراکه در فضای اینترنتی سعی دارند چهره مخدوش رژیم فاسد پهلوی را تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: اگر راهبرد رهبری و امام خمینی(ره) را نداشتیم، نمیتوانستیم از این موانع عبور کنیم و امروز یکی از بسترهایی که بهره گرفتیم و مَردم ما براساس آن مقاومت کردند و پیروز شدند، همانا فرهنگ عاشورایی است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال “ما متعهدیم” است، گفت: تفرقه بین اقوام مختلف برنامه‌ریزی دشمنان برای از هم پاشیدن شاکله اسلام بود، لذا ما باید تکریم شهدا، جانبازان، خانواده آزادگان و… را از یاد نبریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته جاری دیدار یک میلیون پیشکسوت را با مقام معظم رهبری را داریم، که به صورت ویدئوکنفرانس حتی در شهرستانها هم هستند و در این دیدار از آنان تجلیل خواهد شد، گفت: پنجشنبه نیز دیدار مشترک فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه و علما را در هفته جاری داریم که با آرمان های انقلاب بیعت خواهند داشت.

سردار ریحانی یادآور شد: ۳۱ شهریور نیز نمایش و رژه نظامی نیروهای مسلح را داریم که راس ساعت ۸ صبح در بزرگراه امام انجام می‌شود و نشان خواهد داد که بازدارندگی و آمادگی دفاعی و معنوی را داریم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص ما در پنجم مهرماه سال جاری افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای هوافضا است، که سکوهای پرتاب و تجهیزات نظامی را به بازدید عموم خواهیم گذاشت و بیانگر اقتدار دفاعی ما است.

وی تجمع جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب توسط بسیج نواحی را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس استان دانست و گفت: دیدار با سه هزار خانواده شهید و جانباز در این هفته در دستور کار قرار دارد.

سردار ریحانی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به پرسش هایی خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، مبنی از خدمات سپاه در ایام اربعین و تعداد موکب‌ها، بیان کرد: امسال خداراشکر تجهیزات خوب و زیادی داشتیم و با مدد سردار شهید سلیمانی در مرز بین‌المللی خسروی واقع در قصرشیرین که مرز ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی شده بود، کار ما راحت تر بود و از لحاظ مباحث امنیتی در حوزه استحفاظی نیز تجهیزات لازم را داشتیم و هماهنگی خوبی بین نیروهای ما و فراجا و اطلاعات صورت گرفت الحمدلله و به لطف خدای متعال در داخل و خارج مرز امنیت کامل برقرار شده بود و مشکلی ایجاد نشد، همچنین از لحاظ مباحث درمانی در مرز خسروی مرکز درمانی بزرگ صحرایی توسط سپاه دایر شد و سردار سلامی و سردار وحیدی از آن بازدید کردند، همچنین از درمانگاه ارتش و رضایت داشتند و در محل اسکان زائران نیز بسترهایی فرهنگی ایجاد کردیم و از این اردوگاه نیز جانشین سردار باقری بازید و با دیدن تجهیزات تقدیر و قدردانی داشتند.

سردار ریحانی ادامه داد: محل اسکان ما بیش از پنج هزار نفر ظرفیت دارد و از حوزه کنگاور و دیگر محلات اردوگاه زدیم و در استان کرمانشاه در آن واحد می‌توانیم بیش از ۱۰ هزار نفر را اسکان دهیم، همچنین مواکب ما زیاد بود و در بزرگترین آن یعنی مرصاد ۸ هزار غذا در این موکب توزیع شد و در مبحث ترابری از خسروی تا کرمانشاه نیز اتوبوس های رایگان سپاه را برای خدمت به زائرین مستقر کردیم، همچنین نیروهای امنیتی ما که در این ایام با همه توان پای کار بودند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.