پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 16549
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ |
به مناسبت درگذشت استاد محبت:

سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه برای شاعر دوکاج بیانیه صادر کرد

روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به مناسبت درگذشت شاعر بزرگ معاصر «استاد محمد جواد محبت » بیانیه صادر کرد.
سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه برای شاعر دوکاج بیانیه صادر کرد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، این سازمان در پی درگذشت شاعر هنرمند و پیشکسوت عرصه شعر استان کرمانشاه بیانیه صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم
بی شک هنر شعر و شاعری، مدیون تجارب بسیار ارزشمند پیشکسوتان این عرصه است که روزگاری از عمر شریفشان را صرف روشن نگهداشتن چراغ شعر و شاعری داشته و آن را به دست نسل حاضر رسانده‌اند.

استاد محمد جواد محبت، شاعر شعر زیبای دوکاج یکی از این پیشکسوتان و بزرگان هنر شاعری استان کرمانشاه و بلکه کشورمان بودند، که عمر با برکت شان را صرف خدمت به هنر این سرزمین هنر پرور کردند، همچنین تجارب گران بهایش را به هنرمندان و به ویژه شاعران جوان منتقل می‌کردند.

استاد محبت همواره با اخلاق مثال زدنی و ادب و احترام ویژه‌ای که داشت الگوی هنرمندان جوان بود.

محمدجواد محبت در سال ۱۳۲۲ در کرمانشاه متولد شد، پس از گذراندن تحصیلاتش در کرمانشاه به عنوان معلم در روستا‌های قصرشیرین به خدمت مشغول شد، اشعار این شاعر توانمند و خوش ذوق  از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات متعدد منتشر شده است.

این شاعر بزرگ از سال ۱۳۶۲ به گروه مؤلفان کتاب‌های درسی پیوست و آثار او در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی درج شد و مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است، زنده یاد استاد محمد جواد محبت، خالق آثاری ارزشمندی همچون خیمه‌های عاشورا، آن چهره زردخورشید، موج عطر‌های بهشتی، رگبار کلمات، کوچه باغ آسمان و دوکاج است که تاثیر بسیاری در ارتقای ادبیات کشور داشته است. این شاعر نام آشنای کرمانشاهی روز گذشته در سن ۸۰ سالگی به دلیل عارضه قلبی به دیار باقی شتافت.

گفتنی است، درگذشت این شاعر توانا و معلم فاضل خانواده فرهنگ و هنر و اهالی شعر و شاعری استان کرمانشاه را متاثر کرد، لذا این سازمان به نمایندگی از همه هنرمندان با خانواده آن عزیز سفر کرده عرض همدلی دارد و از درگاه پروردگار برای آن زنده یاد علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبائی مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.