پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 17765
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰ |
به مناسبت عملیات مرصاد:

پنجم مردادماه روز ملی کرمانشاه است

نامگذاری پنجم مرداد به نام روز ملی کرمانشاه برگرفته از یاد و خاطره دلاورمَردیها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد است و این عملیات بیانگر مقاومت مثال زدنی مَردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، نامگذاری پنجم مردادماه به نام روز ملی کرمانشاه برگرفته از یاد و خاطره دلاورمَردیها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد بوده، زیرا این عملیات بیانگر مقاومت مثال زدنی مَردم کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس است.

براساس این گزارش، با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی حضرت امام(ره)، مجالی برای یکی از گروه های تروریستی جهان (سازمان منافقان) بود، که به گفته سران وطن فروش و سرسپرده اش، نظام را در مدت زمان سه روز ساقط کنند.

موضوعی که نه تنها به وقوع نپیوست بلکه با الطاف خداوند و در پرتو کمینگاه الهی عملیات ظفرمند و غرور آفرین مرصاد با رمز یاعلی بن ابیطالب(ع)، مهلکترین ضربه بر پیکره نفاق وارد و آنان را برای همیشه از رویارویی نظامی با ملت بزرگ ایران جدا کرد.

برنامه منافقان این بار چنین تدارک دیده شد، که در سوم مردادماه سال ۱۳۶۷، همزمان با آغاز حمله نیروهای عراقی از بخشی از جنوب ایران و در حالی که بیشترین نگاه ها و برنامه ها به آن خطه معطوف بود، نیروهای سازمان منافقان یک برنامه زمان بندی شده، با بهره گیری از ۲۵ تیپ که مجموعاً چهار تا پنج هزار نفر را در بر میگرفت طی پنج مرحله، از شهرهای سرپلذهاب، اسلام آباد، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و خود را به تهران رسانده و با اعلام سقوط جمهوری اسلامی، جشن پیروزی بگیرند.

گفتنی است، با بسیج مَردمی و ابتکار امیر سپهبد صیاد شیرازی مغز متفکر عملیات مرصاد، اما منافقان در تنگه چهار زبر یا تنگه مرصاد زمین گیر شدند و به هلاکت و نابودی رسیدند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.