پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 17001
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ |
امام جمعه کرمانشاه:

معلمان عهده‌دار رسالت پیامبران هستند

امام جمعه کرمانشاه گفت: معلمان پرچمداران پیشرفت و تعالی کشور هستند و باید با الگو گرفتن از استاد مطهری برای تربیت نسلی فرهیخته و با بصیرت تلاش کنند.
معلمان عهده‌دار رسالت پیامبران هستند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، در آستانه بزرگداشت هفته معلم مدیرکل و معاون آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، شغل انبیا تعلیم و تربیت دانست و گفت: افتخار معلمان آن است، که ادامه این رسالت را عهده‌دار هستند، معلمان پرچمداران پیشرفت و تعالی کشور هستند.

علما ادامه داد: معلمان می‌بایست با الگو گرفتن از استاد مطهری این استاد برجسته اخلاق برای تربیت نسلی فرهیخته و با بصیرت تلاش کنند، هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه‌های متفاوتی در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

سلمان محمدی ‌ هم با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: معلمان به عنوان قشر فرهیخته وظیفه شناس و متعهد اساسی‌ترین کار یعنی تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه را بر عهده دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت ۳۷۰ هزار دانش آموز را در استان برعهده دارند، همچنین استان کرمانشاه ۱۵ هزار کلاس درس و چهار هزار مدرسه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب معلمان نمونه امسال هشت هزار معلم فرم خود اظهاری را در سامانه معلم نمونه تکمیل کردند، بیان کرد: ۹۰ هزار نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند و در نهایت شش معلم نمونه استانی انتخاب شدند، استان کرمانشاه دو معلم نمونه وبرگزیده در بین ۲۵ معلم نمونه کشوری دارد.

نواخته شدن آیین زندگی سپاس معلم در مدارس استان کرمانشاه، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید فرهنگی، بر پایی میز خدمت و نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی پژوهشی و آموزشی تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است .

خانم ندا خداداد در مقطع متوسطه اول به عنوان معلم برگزیده کشوری و آقای جهاندار مفتون به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

«معلم ایرانی زمینه ساز تمدن اسلامی» این شعار امسال بزرگداشت هفته معلم است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.